vm 02 avainasiaa
vm 02 avainasiaa
Moi!
Tarttis hommata autoon toinen avain. Onko kukaan avannut uudempaa avainta ( integroitu kauko-ohjain), pystyykö vaihtamaan runkoon pelkkää avainosaa?
-Late
Tarttis hommata autoon toinen avain. Onko kukaan avannut uudempaa avainta ( integroitu kauko-ohjain), pystyykö vaihtamaan runkoon pelkkää avainosaa?
-Late
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Re: vm 02 avainasiaa
Mulla on juurikin 2kpl tollasia avainrunkoja ilman kauko-ohjaimia pöydällä. Niitä kun tarkasti katsoo ei taida ihan helppoa olla vaihtaa pelkkää avainosaa tuohon runkoon.
Lämmittämällä se avainosa voi toki olla mahdollista irroittaa, mutta uuden kiinni saaminen siististi ei kyllä onnistu. Tietysti jos kelpaa liima/purkkaviritys ulkonäöllisesti, niin voi ehkä sitten
Mulla nuo avaimet tulee korvaamaan noi -98 vuonna olleet stiletit, kunhan käytetyt kauko-ohjaimet tulee purkaamolta. Rungot ostin autooni sopivaksi jyrsittynä Tukholmasta Svenska Bil:ltä kun olin siellä muutenkin liikkeellä. Palvelu oli erinomaista ja avaimet sain seuraavaksi päiväksi tilauksesta.
Lämmittämällä se avainosa voi toki olla mahdollista irroittaa, mutta uuden kiinni saaminen siististi ei kyllä onnistu. Tietysti jos kelpaa liima/purkkaviritys ulkonäöllisesti, niin voi ehkä sitten

Mulla nuo avaimet tulee korvaamaan noi -98 vuonna olleet stiletit, kunhan käytetyt kauko-ohjaimet tulee purkaamolta. Rungot ostin autooni sopivaksi jyrsittynä Tukholmasta Svenska Bil:ltä kun olin siellä muutenkin liikkeellä. Palvelu oli erinomaista ja avaimet sain seuraavaksi päiväksi tilauksesta.
Harharetkien jälkeen... Saabisti taas :) Tech 2 turvapääsyllä
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
Re: vm 02 avainasiaa
Asia meininki! Täytyypi tutkia, kun tuo käytetty avain/ohjainaihio saapuu. =) Katselin just, että avainaihion saa jyrsittyä vaikka paikallisella "suutarilla". Avaimen profiili /mitat samat kuin esim Ng satkussa.Palju kirjoitti:Mulla on juurikin 2kpl tollasia avainrunkoja ilman kauko-ohjaimia pöydällä. Niitä kun tarkasti katsoo ei taida ihan helppoa olla vaihtaa pelkkää avainosaa tuohon runkoon.
Lämmittämällä se avainosa voi toki olla mahdollista irroittaa, mutta uuden kiinni saaminen siististi ei kyllä onnistu. Tietysti jos kelpaa liima/purkkaviritys ulkonäöllisesti, niin voi ehkä sitten
Mulla nuo avaimet tulee korvaamaan noi -98 vuonna olleet stiletit, kunhan käytetyt kauko-ohjaimet tulee purkaamolta. Rungot ostin autooni sopivaksi jyrsittynä Tukholmasta Svenska Bil:ltä kun olin siellä muutenkin liikkeellä. Palvelu oli erinomaista ja avaimet sain seuraavaksi päiväksi tilauksesta.

