Ylipainekytkimestä ja ahtopainemittarista?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Ylipainekytkimestä ja ahtopainemittarista?

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Autossani (vakio turbo 8 ) vuosi ylipainekytkin, siis pihisi arsyttävästi aina kun ahtoja tuli. Laitoin letkut ja johdot yhteen, ja pihinä loppui. Mutta nyt ahtopaine mittari näyttää "liikaa", eli vääristääkö kytkimen ohittaminen mittarin tuloksen? :? Edellinen omistaja oli vaihanut turbon, ja tiedä sitten onko säätäny vähän ahtoja. :)
#2277
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Mutta aikaisemmin käytössä ollut vuotava kytkin saattoi hyvinkin vääristää. Nyt se sitten näyttäis oikein.
Aki Peltola #1132
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Tai sitten ohitit paineanturin ja paineet nousee sentakia liiaksi....
Meneekö punaiselle vai pyöriikö keltaisen ja punasen rajalla... :roll:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Mutta aikaisemmin käytössä ollut vuotava kytkin saattoi hyvinkin vääristää. Nyt se sitten näyttäis oikein.
Jep, taitaa olla noin...
Tai sitten ohitit paineanturin ja paineet nousee sentakia liiaksi....
Meneekö punaiselle vai pyöriikö keltaisen ja punasen rajalla...
Menee punaselle melkein puoleenväliin 8O , täytyy varmaan käydä mittauttamassa paljonko niitä ahtoja sitten oikeasti on ja ajella hissuksiin.
#2277
Vastaa Viestiin