Myynnin ehdoissa oli pieni ero: 52M€ vs 1350M€. Tuollainen ero saa kummasti mielipiteen muuttumaan suopeammaksi.juhokare kirjoitti:Jos vertaa GMää ja Fordia, niin mitä eroa on ollut näillä kahdella? Ford näytti myyvän aika mielellään kiinalaisille Volvon, mutta GM ei Saabbia kiinalaisille (ja liekkö kenellekään).
Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Pessimisti voisi vielä todeta seuraavaa:
Isolla rahalla kokonaisuuden ostaja voi saada pysäytetyn tuotannon käyntiin, mutta tuskin yksikkökustannuksia heti halvemmiksi, koska paljon merkityksellistä on ehtinyt poistua kuvasta ja pitää korvata jollakin uudella.
Mutta saako se sijoittaja kustannusrakenteen ja myyntikatteet paremmiksi, niin että alkaisi tulla positiivista kassavirtaa, joka pitää toiminnan hengissä. Ei tehdas ja firma voi pysyä elossa ulkopuolisten tukiaisten varassa markkinataloudessa.
Siispä tarvitaan jotain uutta ja erinomaista tuotekehitystä: hybridejä, sähköautoja, cabrioletteja, maasturicabrioletteja (?). Tuskin mopoautot ja Nano-halpamalli voi pelastaa.
Isolla rahalla kokonaisuuden ostaja voi saada pysäytetyn tuotannon käyntiin, mutta tuskin yksikkökustannuksia heti halvemmiksi, koska paljon merkityksellistä on ehtinyt poistua kuvasta ja pitää korvata jollakin uudella.
Mutta saako se sijoittaja kustannusrakenteen ja myyntikatteet paremmiksi, niin että alkaisi tulla positiivista kassavirtaa, joka pitää toiminnan hengissä. Ei tehdas ja firma voi pysyä elossa ulkopuolisten tukiaisten varassa markkinataloudessa.
Siispä tarvitaan jotain uutta ja erinomaista tuotekehitystä: hybridejä, sähköautoja, cabrioletteja, maasturicabrioletteja (?). Tuskin mopoautot ja Nano-halpamalli voi pelastaa.
Re: Saabin tulevaisuus II
Siinä se on...: AVOMAASTURI: Sitä ei ole kellään valmistajalla.Kaiken mailman
Coupe maastureita. urhelu maastureita leveät sliksit alla.siinä olis pieni sauma
Coupe maastureita. urhelu maastureita leveät sliksit alla.siinä olis pieni sauma
Re: Saabin tulevaisuus II
Jaa ei?jarkar kirjoitti:Siinä se on...: AVOMAASTURI: Sitä ei ole kellään valmistajalla.
Okei, enemmänkin crossover-avo mutta kuitenkin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Saabin tulevaisuus II
Tuo on tosiaan jo hirveä ero jo numeroissakin, mutta paras olis kun ei vertaisi omenaa ja päärynää keskenään.Teme100 kirjoitti:Myynnin ehdoissa oli pieni ero: 52M€ vs 1350M€. Tuollainen ero saa kummasti mielipiteen muuttumaan suopeammaksi.juhokare kirjoitti:Jos vertaa GMää ja Fordia, niin mitä eroa on ollut näillä kahdella? Ford näytti myyvän aika mielellään kiinalaisille Volvon, mutta GM ei Saabbia kiinalaisille (ja liekkö kenellekään).
Kumpi sit on se päärynä ja niin edelleen?, mutta täällä swedussa oli tästä kovat keskustelut silloin kun Ford Volvoa kosi. Siihen aikaan ei volvolla ollut juuri mitään muita innovaatioita kun kamera ulkopeileissä ja automaattinen pakkojarrutus.
Saabin innovaatioista ei paljoa puhuttu kun kaiken uuden nieli GM itselleen.
Mutta monen ruotsalaisen mielstä saab oli Omena ja Volvo se päärynä.
Jotenkin on ja on ollut sellainen tunne jo pitkään, että kansa täällä vaikka ostavatkin useimmiten Volvon niin silti sanovat jotta saabi on hyvä auto ja siinä on enemmän hienouksia mitä volvossa on, näin se on ollut jo saabin puskureista alkaen.
Jos saab myydään kinuskeille on se saab niin kauan kuin sen suunnittelu tehdään ruotsissa ja mielestäni sama koskee volvoa jos kinuskit alkavat volvon suunnittelun kiinassa se ei ole Volvo vaan Ovlov.
Sori tää OT.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
P4 West on uutisoinut, että päätös Saabin kohtalosta saatetaan saada aikaiseksi jo tämän päivän aikana.
Saas nyt sitten nähdä uutisoidaanko asia vielä tänään jos ostaja(t) saadaan päätettyä.
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=4962664
Ja nyt uutista onkin näköjään korjattu sen verran että päätös saataisiin tämän kuukauden aikana.
Saas nyt sitten nähdä uutisoidaanko asia vielä tänään jos ostaja(t) saadaan päätettyä.
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=4962664
Ja nyt uutista onkin näköjään korjattu sen verran että päätös saataisiin tämän kuukauden aikana.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus II
Eli Saabin kohtalo ei ole ehkä vielä taputeltu? Toivottavasti ostaisivat koko konkurssipesän kaikkine osa-alueineen.mike kirjoitti:P4 West on uutisoinut, että päätös Saabin kohtalosta saatetaan saada aikaiseksi jo tämän päivän aikana.
Saas nyt sitten nähdä uutisoidaanko asia vielä tänään jos ostaja(t) saadaan päätettyä.
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=4962664
Ja nyt uutista onkin näköjään korjattu sen verran että päätös saataisiin tämän kuukauden aikana.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Konkurssihallinto on taas tänään pitänyt lehdistötilaisuuden kertomatta juurikaan mitään uutta.
Mutta se vahvistettiin, että he yrittävät saada prosessiin ratkaisun vielä tämän helmikuun aikana.
Saab-museon myynnin jälkeen raha riittää nyt tämän prosessin läpiviemiseen.
Tavoitteena on saada työntekijät ainakin suureksi osaksi takaisin töihin ja tehdas tekemään taas autoja. Ei ehkä entiseen tahtiin, mutta kuitenkin...
Ja usean tivaamisen jälkeen kerrottiin, että kiinnostuneita osapuolia on 6-7 eli mukana saattaa olla sellaisiakin tahoja, jotka eivät ole julkisesti mainostaneet kiinnostustaan!
Saabsunitedista lainattua:
Again the bankruptcy administrators called for a press conference and again the usual answer was “no comment”. What was interesting is that they did confirm that they seek to end this adventure by the end of february. Another difference is that money is not longer a matter, after the sale of the Saab Cars Museum they have enough money to complete their tasks.
They have also started an investigation into the bankruptcy and with that investigation they will try to answer what and why things ended up like they did with Saab. It is an investigation to determine if any criminal acts were performed but also a lessons learned investigation, which could help other companies ending up in a similar situation in the future.
Several of the employees have still not been paid and they are encouraged to seek contact with the authorities as soon as possible.
The overall goal for the administrators is to get all of the previous Saab employees a job again. The factory at Saab should make cars again, perhaps not all of the factory but most of it should be used for that purpose.
After being asked many times the administrators also admitted that the number of interested parties are now up to 6 or 7.
Mutta se vahvistettiin, että he yrittävät saada prosessiin ratkaisun vielä tämän helmikuun aikana.
Saab-museon myynnin jälkeen raha riittää nyt tämän prosessin läpiviemiseen.
Tavoitteena on saada työntekijät ainakin suureksi osaksi takaisin töihin ja tehdas tekemään taas autoja. Ei ehkä entiseen tahtiin, mutta kuitenkin...
Ja usean tivaamisen jälkeen kerrottiin, että kiinnostuneita osapuolia on 6-7 eli mukana saattaa olla sellaisiakin tahoja, jotka eivät ole julkisesti mainostaneet kiinnostustaan!
Saabsunitedista lainattua:
Again the bankruptcy administrators called for a press conference and again the usual answer was “no comment”. What was interesting is that they did confirm that they seek to end this adventure by the end of february. Another difference is that money is not longer a matter, after the sale of the Saab Cars Museum they have enough money to complete their tasks.
They have also started an investigation into the bankruptcy and with that investigation they will try to answer what and why things ended up like they did with Saab. It is an investigation to determine if any criminal acts were performed but also a lessons learned investigation, which could help other companies ending up in a similar situation in the future.
Several of the employees have still not been paid and they are encouraged to seek contact with the authorities as soon as possible.
The overall goal for the administrators is to get all of the previous Saab employees a job again. The factory at Saab should make cars again, perhaps not all of the factory but most of it should be used for that purpose.
