Clamppi

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Clamppi

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Aloitetaas vanha aihe uudestaan. Eli kokemuksia näistä clampeista? Ilmeisesti ollut ihan hyviä kun foorumilaiset ovat niitä itsekkin tehneet.
Onko tämä rintapellin halkeaminen todellinen ongelma?
Heräsin aiheeseen wheelers dealers ohjelman 93 turbo jaksosta, jossa peloiteltiin sillä halkeamisella? Näitähän saa esim ebaysta reilulla satkulla.

http://www.ebay.co.uk/itm/Saab-NG900-9- ... 415b5e9091

http://www.ebay.co.uk/itm/Saab-900-9-3- ... 19ce110352
Ng900
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Clamppi

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

ei se mitään oo mulla rikkonnu viimesen 5vuode aikana, oltiin sit radalla tai ei
9-3.1972
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Clamppi

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Kyselin vastikää tuosta rintapellin repeämisestä samaisen wheeler dealers-osan vuoksi. Selvisi nopeasti, että ongelma koskee oikealta ajettavia autoja, eli ei pitäisi tuottaa murheita normi-Saabeissa.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Clamppi

Viesti Kirjoittaja patse »

http://www.powerflex.co.uk/products/9-3 ... 628/1.html
Vaihtaa ohjausvaihteeseen puslat nro 6 & 7 niin pääsee halvemmalla.

Ja nää kun löytäisi lähempää, niin ei tulisi suuria lähetys & tulli kustannuksia.
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=623
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: Clamppi

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Katselin auton konehuoneeseen ja tuo kuskin puoleisen puslan vaihto voi olla sen sortin talkoo että mielummin pulittaa muutaman kympin enemmän clampista.
Disclaimer: En ole asentanut kumpaakaan, että pohdintojen tasolla tässä liikutaan.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Clamppi

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Hessu kirjoitti:Katselin auton konehuoneeseen ja tuo kuskin puoleisen puslan vaihto voi olla sen sortin talkoo että mielummin pulittaa muutaman kympin enemmän clampista.
Disclaimer: En ole asentanut kumpaakaan, että pohdintojen tasolla tässä liikutaan.
clämpi asennus on aikas nopee juttu.
9-3.1972
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Clamppi

Viesti Kirjoittaja SS »

Eikä se kuskin puolen pusla ole niin tärkeä, suurin vaikutus on sillä toisen puolen puslalla jossa on enemmän kumia. Kyllä sen toisenkin vaihtaa vaikka parkkiksella kun hieman nostaa sulakekoteloa pois, mutta ahdasta on.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Clamppi

Viesti Kirjoittaja NG900T »

clämppi ollu monta vuotta ja hyvä peli.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin