Ostettu 9000 89 Turbo ja nyt kysymyksiä!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Karpov
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 19:33

Re: Ostettu 9000 89 Turbo ja nyt kysymyksiä!

Viesti Kirjoittaja Karpov »

Niin ja ahtomittarin kun laitoin, viisari heilahtaa kaasu pohjaan kiihdytyksessä johonkin 1.1-1.2bar mutta tippuu päälle sekunnissa 0.8bar tuntumaan missä pysyy vaikka kaasu on yhä lattiassa. Mistäs tuo kertoo? Syy lastussa vai muualla?
Saab 9000 CD Turbo 1989 stage 1?
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Ostettu 9000 89 Turbo ja nyt kysymyksiä!

Viesti Kirjoittaja Jope »

Karpov kirjoitti: -20FI
B88CG
ST(logo) 9431B
Singapore

Eli stage 1 vai 2 lastu vai mikä? Tuntuu kauheen vähän löytyvän infoa mistään ja näköjään nuo viripajat lätkäsee oman tarransa siihen päälle.
Antamasi tietojen perusteella: piirin hakuaika 200 nanosekuntia ja valmistettu Singaporessa luultavasti viikolla 31 vuonna 94..

Eli nuo eivät kerro piirin sisällöstä yhtään mitään. Onko siinä mitään tarraa päällä? Ota vaikka kuva. Muista macro.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Karpov
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 19:33

Re: Ostettu 9000 89 Turbo ja nyt kysymyksiä!

Viesti Kirjoittaja Karpov »

http://imageshack.us/photo/my-images/703/sam0220u.jpg/

Tuossa, makro nyt kamerassa ei paras mutta selvän saa.


Bensalastua kattelin kanssa, valkoinen tarra päällä mihin punasella tussilla kirjotettu Bensa lastu. Onko täys kotipatentti vai onko joku suomifirma noita kirjotellu?
Saab 9000 CD Turbo 1989 stage 1?
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Ostettu 9000 89 Turbo ja nyt kysymyksiä!

Viesti Kirjoittaja Jope »

Noi on luultavasti tosiaan kopiolastuja sitten. Alkuperäisissä tehtaalta tulleissa on yleensä valkoinen paperitarra, jossa on matriisiprintterillä tulostettu numerosarja. Viripajojen piireissä taas sitten viripajan logo.

Selviää kun ne nappaa irti ja lukee, mutta todennäköisesti niissä ei ole mitään erikoista, vaan on näitä "speedpartsin lastuja" yms mitä harrastajien keskuudessa kiertää.

Muistaakseni di/apc:lle ei kukaan ole tehnyt editoria, joten suurella todennäköisyydellä se on se perus stage1-lastu, joita jengi polttelee.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Karpov
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 19:33

Re: Ostettu 9000 89 Turbo ja nyt kysymyksiä!

Viesti Kirjoittaja Karpov »

Okei selvä! Sehän se todennäköisesti on kun katsoo myynnissä olevia ja muutenkin saatavuuksia.


Mikäs tuohon ahtojen tippumiseen? Meneekö se lastun, hukkaportin vai minkä piikkiin? Kierrokset ei käyny kumminkaan siellä 4000 päällä missä tuo kai ne jokatapauksessa tiputtaa?
Saab 9000 CD Turbo 1989 stage 1?
Karpov
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 19:33

Re: Ostettu 9000 89 Turbo ja nyt kysymyksiä!

Viesti Kirjoittaja Karpov »

Nyt kun oli boksit irti ja oli sopeutustila, paineet nous 1.5barin huiteille ja laski 1.1bar. Eli onko vaan lastun vika kun laskee normitilassa 0.8? Muutenhan ois tuossakin noin tehnyt?
Saab 9000 CD Turbo 1989 stage 1?
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Ostettu 9000 89 Turbo ja nyt kysymyksiä!

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Ihan tyypillinen käytös DI/APC -lastulta. Ne ei oikein toimi mitkään kunnolla.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Karpov
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 19:33

Re: Ostettu 9000 89 Turbo ja nyt kysymyksiä!

Viesti Kirjoittaja Karpov »

Jos suljetaan renkaan kudos/tasapainovaurio ja pyöränkulmat pois, onko tonnarissa jotain tyypillisiä etupään osia jotka vois aiheuttaa tän: paljaalla tielläkin, 80kmh viisarin alle tai pari viisarinpaksuutta ylikin, tärisee penkki ja ratti havaittavasti ja jokseenkin häiritsevästi mutta ei niin että rannekello pyörisi ranteessa. Vauhti ratkaisee ei kierroslukema. Alle 80kmh tuntuu ehkä erittäin hienoista värinää mikä alkaa ehkä 70kmh mutta tulee esille vasta tuon viisarinmitan vajaassa 80mpissä. 85kmh yli häviää ajoi sitten vaikka 140.

Ehdotuksia?
Saab 9000 CD Turbo 1989 stage 1?
Vastaa Viestiin