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Re: vm 02 avainasiaa
en kyllä yksikäsitteisesti jannujen avainjutskia ymmärrä, mutta mainittakoon minun murheeni::
lukkokaupassa yritin teettää tuohon 2000 mallin kolkkiin avainta jäkessä. lopulta löytyi aihio, mutta eipä siinä tainnut olla sirua, koska ei koodaus onnistunut siellä eikä saabillakaan. eli oli vissiin alkupään NG900 avain, joissa ei ole sirua..
sitten teetin saabilla avaimen ja maksoi tietysti maltaita ylimääräisine koodausyritelmineen jne..
Olisikohan tuohon malliin samoin tein saanut uudemman avainversion, jossa keskuslukon ohjaus on avaimeen integroitu? vanha ohjain on sellainen iso patukka. valitettavasti myyjä oli yhtä tyhmä kuin asiakaskin, eli ei osannut asiaa edesauttaa...
lukkokaupassa yritin teettää tuohon 2000 mallin kolkkiin avainta jäkessä. lopulta löytyi aihio, mutta eipä siinä tainnut olla sirua, koska ei koodaus onnistunut siellä eikä saabillakaan. eli oli vissiin alkupään NG900 avain, joissa ei ole sirua..
sitten teetin saabilla avaimen ja maksoi tietysti maltaita ylimääräisine koodausyritelmineen jne..
Olisikohan tuohon malliin samoin tein saanut uudemman avainversion, jossa keskuslukon ohjaus on avaimeen integroitu? vanha ohjain on sellainen iso patukka. valitettavasti myyjä oli yhtä tyhmä kuin asiakaskin, eli ei osannut asiaa edesauttaa...
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Ruisku"
- Viestit: 129
- Liittynyt: La Kesä 17, 2006 19:38
- Paikkakunta: Skavaböle
Re: vm 02 avainasiaa
Ostin lukkokaupasta rungon jyrsittynä ja sirukoodi kopioituna 68€. Merkkiliikkeessä testeri ei lukenut avaimen sirua vaikka lukkoliikkeen kooderi luki. Soitto avaimen maahantuojalle: siruissa on ollut jotain vikaa? Ei oo pariin kuukauteen kuulunut mitään. Ovi kyllä aukee mutta ei lähde avaimella käymään.
Merkkiliikkeestä uusi kauko-ohjain 95€ kun uuden avaimen stilettikauko-ohjaimella 113€, Koodaus testerillä noin 50€.
Kannattaa unohtaa noi lukkoliikkeet eli tilaa merkkiliikkeestä suosiolla
Merkkiliikkeestä uusi kauko-ohjain 95€ kun uuden avaimen stilettikauko-ohjaimella 113€, Koodaus testerillä noin 50€.
Kannattaa unohtaa noi lukkoliikkeet eli tilaa merkkiliikkeestä suosiolla
Re: vm 02 avainasiaa
Juu, kyllä autoosi saa myös tuon integroidun mallin. =)stara kirjoitti:en kyllä yksikäsitteisesti jannujen avainjutskia ymmärrä, mutta mainittakoon minun murheeni::
lukkokaupassa yritin teettää tuohon 2000 mallin kolkkiin avainta jäkessä. lopulta löytyi aihio, mutta eipä siinä tainnut olla sirua, koska ei koodaus onnistunut siellä eikä saabillakaan. eli oli vissiin alkupään NG900 avain, joissa ei ole sirua..
sitten teetin saabilla avaimen ja maksoi tietysti maltaita ylimääräisine koodausyritelmineen jne..
Olisikohan tuohon malliin samoin tein saanut uudemman avainversion, jossa keskuslukon ohjaus on avaimeen integroitu? vanha ohjain on sellainen iso patukka. valitettavasti myyjä oli yhtä tyhmä kuin asiakaskin, eli ei osannut asiaa edesauttaa...
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Re: vm 02 avainasiaa
Tilasin 9-5 uuden avaimen PCS:ltä ja ei onnistunut enää pelkällä runkonumerolla. Onneksi oli avainnumero kirjattu huoltovihkoon.
Ilmeisesti palvelin, jolla avainkoodaus tehdään, on ajettu konkurssin myötä alas.
Ilmeisesti palvelin, jolla avainkoodaus tehdään, on ajettu konkurssin myötä alas.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: vm 02 avainasiaa
9000LPT kirjoitti:Tilasin 9-5 uuden avaimen PCS:ltä ja ei onnistunut enää pelkällä runkonumerolla. Onneksi oli avainnumero kirjattu huoltovihkoon.
Ilmeisesti palvelin, jolla avainkoodaus tehdään, on ajettu konkurssin myötä alas.
No voihan perskuta rallaa!

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Re: vm 02 avainasiaa
Kuulostaa hieman oudolta, sillä Tukholmassa Svenska Bil:ltä tilasin itselleni nuo avaimet alustanumeron perusteella. Avaimet tilattiin ti 7.2.2012 puolenpäivän maissa ja sain ne seuraavana päivänä iltapäivällä noutaa.9000LPT kirjoitti:Tilasin 9-5 uuden avaimen PCS:ltä ja ei onnistunut enää pelkällä runkonumerolla. Onneksi oli avainnumero kirjattu huoltovihkoon.
Ilmeisesti palvelin, jolla avainkoodaus tehdään, on ajettu konkurssin myötä alas.
Harharetkien jälkeen... Saabisti taas :) Tech 2 turvapääsyllä
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
Re: vm 02 avainasiaa
Toivottavasti toimii vielä. Itse tilasin n. viikko sitten ja tulevat juurikin Ruotsin kautta.Palju kirjoitti:
Kuulostaa hieman oudolta, sillä Tukholmassa Svenska Bil:ltä tilasin itselleni nuo avaimet alustanumeron perusteella. Avaimet tilattiin ti 7.2.2012 puolenpäivän maissa ja sain ne seuraavana päivänä iltapäivällä noutaa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: vm 02 avainasiaa
Serveri toimii aivan täydellä teholla ja sijaitsee Saab Automobile Parts AB:llä9000LPT kirjoitti:Tilasin 9-5 uuden avaimen PCS:ltä ja ei onnistunut enää pelkällä runkonumerolla. Onneksi oli avainnumero kirjattu huoltovihkoon.
Ilmeisesti palvelin, jolla avainkoodaus tehdään, on ajettu konkurssin myötä alas.
Nyköping'issä.
Uuden avaimen pystyy tilaamaan chassi eli Vin'numerolla sekä avaimen omalla numerolla.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: vm 02 avainasiaa
Ilmeisesti ongelma oli sitten väliaikainen tai liittyy välikäsien kautta toimivaan kysellyyn.
En viitsi viedä autoani paikalliselle Saabin merkkihuollolle, koska kokemukset eivät ole kovin mairittelevia.Viimeksi kampanja osia kysellessä olisivat myyneet ne täyteen hintaan.
Avainkoodin olisi tosin pystynyt katsomaan virtalukosta, jos se ei olisi ollut kirjattu muistiin.
En viitsi viedä autoani paikalliselle Saabin merkkihuollolle, koska kokemukset eivät ole kovin mairittelevia.Viimeksi kampanja osia kysellessä olisivat myyneet ne täyteen hintaan.
Avainkoodin olisi tosin pystynyt katsomaan virtalukosta, jos se ei olisi ollut kirjattu muistiin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: vm 02 avainasiaa
Tänään saapui jyrsitty avain! 

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.