Viirusilmän varusteet
Viirusilmän varusteet
Kyseessä vm2006 9-5 wagon.
Luovutustiedoissa lukee tehdasasennettujen lisävarusteiden kohdalla:
- LINEAR PRO WINTER-PAKETTI
Mitähän tuo Pro ja Winter-paketti mahtavat pitää sisällään?
Luovutustiedoissa lukee tehdasasennettujen lisävarusteiden kohdalla:
- LINEAR PRO WINTER-PAKETTI
Mitähän tuo Pro ja Winter-paketti mahtavat pitää sisällään?
Saab 9-3 SC 1.8t 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Wagon 2006, Saab 9-3 2.0t 2002
Ex: Saab 9-5 2.0t Wagon 2006, Saab 9-3 2.0t 2002
Re: Viirusilmän varusteet
Karvalakkivarusteiseenhan on tietenkin laitettu karvalakki mukaan ja sitten vielä nahkarukkaset, että näyttäisi pro:lta. ;)
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Viirusilmän varusteet
eli nopealla googletuksella..
LINEAR PRO WINTER -paketti / paket (LIN1 ja XENON)
16" 9-twinspoke kevytmetallivanteet (ALU 54) , vakionopeuden säädin ja
SID 2 ajotietokone (DP), Comfort paketti 1) (CMFT)
Lattia- ja sivuverkko (4-ov)/Lattia-, sivuverkko,silmukat ja säil.laatikko (Wagon)(VERSATIL)
Bi-xenon valot
tuossa linkkinä
http://dyc.saab-web.com/main/image/broc ... 011005.pdf
ps. eipä taida kaikkia noitakaan varusteita olla vakiona mahtavassa Aerossa
LINEAR PRO WINTER -paketti / paket (LIN1 ja XENON)
16" 9-twinspoke kevytmetallivanteet (ALU 54) , vakionopeuden säädin ja
SID 2 ajotietokone (DP), Comfort paketti 1) (CMFT)
Lattia- ja sivuverkko (4-ov)/Lattia-, sivuverkko,silmukat ja säil.laatikko (Wagon)(VERSATIL)
Bi-xenon valot
tuossa linkkinä
http://dyc.saab-web.com/main/image/broc ... 011005.pdf
ps. eipä taida kaikkia noitakaan varusteita olla vakiona mahtavassa Aerossa

Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: Viirusilmän varusteet
Kiitos.
Olishan tuota Googlea pitänyt tajuta itsekin käyttää
.
Lähinnä halusin varmistuksen noihin Xenoneihin, että ne ovat Bi-tyyppiset.
Olishan tuota Googlea pitänyt tajuta itsekin käyttää

Lähinnä halusin varmistuksen noihin Xenoneihin, että ne ovat Bi-tyyppiset.
Saab 9-3 SC 1.8t 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Wagon 2006, Saab 9-3 2.0t 2002
Ex: Saab 9-5 2.0t Wagon 2006, Saab 9-3 2.0t 2002
Re: Viirusilmän varusteet
Valojen toimintaperiaatteen olisit voinut tarkistaa helposti vetämällä pitkät päälle, jolloin xenonien kaveriksi syttyy myös H7-apukaukovalot... Sitä se bi tässä yhteydessä tarkoittaa (ja siitä johtuu se keltainen läikkä keskellä valokuviota pitkillä valoilla).S32 kirjoitti: Lähinnä halusin varmistuksen noihin Xenoneihin, että ne ovat Bi-tyyppiset.
Eski
Re: Viirusilmän varusteet
Vai nousisko bi-etuliitteellä xenoneista valokuvion rajaava läppä pois pitkien aikana?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Viirusilmän varusteet
Kyllä se suljinkin siellä xenon-polttimossa liikkuu, mutta bi tarkoittaa nimenomaan niitä toisia apukaukovaloja.
Eski
Eski
Re: Viirusilmän varusteet
Eli femmaa on saanut perus-xenoneilla, joissa lähi-/kaukovalon vaihto hoidetaan poistamalla se varjostin polttimon edestä ja bi-xenoneilla, joissa on lisäksi H7 -pitkä? Kaikissa muissa vastaantulleissa kulkineissa bi-xenon on meinannut sitä, että xenoneilla valaistaan sekä lähelle että kauas.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Viirusilmän varusteet
Suomessa (ja ilmeisesti myös muualla Euroopassa) 9-5 on ollut saatavilla ainoastaan bi-xenoneilla, jossa tosiaan on tuo liikkuva suljin xenoneissa ja H7-halogeenit apukaukovaloilla. Itse olen ymmärtänyt että bi-xenon tarkoittaa nimenomaan sitä, että xenonien lisäksi on apukaukovalot, mutta ilmeisesti se tarkoittaakin vain tuota liikkuvaa suljinta. I stand corrected.
Eski
Eski
Re: Viirusilmän varusteet
Saabiahan on saanut ainakin täällä swedussa joko:
Bi-xenon yksi lamppu kummallekin niin pitkille kuin puolivaloille.
Xenon puolivaloissa ja halogen pitkissä.
Bi-xenon yksi lamppu kummallekin niin pitkille kuin puolivaloille.
Xenon puolivaloissa ja halogen pitkissä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Viirusilmän varusteet
Aika erikoista, jos näin on. Itse en ainakaan Suomi-autoissa ole nähnyt muita kuin näitä bi-xenoneita, joissa on bi-xenonit+apukaukovalot. Saabin muinaisen lehdistötiedotteen mukaan näin piti olla koko Euroopassa:
Eski
http://194.18.30.201/www/saabfinlandnew ... /0138.htmlEuroopan markkinoille suunnatuissa Saabeissa on kaukovaloja tehostavat halogeenipolttimot huippuluokan tehon varmistamiseksi.
Eski
Re: Viirusilmän varusteet
Meikäläisellä on 2009 9-5:n ja siinä on kuulemma Bi-Xenonit puolivaloissa ja ne palaa samaan aikaan pitkien kanssa, niissä ei ole mitään varjostinta vaan korkeus säätyy automaattisesti korkeudensäätöantureiden avulla.
Samaten kun auton käynnistää painuvat puolikkaat ensin aivan alas ja nousevat sitten normaali säätöihin.
Samaten kun auton käynnistää painuvat puolikkaat ensin aivan alas ja nousevat sitten normaali säätöihin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Viirusilmän varusteet
Joo, ihan samalla tavalla käyttäytyy myös meikäläisen bi-xenonit. Se varjostin on siis se palikka, jolla rajataan lähivalon yläreuna laskevaksi, ettei se häikäise vastaantulijaa. Pitkät kytkiessä tämä varjostin/rajain sitten poistuu polttimon edestä ja päästää valon jatkamaan myös vaakatasossa eteenpäin, että sama polttimo toimii myös kaukovalona. Apuhalogenien kanssa siis bi-xenoneilla palaa käytännössä keulalla neljä kaukovaloa, kun kaukovalot ovat kytkettyinä (ei mikään ihme että niillä näkee eteensä).
Periaatteessa mahdollisia xenon-skenaarioita siis on:
1) Pelkät lähivaloxenonit. Lähivalolle ei tapahdu mitään pitkien sytytyksen yhteydessä, vaan vierelle syttyy erillinen kaukovalo ja that's it. Tässä tapauksessa kaukovalo tuskin vaikuttaa kehuttavalta, kun xenonien valomerki auton edessä adaptoi silmät valoisampaan kuin mitä kauempana onkaan.
2) Bi-xenon ilman apukaukohalogeenia. Lähivaloilla ajaessa valo käyttäytyy aivan kuten ykkösskenaariossa, mutta kaukovalot kytkiessä xenon-valaisin päästää valoa vaakatasossa eteenpäin eikä rinnalle syty yhtään uutta valoa (tällaiset mulla oli Audissa, eli btst).
3) Bi-xenon apukaukohalogeenin kanssa. Xenon-valaisin käyttäytyy samalla tavoin kuin kakkosskenaariossa, mutta lisäksi rinnalle syttyy halogeenikaukovalo. Näillä näkee.
Periaatteessa mahdollisia xenon-skenaarioita siis on:
1) Pelkät lähivaloxenonit. Lähivalolle ei tapahdu mitään pitkien sytytyksen yhteydessä, vaan vierelle syttyy erillinen kaukovalo ja that's it. Tässä tapauksessa kaukovalo tuskin vaikuttaa kehuttavalta, kun xenonien valomerki auton edessä adaptoi silmät valoisampaan kuin mitä kauempana onkaan.
2) Bi-xenon ilman apukaukohalogeenia. Lähivaloilla ajaessa valo käyttäytyy aivan kuten ykkösskenaariossa, mutta kaukovalot kytkiessä xenon-valaisin päästää valoa vaakatasossa eteenpäin eikä rinnalle syty yhtään uutta valoa (tällaiset mulla oli Audissa, eli btst).
3) Bi-xenon apukaukohalogeenin kanssa. Xenon-valaisin käyttäytyy samalla tavoin kuin kakkosskenaariossa, mutta lisäksi rinnalle syttyy halogeenikaukovalo. Näillä näkee.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Viirusilmän varusteet
Kuinka hyvin noilla muuten näkee verrattuna aikaisempien mallien valoihin? Testien mukaan kun valot on ilmeisesti heikentyneet molempien faceliftien seurauksena.
Saab 9-5 Aero XWD -11
Re: Viirusilmän varusteet
Kyllä viirusilmän biksenoneilla (+apuhalogenit) hyvin näkee, ei mitään valittamista. Voi olla että vanhemmissa ovat vielä paremmat, ei ole kokemusta.kello kirjoitti:Kuinka hyvin noilla muuten näkee verrattuna aikaisempien mallien valoihin? Testien mukaan kun valot on ilmeisesti heikentyneet molempien faceliftien seurauksena.
Käsittääkseni tuo varjostimen käyttäminen ksenoneissa on hieman vanhanaikainen systeemi ja uusimmissa valoissa asia on hoidettu kaksitoimisella kääntyvällä linssillä. Myös apuhalogenien käyttäminen biksenonien tukena on hieman vanhanaikaista ja esim TM:n premium-farkkujen testissa Volvo V70 oli ainoa, jossa oli vielä käytössä apuhalot, kaikissa sakuissa pelkät biksenonit kääntyvillä linsseillä.