After being asked many times the administrators also admitted that the number of interested parties are now up to 6 or 7.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Re: Saabin tulevaisuus II
Lisätään tuohon "Tobyn" viestiin vielä sen verran, että näiden kuuden seitsemän joukossa on niin ulkolaisia kuin ruotsalaisikin halukkaita, näistä jotkut jotka aikovat yhtyä voidakseen aloittaa valmistamaan autoja. Sen enempää uutta ei lehdistöitilaisuus juuri antanut.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Hyvä asia, että saisivat asian päätökseen tässä kuussa eikä vasta kesään mennessä, ja että yleensäkin saavat asian onnelliseen loppuun.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
No huhhuh, onneksi museo saatiin kaupaksi niin asianajajat saa palkkionsa. Varmaankin meidän kaikkien päällimmäinen murhe.
En enää odota onnellista loppua, odotan vaan loppua. Musta tuntuu, että se loppukin olisi syy johonkin onnellisuuteen, kun tämä vuosia kestänyt kikkailu loppuisi. Mutta toivo se elää....
En enää odota onnellista loppua, odotan vaan loppua. Musta tuntuu, että se loppukin olisi syy johonkin onnellisuuteen, kun tämä vuosia kestänyt kikkailu loppuisi. Mutta toivo se elää....
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: Saabin tulevaisuus II
Mielipiteitä on monenlaisia ja myös toiveita. Mutta toivottavasti joku ostaisi koko Saabin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
expect the unexpected!
Re: Saabin tulevaisuus II
Youngman kommer nästa vecka
TROLLHÄTTAN
Saab-intressenten Youngman återkommer till Sverige i början av nästa vecka för att fortsätta förhandla om förutsättningarna för att förvärva Saab Automobiles konkursbo.
RelateratDet uppger Johan Nylén, advokat som företräder det kinesiska bolaget.
– Det är lugnt denna vecka, men måndag och tisdag finns det skäl att återkomma i denna fråga, säger han.
__________________________________________________________
Yongman tulee ensi viikolla.
Trollhättan
Saabista kiinnostunut Youngman saapuu uudelleen ruotsiin ensi viikon alussa jatkaakseen neuvotteluita mahdollisuudesta hankkia Saabin konkurssipesä itselleen.
Näin tiedottaa Johan Nylén asianajaja joka edustaa tätä kiinalaista yhtiötä.
Tämä viikko on rauhallinen, mutta jo maanantaina-tiistaina on syytä palata näihin kysymyksiin, hän sanoo.
__________________________________________________________
Mahindra bekräftar intresse i Saab.
Myös Mahindra vahvistaa kiinnostuksensa saabiin.
Mutta tietojen mukaan he ovat vain kiinnostuneet saabin tekniikasta jonka voisi yhdistää heidän valmistamiinsa SUV autoihin.
Lähde: http://ttela.se/ekonomi/saab
TROLLHÄTTAN
Saab-intressenten Youngman återkommer till Sverige i början av nästa vecka för att fortsätta förhandla om förutsättningarna för att förvärva Saab Automobiles konkursbo.
RelateratDet uppger Johan Nylén, advokat som företräder det kinesiska bolaget.
– Det är lugnt denna vecka, men måndag och tisdag finns det skäl att återkomma i denna fråga, säger han.
__________________________________________________________
Yongman tulee ensi viikolla.
Trollhättan
Saabista kiinnostunut Youngman saapuu uudelleen ruotsiin ensi viikon alussa jatkaakseen neuvotteluita mahdollisuudesta hankkia Saabin konkurssipesä itselleen.
Näin tiedottaa Johan Nylén asianajaja joka edustaa tätä kiinalaista yhtiötä.
Tämä viikko on rauhallinen, mutta jo maanantaina-tiistaina on syytä palata näihin kysymyksiin, hän sanoo.
__________________________________________________________
Mahindra bekräftar intresse i Saab.
Myös Mahindra vahvistaa kiinnostuksensa saabiin.
Mutta tietojen mukaan he ovat vain kiinnostuneet saabin tekniikasta jonka voisi yhdistää heidän valmistamiinsa SUV autoihin.
Lähde: http://ttela.se/ekonomi/saab
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Saabin tulevaisuus II
Samoin SU:lla oli tänään pieni juttu, että "erittäin luotettavina pidettyjen ja asiassa mukana olevien syväkurkkulähteiden" mukaan GM todellakin käy keskustelua tiettyjen ostajaehdokkaiden kanssa. Tämä on täysin päinvastainen tieto verrattuna GM:n viime kuukausien linjaan, sillä J. Cain on jatkuvasti toitottanut "Emme käy keskustelua kenenkään kanssa..."
http://www.saabsunited.com/2012/02/gm-is-talking.html
http://www.saabsunited.com/2012/02/gm-is-talking.html