Parin tunnin etsimisen jälkeen joudun laittamaan kysymyksen.
Autossani on 2,3 moottori ja vuosimalliltaan -90. Kuinka on noiden moottorien kiinnitysten sopivuus, jos ajattelisi uudemman koneen laittamista tuohon koppaan?
2,3 eli B234 moottorien sopivuus keskenään.
2,3 eli B234 moottorien sopivuus keskenään.
Saabismi o sairaus, mutta turbo ja ruisku ovat lääke siihen.
9-5 2.0i Turbo farkku.
9-5 2.0i Turbo farkku.
Re: 2,3 eli B234 moottorien sopivuus keskenään.
Etukelkka on muistaakseni sama, joten pitäisi sopia kohtuullisilla muutoksilla. Jos kelkka ei ole sama, niin sen pystyy vaihtamaan pienellä vaivalla.
Johtosarjat eivät käy ristiin, joten ne joutuu vaihtamaan tai muokkaamaan sopivaksi. Uudemmasta tonnarista vm 94 on johtosarjaltaan lähimpänä.
Allekirjoittaneeltä löytyy vanhempaan koneeseen osia n.kpl osia melkein puoli ilmaiseksi.
Johtosarjat eivät käy ristiin, joten ne joutuu vaihtamaan tai muokkaamaan sopivaksi. Uudemmasta tonnarista vm 94 on johtosarjaltaan lähimpänä.
Allekirjoittaneeltä löytyy vanhempaan koneeseen osia n.kpl osia melkein puoli ilmaiseksi.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 2,3 eli B234 moottorien sopivuus keskenään.
Hmm..., tarttee tuumata. Ko sellaista pikkuista vikaata tuossa tahtoo olla. Tai oikeastaan yksi vain. Laskee öljyä pihalle, ei nyt ihan ruiskimalla, mut aika reilusti. Varsinaista vuotokohtaa ei ole löytynyt. Epäilen jakopäänkopan ja kannen välistä. Kun tein sen jakopään rempan, niin oiskohan koppaa irrottaessa kansipahvi kärsinyt. koitan sen nyt vaihtaa ja jos ei auta niin sitten pitää miettii.
Saabismi o sairaus, mutta turbo ja ruisku ovat lääke siihen.
9-5 2.0i Turbo farkku.
9-5 2.0i Turbo farkku.
Re: 2,3 eli B234 moottorien sopivuus keskenään.
Tarkistapa jakoketjun kiristin. Sieltä osaa tulla öljyä oikein reilusti, ainakin jos kiristin on löysällä. Tiivisteethän kiristimeen pystyy vaihtamaan myös. Muovilokari pois, bräkliinillä kiristimen ympäristö puhtaaksi, niin johan huomaa jos se kusee öljyä.