P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 88
- Liittynyt: To Elo 05, 2010 21:36
- Paikkakunta: Rauma
Re: P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure?
Mitä kautta siihen ECUun pääsee käsiksi? Ylhäältä, alhaalta, sisältä vai ulkoa? Yritin eilen katella sieltä pelkääjän puolelta konehuoneesta sopivan näköistä rasiaa mutta en keksinyt missä se on. Täytyy käydä tallentamassa vähän lisää dataa jos saisi nuo satunnaiset oikut talteen. Seuraava huoltoaika on ensi tiistai. Kiitos taas tässä vaiheessa kaikille auttaneille. Tämä on hieno foorumi!
9-3 SC TTID vm. -08 exät: 9-3 SC 1.8t vm. -06; NG 900 S 2.0 vm. -96
Re: P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure?
Pyörä pois ja sisälokari irti. Konehuoneen kautta vaatii järeämpää kalustoa
93SC TTiD
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 88
- Liittynyt: To Elo 05, 2010 21:36
- Paikkakunta: Rauma
Re: P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure?
No ei ihme kun ei löytynyt!
9-3 SC TTID vm. -08 exät: 9-3 SC 1.8t vm. -06; NG 900 S 2.0 vm. -96
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 88
- Liittynyt: To Elo 05, 2010 21:36
- Paikkakunta: Rauma
Re: P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure?
Logitiedosto tänään työmatkalta. Pysäytin limp home modessa auton bussipysäkille ja sammutin virrat jotta LHM lähtisi pois päältä. Virrat päälle, vikakoodin nollaus, tallennus käyntiin, auto käyntiin ja sopivaan väliin takaisin tielle josta täyskiihdytys muistaakseni jonnekin 90 km/h tienoolle. Sitten kesken kiihdytyksen iskee vika valo päälle (tarkkaa ajankohtaa en huomannut kun keskityin ajamiseen). Kutosvaihteella nopeus vähän yli 90 turbo-mittari alkaa pumpata edestakas hetken aikaa ja sitten tehot rajoittuu minimiin eli limp home mode päälle. Kierrokset käy kiihdytyksessä 3988 rpm ja ahtopaineet muistaakseni 307. Autohan lähtee kyllä hienosti kiihtymään mutta veto ei tunnu tasaiselta 2000-3000 kierrosalueella. Ihan kuin jokin osa moottorissa tahmaisi. Tuota turbo-veivausta (ei tule sekoittaa Granlundin ilmaveiviin) ihmettelen kiihdytyksen lopussa kun laitoin kutosen ja siitä vielä heitin lämän tiskiin kun huomasin vikavalon syttyneen kesken kiihdytyksen. Voiko ECU:n vaihto korjata kaikki nämä oikut??
Ainiin, nämä vikakoodit löytyivät kun nollasin ne ennen kiihdytystä:
Total number of fault codes: 2
P2279 - <Unknown DTC>
(5B) - Not present
P0105 - Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure
(52) - Present
Mikä tuo P2279 mahtaa olla? En saa WISsiä itse toimimaan Win 7 64bit käyttiksellä.
Ainiin, nämä vikakoodit löytyivät kun nollasin ne ennen kiihdytystä:
Total number of fault codes: 2
P2279 - <Unknown DTC>
(5B) - Not present
P0105 - Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure
(52) - Present
Mikä tuo P2279 mahtaa olla? En saa WISsiä itse toimimaan Win 7 64bit käyttiksellä.
9-3 SC TTID vm. -08 exät: 9-3 SC 1.8t vm. -06; NG 900 S 2.0 vm. -96
Re: P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure?
Hieman erityyppiset oireet kuin minulla. Omassani vedon puhdittomuus on tasaisen huonoa pienillä kierroksilla aina tuonne ~2700 asti. Limp moodi ei ole missään vaiheessa iskenyt päälle. Tosin tänään moottori tuntui pirteämmältä, ihan kuin oireet olisi itsestään häviämässä. Pakkovitosella/kutosella ja pikkukierroksilla turbo ei enää veivannut ja puhtia oli mielestäni enemmän.VictorKilo kirjoitti:Logitiedosto tänään työmatkalta. Pysäytin limp home modessa auton bussipysäkille ja sammutin virrat jotta LHM lähtisi pois päältä. Virrat päälle, vikakoodin nollaus, tallennus käyntiin, auto käyntiin ja sopivaan väliin takaisin tielle josta täyskiihdytys muistaakseni jonnekin 90 km/h tienoolle. Sitten kesken kiihdytyksen iskee vika valo päälle (tarkkaa ajankohtaa en huomannut kun keskityin ajamiseen). Kutosvaihteella nopeus vähän yli 90 turbo-mittari alkaa pumpata edestakas hetken aikaa ja sitten tehot rajoittuu minimiin eli limp home mode päälle. Kierrokset käy kiihdytyksessä 3988 rpm ja ahtopaineet muistaakseni 307. Autohan lähtee kyllä hienosti kiihtymään mutta veto ei tunnu tasaiselta 2000-3000 kierrosalueella. Ihan kuin jokin osa moottorissa tahmaisi. Tuota turbo-veivausta (ei tule sekoittaa Granlundin ilmaveiviin) ihmettelen kiihdytyksen lopussa kun laitoin kutosen ja siitä vielä heitin lämän tiskiin kun huomasin vikavalon syttyneen kesken kiihdytyksen. Voiko ECU:n vaihto korjata kaikki nämä oikut??
