Tuosta en mene takuuseen, koska ilman tulo lasille on kumminkin sen verran hidasta ja "pehmeää", että vaikka kuinka kuumaa olisi, niin näinköhän lasia halkaisisi.. Sensijaan pakkasessa ollutta autoa kun rupeaa pesemään kuumalla vedellä, niin sen kanssa saa olla kyllä varovainen. Sama toisinpäin; auringossa seissyttä autoa ei kannata kylmällä vedellä kovin nopeasti hölvätä.Kaks-Seiska kirjoitti:(Näin käy kuulemma helposti, jos kovalla pakkasella pukataan lasille liian kuumaa ilmaa)
Aiheeseen..
Kirjoitin tästä aiemminkin samaan ketjuun mutta uusitaan paremmalla kokemuksella:
Tuossa oon miettiny sabin kehittelijöiden aivoituksia ja tullut siihen tulokseen tuon oman ilmastointihomman kanssa, että joku fiksu on tajunnut, että jään sulattamiseen tuulilasilta tarvitaan paljon lämpöä ja vähemmän puhallustehoa, kun taas huurteen nopeaan poistoon kova puhallusteho, mutta lämmöstä ei niin väliä.
Omassa yksilössä ainakin ensimmäisellä "huurteenposto" napin painalluksella puhallusteho nousee suurimpaan asetukseensa, oli moottori lämmin tai ei. Eli poistaa huurteen nopeasti, niinkun on tarkoitettu. Olen kokeillut huurteenpoistoa aivan kylmällä koneella, vähän lämminneellä ja normaalilämpöisellä koneella ja tehnyt sellaisen huomion, että jos kone ei ole tarpeeksi lämmin (en tiedä tarkkaa lukemaa) huurteenpoisto puhaltaa jääkylmää ilmaa lasille, vaikka automaatti toiminto antaisi jo kuumaa ilmaa.
Nappia taas kun painaa toisen kerran, eli tuo (nimeän sen sulatustoiminnoksi) "sulatus" on valittu, niin lasille tulee mahdollisimman kuumaa ilmaa, mutta pienellä teholla koneen ollessa vielä kylmä. Tällä toiminnolla ikkunalle tulee kokoajan kuumaa ja puhallusteho nousee koneen lämpenemisen myötä ja sulattaa kyllä ikkunat nopeasti.
Tuosta uskaltaisinkin mennä veikkaamaan, että ei sinne ihan vahingossa ole tuonlaista toimintoa lipsautettu, eikä siellä säätömoottoritkaan varmaan jumissa ole. Itse kun tuon toiminnon huomasin, niin tulee aina talvella valittua liikenteen lähtiessä tuo "sulatus" aiemman huurteenpoiston(kylmä!!!) sijaan.

Kertokaapa omia kokemuksia aiheesta. Onko muilla samanlaisia huomioita? Etenkin ketjun aloittanut niko_s: kokeile tuplapainallusta ja kerro onko reaktio sama kun mun sabissa.