Lueskelin tuossa Tekniset tiedot M1981-1990-.
Osio Jouset ja pyörät. sivu 027-2.
Kierrejouset takana,otti silmään vasemman ja oikean puolen tekstit vuosimallin alapuolella.
Tulkitsenko oikein ,että oikealla puolella on ollut läpimitaltaan ohuempi jousi (2mm) ja myös vapaalta pituudeltaan lyhyempi jousi(2mm) alkuperäisenä? Ja myös jousien värikooditko muka olleet eri? Jos luen tuota oikein niin mihin tällä on pyritty?
Teksti sivun yläosassa kuitenkin sanoo että värikoodit pitäisi olla molemmilla puolin samat. Niin on allekirjoittanutkin luullut.
900/99 alkuperäiset jouset ihmeteltävänä?
Re: 900/99 alkuperäiset jouset ihmeteltävänä?
0,2mm se paksuusero on ainakin tuon kirjan mukaan josta itse lunttasin. Käytännössä ei ainakaan tarvikkeena ostamissani jousissa ole koskaan ollut takajousia eritelty kumpi on kumpi. Erot muutenkin noiden jousien välillä on melkoisen pienet. Jotakin hienosäätöä vissiinkin on tehty. Sitä tuossa ei ollut eritelty onko esim. Briteissä homma toisinpäin? 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 900/99 alkuperäiset jouset ihmeteltävänä?
Voisko olla kuvittelua se, että ojan puolen jousi on lyhyempi ja ohuempi niin rengas tavoittaa paremmin tien vinouden ja täten saadaan ns. perälle parempi pito ominaisuus? Sama täällä tarvike jousissa en ole huomannut mitään eroja noissa kuin tietenkin etu- ja takajousien eron.
Tämä on mulle ihan uutta tietoa.
Näin sitä taas oppi noista kirjoista vaikka ne on luettu jo useita kertoja lävitse?
Tämä on mulle ihan uutta tietoa.
Näin sitä taas oppi noista kirjoista vaikka ne on luettu jo useita kertoja lävitse?