Ymmärtämättä mitään moottorin toiminnasta katsoin logitiedoston dataa. Kun "Boost pressure command" on välillä 100-150 "Boost pressure" on heiluu välillä ~110 - ~275, mutta on aina "command" arvoa suurempi aika isolla erolla (~60 yksikköä). Kun "command" nousee yli 150 ero "pressure" arvoon yllättäen pääsääntöisesti pienenee ja välillä luvut ovat jopa samat (niinkuin pitääkin?), mutta toisaalta joukossa on myös muutamia lähes nollan "pressure" arvoja. En tiedä onko tästä mitään apua mutta jonkinlaista johdonmukaisuutta nouden arvojen välillä on..
Re: P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure?
Täytyy tutkia tässä myöhemmin illalla tuota tiedostoa mielenkiinnon vuoksi.
Selvitysten mukaan tuntuu kuin olisi vuoto jossakin, mutta pitänee tutkia sitä myöhemmin löytyykö tähän mitään viitettä tuosta tallennuksesta.
Selvitysten mukaan tuntuu kuin olisi vuoto jossakin, mutta pitänee tutkia sitä myöhemmin löytyykö tähän mitään viitettä tuosta tallennuksesta.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure?
Ekan kerran 28.44s ja seuraavan kerran 30.64s kohdalla tapahtuu jotain outoa kun ahtopyynti (Boost pressure command) on 240 ekassa ja 288 tokassa niin ahtolukema (Boost pressure) romahtaa lähelle nollaa vaikka anturilta luettu jännite on minusta ihan järkevä?
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure?
Minkähänlainen ohivuotoventtiili tuossa DTR:ssä on, voisikohan se juonitella kun nuo ahtolukemat on pääsääntöisestikin reilusti pyyntiä korkeammat?
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure?
Kuinka tarkasti noiden pyyntöjen ja toteutumien pitäisi seurata toisiaan...? Nuohan ei nyt ole kuin samalla hehtaarilla, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta? Siis jo ennen vikatila-kohtaa.
9³ SC 1.8t
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 88
- Liittynyt: To Elo 05, 2010 21:36
- Paikkakunta: Rauma
Re: P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure?
Limp mode tulee kun tekee silmittömän kiihdytyksen (jos TTiD edes tuollaiseen pystyy?), kone on hetken aikaa tyhjäkäynnillä (20 sek?) tai pitkässä moottorijarrutuksessa. Tasaisessa rasituksessa ei ole kertaakaan tullut, mutta esim heti kun pysähtyy pitemmäksi aikaa.
9-3 SC TTID vm. -08 exät: 9-3 SC 1.8t vm. -06; NG 900 S 2.0 vm. -96
Re: P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure?
Login mukaan ahtopaineet nousee varsin ylös tuossa 28,4 seutuvilla, eli 307kpa. Jännitteen mukaan jatkaa vielä nousuakin. Liikaa vakiolle sanoisin, ecu reagoi tähän ja menee limppiin. Mulla softattu auto ja ahdot nousee max 300kpa eli 2bar.
Mun diagnoosi siis ahtopaineet yli turvarajan > limppi
Edit: Hukkaporttien toimintaa ja niiden ohjausta miettisin. Letkujen kunto jne.
Edit2: Pikagoogletuksella DTR max ahto 1.8bar.Wis himassa, joten ei fakta
Mun diagnoosi siis ahtopaineet yli turvarajan > limppi
Edit: Hukkaporttien toimintaa ja niiden ohjausta miettisin. Letkujen kunto jne.
Edit2: Pikagoogletuksella DTR max ahto 1.8bar.Wis himassa, joten ei fakta
93SC TTiD
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 88
- Liittynyt: To Elo 05, 2010 21:36
- Paikkakunta: Rauma
Re: P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure?
Tuo selittäisi limpin kovassa kiihdytyksessä ja ehkä se boost vs baro pressure eri arvot yli 20 sekkaa on se toinen syy limppiin, siis silloin kun se ilmaantuu tyhjäkäynnillä.Sportti kirjoitti:Login mukaan ahtopaineet nousee varsin ylös tuossa 28,4 seutuvilla, eli 307kpa. Jännitteen mukaan jatkaa vielä nousuakin. Liikaa vakiolle sanoisin, ecu reagoi tähän ja menee limppiin. Mulla softattu auto ja ahdot nousee max 300kpa eli 2bar.
Mun diagnoosi siis ahtopaineet yli turvarajan > limppi
9-3 SC TTID vm. -08 exät: 9-3 SC 1.8t vm. -06; NG 900 S 2.0 vm. -96
Re: P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure?
Mittaus vakiomapilla varmaan päättyy 300kpa:n, siitä syystä lukemat menee nollille.jmaatta kirjoitti:Ekan kerran 28.44s ja seuraavan kerran 30.64s kohdalla tapahtuu jotain outoa kun ahtopyynti (Boost pressure command) on 240 ekassa ja 288 tokassa niin ahtolukema (Boost pressure) romahtaa lähelle nollaa vaikka anturilta luettu jännite on minusta ihan järkevä?
93SC TTiD
Re: P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure?
Mistä päin hukkaporttia ja asiaan liittyviä letkuja pitäisi löytyä kuntotutkimusta varten? Kiittäen, nimimerkillä tumpelo.Sportti kirjoitti: Edit: Hukkaporttien toimintaa ja niiden ohjausta miettisin. Letkujen kunto jne.
Re: P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure?
Kyllä tuossa paineanturin antamassa tiedossa häikkää on. Kävin juuri itseltä logittamassa vähän samanmoisen lenkin ja paineanturi antaa miltei 1:1 samaa tietoa mitä haluttukin on.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00