Terveeksi,
sain käsiini punaisen varapolttoainesäiliön, jossa on päällä musta tarra ja kirjoitus "SAAB Reservdunk". Säiliö on noin 15 x 15 x 60 cm kooltaan, ja toisessa päässä on korkki. Aukaisemalla korkin löytyy kaatonokkakin helpottamaan tankkausta. Myös ilmaruuvi löytyy.
Tietääkö kukaan milloin ja missä näitä on käytetty, vakiona vaiko varusteena? Näyttäisi vanhemmanpuoleiselta tankilta...
Hieno joka tapauksessa
SAAB RESERVDUNK?
-79:n lisävarustekirjasesta löytyy ainakin kolme bensakanisteria
yks joka sopii varapyörän sisälle(vanhoissa satkuissa oli normirengas vasemmal sivul pystys 8litraa 120108006
muovinen 5l 120109004
peltinen 10l 120107008
yks joka sopii varapyörän sisälle(vanhoissa satkuissa oli normirengas vasemmal sivul pystys 8litraa 120108006
muovinen 5l 120109004
peltinen 10l 120107008
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
haiskahtaisi 95 farmarin varatankilta...? vm. 75 asti (7-paikkaisessa) naamari tulosuuntaan istuvien "jalkatilaan" tuo voisi mahtua jopa auton pituusakselin suuntaisesti. se olisi ikäänkuin kardaanitunnelin-omaisesti matkustajien välissä, siellä pohjalla, juu nou?
...kunhan arvailen...
jt
...kunhan arvailen...
jt
Jari "jt" Talvela
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 rallitribuutti * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 rallitribuutti * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
-
- "Turbo"
- Viestit: 212
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:50
- Paikkakunta: AKAA
Varakannu
Sehän on 96 varakannu, joka sopii varapyörän viereen paksin pohjan alle. Onnistuin juuri pelastamaan isän varastoista nuoruudessa käyttämäni kannun. terv. Mikko
Mikko Parikka
#1057#
#1057#
joopa joo-
epäilinkin tuota! alunperin semmottis koukalla ja siipimutterilla kiinnitetty vararengas kun ei ole keskellä, vaan jostain kumman syystä juuri kuskinpuoleisessa laidassa. tällöin jää sopivasti reilun puolentoista desimeetrin siivu kyseiselle alkuperäiselle lisävarusteelle(?)
tietääkö kekään, mistä vuosimallista lähtien moista vararengastilan komistusta on ollut saatavissa?
jos täsmää omaan vuosimalliini, kyseinen tankki näyttäisi varmaan erityisen hyvältä rättirenkaan vieressä. eli jos "reservdunk" tulee joskus myyntiin tai vaihtokaupan kohteeksi, olen kiinnostunut :)
terv. jt
epäilinkin tuota! alunperin semmottis koukalla ja siipimutterilla kiinnitetty vararengas kun ei ole keskellä, vaan jostain kumman syystä juuri kuskinpuoleisessa laidassa. tällöin jää sopivasti reilun puolentoista desimeetrin siivu kyseiselle alkuperäiselle lisävarusteelle(?)
tietääkö kekään, mistä vuosimallista lähtien moista vararengastilan komistusta on ollut saatavissa?
jos täsmää omaan vuosimalliini, kyseinen tankki näyttäisi varmaan erityisen hyvältä rättirenkaan vieressä. eli jos "reservdunk" tulee joskus myyntiin tai vaihtokaupan kohteeksi, olen kiinnostunut :)
terv. jt
Jari "jt" Talvela
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 rallitribuutti * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 rallitribuutti * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
kyselin asiasta kesä-hiljaiseloa viettävältä postituslistalta...
>> tietääkö kekään, mistä vuosimallista lähtien moista vararengastilan
>> komistusta on ollut saatavissa?
Niitä päällä olevia tarroja on ainakin kahdenlaisia eli vanhaa lentokonelogoa ja sitten pelkkää SAAB tekstiä eli vaihtui varmaan 71/72 välissä.
Kokemuksesta sanoisin, että kun laittaa varapyöräksi 165 ja sinne vielä ilmat sisään niin voi olla todellisia ongelmia saada varasäiliö sopimaan jos meinaa vielä pitää tunkinkin mukana. Vanhanmallinen tunkki sopii paremmin.
Liekö ollut lisävaruste 60-luvun alkupuolelta vuoteen 74 tai 75 saakka. (SIlkka arvaus).
Näitä varasäiliöitä ja myös 99 kuuluvaa vastaavaa liikkuu markkinoilla ja maksaa siinä 40 euroa kipale.
Matti
> Ainakin vuoden '67 lisävarustekuvastosta sellainen kanisteri löytyy:
> http://www.saabklubben.com/arkiv/saabtb ... bh1617.jpg, joten
> huoletta sellaisen voi '71:n konttiin laittaa jos tavoittelee
> varusteissakin alkuperäisyyttä.
> -Mikko-
>
>
> --
> Saabisti mailing list
> Saabisti@modeemi.fi
> http://modeemi.fi/mailman/listinfo/saabisti
>> tietääkö kekään, mistä vuosimallista lähtien moista vararengastilan
>> komistusta on ollut saatavissa?
Niitä päällä olevia tarroja on ainakin kahdenlaisia eli vanhaa lentokonelogoa ja sitten pelkkää SAAB tekstiä eli vaihtui varmaan 71/72 välissä.
Kokemuksesta sanoisin, että kun laittaa varapyöräksi 165 ja sinne vielä ilmat sisään niin voi olla todellisia ongelmia saada varasäiliö sopimaan jos meinaa vielä pitää tunkinkin mukana. Vanhanmallinen tunkki sopii paremmin.
Liekö ollut lisävaruste 60-luvun alkupuolelta vuoteen 74 tai 75 saakka. (SIlkka arvaus).
Näitä varasäiliöitä ja myös 99 kuuluvaa vastaavaa liikkuu markkinoilla ja maksaa siinä 40 euroa kipale.
Matti
> Ainakin vuoden '67 lisävarustekuvastosta sellainen kanisteri löytyy:
> http://www.saabklubben.com/arkiv/saabtb ... bh1617.jpg, joten
> huoletta sellaisen voi '71:n konttiin laittaa jos tavoittelee
> varusteissakin alkuperäisyyttä.
> -Mikko-
>
>
> --
> Saabisti mailing list
> Saabisti@modeemi.fi
> http://modeemi.fi/mailman/listinfo/saabisti
Jari "jt" Talvela
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 rallitribuutti * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 rallitribuutti * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *