Mistä huohotinpäivityksen osat ja ohjeet?
Mistä huohotinpäivityksen osat ja ohjeet?
Tätä on varmaan käsitelty miljoona kertaa, mutta en siitä huolimatta löytänyt haulla, mistä tuollaisen huohotinpäivityspaketin voisi hankkia? Voiko sen tehdä itse "metritavarasta", vai onko näitä saatavana asennussarjoina? Myös hyvät remppakuvat ja selosteet päivityksen tekoon kiinnostavat.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Mistä huohotinpäivityksen osat ja ohjeet?
Soitappas Rikulle Pro-Car Serviceen 050-5445532
Sieltä saat edukkaaseen hintaan kitin ja tais olla ohjeet siinä kitissä mukana.
Sieltä saat edukkaaseen hintaan kitin ja tais olla ohjeet siinä kitissä mukana.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Mistä huohotinpäivityksen osat ja ohjeet?
Hienoa! Kiitokset tästä.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Mistä huohotinpäivityksen osat ja ohjeet?
jos en väärin muista niin tais olla rellullakin klubikaupassa niitä. Muistelen nähneeni ainakin sitä öljyntarkastus suppiloa, jossa haara lehtosen rompetorilla. Tosin PCS:ltä saat kaikki letkut ja muut samassa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Mistä huohotinpäivityksen osat ja ohjeet?
Meillä pojan autoon vaihdettiin jokunen muukin rööri samalla, kun MY2000 aeroon tehtiin huohotinpäivitys.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Mistä huohotinpäivityksen osat ja ohjeet?
PCS on ollut lomilla, joten pääsen tilaamaan vasta maanantaina huohotinpäivityksen osat. Samalla ajattelin vaihtaa tihuttavan venttiillikopan tiivisteen. Kannattaisiko öljypohjakin samalla avata ja tarkastaa sen tilanne? Sinne kait kertyy sakkaa joka tukkii siivilän näissä T7:ssa? Venakopan ja öljypohjan tiivisteet varmaankin löytyvät myös PCS:ltä? Pitääkö tiivistepintoja muuten liimata, vai kuviltaanko laitetaan?
Tuleeko muuta pientä mieleen, mitä voisin samalla tuon päivityksen yhteydessä tehdä?
Tuleeko muuta pientä mieleen, mitä voisin samalla tuon päivityksen yhteydessä tehdä?
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Mistä huohotinpäivityksen osat ja ohjeet?
Öljypohjan kanssa käytetään tiivisteliimaa, erillistä tiivistettä ei ole. Locktiten 510, 518 tai joku hylomar käy. Toki jos satut saamaan sitä GM:n omaa tököttiä, niin sekin on hyvää.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Mistä huohotinpäivityksen osat ja ohjeet?
Ok, sehän selittääkin, miksi esim. Motonetin listoilla ei öljypohjan tiivistettä ole ollenkaan.
Eli ostoslistalla kopan tiiviste, huohotinpäivitys, tiivisteliima + jotain muuta, mitä?
Eli ostoslistalla kopan tiiviste, huohotinpäivitys, tiivisteliima + jotain muuta, mitä?
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Mistä huohotinpäivityksen osat ja ohjeet?
Lahti411 kirjoitti:Ok, sehän selittääkin, miksi esim. Motonetin listoilla ei öljypohjan tiivistettä ole ollenkaan.
Eli ostoslistalla kopan tiiviste, huohotinpäivitys, tiivisteliima + jotain muuta, mitä?
Listalle kannattaa laittaa myös muutama purkki esim. CRC:n Bräkleeniä. ELi haihtuva "kitkapintojen" puhdistaja.



Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Re: Mistä huohotinpäivityksen osat ja ohjeet?
Joo, tota ja quickleeniä löytyy aina hyllystä
Noitten puhdistusaineiden kanssa vaan pitää olla varovainen, kun moottorinosia putsaa. Osa niistä nimittäin muuttuu palaessaan äärimmäisen vaarallisiksi hermomyrkyiksi...
Muistaakseni Bräkleenissä ei ollut näitä aineita, mutta monissa muissa jarrujen puhdistusaineissa niitä on. Sama koskee hitsausken esivalmisteluja, eli ei jarrujen puhdistusaineita tähänkään hommaan!

Noitten puhdistusaineiden kanssa vaan pitää olla varovainen, kun moottorinosia putsaa. Osa niistä nimittäin muuttuu palaessaan äärimmäisen vaarallisiksi hermomyrkyiksi...

Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Mistä huohotinpäivityksen osat ja ohjeet?
Päivitys tehty!
Osat ostin Pro Car Servicelta ja tulivat Matkahuollolla heti seuraavaksi päiväksi. Oli varmaan pojilla Jyväskylässä kiireinen päivä lomien jälkeen... Ei meinannut aamulla puhelimella läpi päästä, kun tilausta tahdoin tehdä
Ostin päivityksen lisäksi jonkun letkupaketin, johon kuului venakopan letku, öljyn paluuletku ja takaiskuventtiili. Toi takaiskuventtiili olikin haperossa kunnossa ja sen nipasta jäikin pätkä letkun sisään, kun nykäsin kevyesti -eli oli jo murtunut paikoillaan. Myös venakopasta tuleva olake oli tosi rapea. Kaikki vanhat letkutkin oli jotenkin lötkön oloisia, mutta ainakaan murtumia niistä ei taivutellessa löytynyt.
Koko hommaan meni pari tuntia ja osapaketin mukana tuli hyvät ohjeet. Kokeilin jo ennen tallille menoa letkujen kokoonpanon, joten sen kanssa ei tarvinut pähkäillä tallilla. Tein kaikki työt päältäpäin, vaikka ohjeissa kehotettiinkin irrottamaan öljynkerääjän pultit alakautta. Ton öljynkerääjän ujuttaminen paikoiltaan olikin homman työläin vaihe, mutta loppujen lopuksi se tuli ihan loogisesti yläpää edellä imusarjan alta. Kokeili aluksi ihan turhaan pyöritellä kerääjää jotenkin fiksumpaan asentoon, mutta tajusin lopulta oikean koreografian.
Tein tämän pikkurempan työpaikan tallissa, joten en avannut ja putsannut öljypohjaa vielä. Katsotaan, jos ensi viikonloppuna saisi tuonkin tehtyä. Myös Venakopan tiivisteen voisin samalla vaihtaa, kun tihuttaa hieman. Tiivisteenkin jo hankin valmiiksi PCS:ltä.
Hassu löydös oli hiiren pesä DI-kasetin päällä
Ei tästä kauaa ole, kun lisäsin pesunestettä pissapojalle ja silloin tuota pesää ei kyllä ollut. Kait siellä on vaan yksi yö vietetty, mutta papanoita oli kuitenkin aika paljon. Jonkun punaisen Saab-logoin varustetun tarrankin hiirulainen oli lämmikkeiksi silpunnut. Kumma ylläri tämä kyllä oli, sillä autohan on mulla päivittäisessä ajossa -eli ei tosiaan seiso jossain ladossa viikkotolkulla.
Osat ostin Pro Car Servicelta ja tulivat Matkahuollolla heti seuraavaksi päiväksi. Oli varmaan pojilla Jyväskylässä kiireinen päivä lomien jälkeen... Ei meinannut aamulla puhelimella läpi päästä, kun tilausta tahdoin tehdä

Ostin päivityksen lisäksi jonkun letkupaketin, johon kuului venakopan letku, öljyn paluuletku ja takaiskuventtiili. Toi takaiskuventtiili olikin haperossa kunnossa ja sen nipasta jäikin pätkä letkun sisään, kun nykäsin kevyesti -eli oli jo murtunut paikoillaan. Myös venakopasta tuleva olake oli tosi rapea. Kaikki vanhat letkutkin oli jotenkin lötkön oloisia, mutta ainakaan murtumia niistä ei taivutellessa löytynyt.
Koko hommaan meni pari tuntia ja osapaketin mukana tuli hyvät ohjeet. Kokeilin jo ennen tallille menoa letkujen kokoonpanon, joten sen kanssa ei tarvinut pähkäillä tallilla. Tein kaikki työt päältäpäin, vaikka ohjeissa kehotettiinkin irrottamaan öljynkerääjän pultit alakautta. Ton öljynkerääjän ujuttaminen paikoiltaan olikin homman työläin vaihe, mutta loppujen lopuksi se tuli ihan loogisesti yläpää edellä imusarjan alta. Kokeili aluksi ihan turhaan pyöritellä kerääjää jotenkin fiksumpaan asentoon, mutta tajusin lopulta oikean koreografian.
Tein tämän pikkurempan työpaikan tallissa, joten en avannut ja putsannut öljypohjaa vielä. Katsotaan, jos ensi viikonloppuna saisi tuonkin tehtyä. Myös Venakopan tiivisteen voisin samalla vaihtaa, kun tihuttaa hieman. Tiivisteenkin jo hankin valmiiksi PCS:ltä.
Hassu löydös oli hiiren pesä DI-kasetin päällä

Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Mistä huohotinpäivityksen osat ja ohjeet?
Onko porukalla tietoa, mitä seuraa, jos ei tee huohotin päivitystä. Jos kuitenkin vaihtaa öljyt 10tonnin välein. Tarkoituksena on kyllä huohotinpäivitys tehdä.
Lahti411. On noita tuholais ongelmia meilläkin ollut, mutta eivät sentään nuku minun konepellin päällä. Siitä pidän huolen
Tosin mikäpä siinä hiiren on nukkua lämpösessä auton konehuoneessa.
Lahti411. On noita tuholais ongelmia meilläkin ollut, mutta eivät sentään nuku minun konepellin päällä. Siitä pidän huolen

Jäsen: 5215
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
Re: Mistä huohotinpäivityksen osat ja ohjeet?
Tuohon mun autoonhan ei oltu tehty päivitystä ja sillä oli kuitenkin jo ajettu 240tkm kun sen ostin. Autoa oli aina säilytetty tallissa ja kaikki huollot oli tehty ajallaan. Öljynvaihdot useamminkin, jos oli tehy rankempia reissuja tms. Täytyy sanoa, että en ole tainnut puhtaampaa venttiilikoneistoa nähdä, kun vaihdoin venakopan tiivisteen tässä hiljan! Ei mitään saostumia missään ja öljy oli kauniin hunajan väristä, ei mitään mustaa mönjää.
Hyvällä huolenpidolla näyttäisivät kyllä kestävän nämäkin moottorit. Mä halusin tuon päivityksen tehdä, koska mulla ei ole lämmintä tallia ja auto joutuu seisomaan talvellakin pihalla.
Hyvällä huolenpidolla näyttäisivät kyllä kestävän nämäkin moottorit. Mä halusin tuon päivityksen tehdä, koska mulla ei ole lämmintä tallia ja auto joutuu seisomaan talvellakin pihalla.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Mistä huohotinpäivityksen osat ja ohjeet?
Riippuu varmaan myös ajosta päivityksen tarve, mullakaan päivitystä ei ole, ajoin pitkää maantieajoa 20tkm öljynvaihtovälillä. Nyt kun ajomatka on lyhyempi, vaihdan öljyt 10tkm välein. Kylmäkäynnistyksiäkään ei tosin tule, auto on yöt lämpimässä. Öljyä ei tartte lisäillä eikä muitakaan oireita ole.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2