hajamielisyyskommellukset

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No onhan sitä auton kanssa myös kohellettu, aikoinaan kun omistin ( anteeksi nyt vaan ) datsun 1600 merkkisen kulkineen, niin remppasin siihen taas jotakin niinkuin niihin piti aina tehdä remppaa.
No anyway paiskasin pellin kiinni ja sitten baanalle...1 tupiin kaasua 2.tupiin lisää kaasua 3.tupiin kaasua...mitäs nyt maisema katosi edestäni
ja vauhtia reilut 80 kymppiä..edessä ei näkynyt kuin vihreätä...mitä pirua
KONEPELTI oli läsähtänyt tuulilasia vasten...ei ku auto parkkiin.
Olin unohtanut tuulihakojen sokat auki kiu se oma lukkomekanismi oli rikki.
No minun piti hyppiä auton konepellin päällä että sain sen kiinni, saranat olivat aivan luokilla, onneksi ei sheriffit tulleet siihen juuri silloin kun hypin konepellin päällä... :roll:

Ja samalla kärryllä myöhemmin päästellessäni olin hiukan säätänyt sytytystä ja se pentele jostain kumman syystä iski painetta imusarjaan ja kyllästi ilmanputsarin bensiinillä, kunnes se poltti imusarjassa ja putsari syttyi tuleen, en ikinä ole liikkunut niin ripeästi kuin silloin, ette usko miten vaikeaa on irroittaa peltistä imusarjan suodattimen kotelon siipiruuvia kun se on tulikuuma.
Onneksi ei palanut koko kärry..( tai oikeastaan se olisi ollut parempi kun se olisikin palanut näin jälkeen päin ajateltuna )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
tevisu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Pari kesää sitten olin uistelureissulla Puruvedellä. Tasaista vetoa oli takana jo pari tuntia kun veneen etuosassa olevaan vapaan tarrasi kala. No tavoittelin vapaa ja tuo kaukohallintalaitteessa oleva punainen "karkuremmi" napsahti irti ja kone tietenkin sammui. Eipä tuo haitannut kun oli tyyni keli ja kala kiinni. No kala tuli veneeseen, ei mikään mainittavan kokoinen kuitenkaan.
No sitten soi puhelin ja juttelin jonkin aikaa, kunnes piti jatkaa kalastusta.

Mitä hittoa! Kone ei starttaa.... ihme juttu äskenhän se toimi! No siinä sitten katsottiin bensaletkut ja tankit tarkasti. Koppaa irti ja tulppiin käsiksi. No ei mitään vikaa ollut. No sitten sähköliittimien tarkistus. Meinasin jo luovuttaa ja varmaan ryhti oli jo huono ja pää nuokkui kun huomasin, että mikäs punainen tuossa liivin lenkissä killuu....
...no sehän oli karkuremmi ja olin yrittänyt käynnistää konetta ilman sitä. Silloin tunsi itsensä kyllä todella pöljäksi.... No, matka jatkui sitten siitä edespäin ongelmitta.

--------

Lapsena muistan reissun petrooli 99:llä. Bensa-aseman jälkeen ajettiin hyvän matkaa todella mutkaista hiekkatietä, olikohan jossain Petäveden suunnalla. No perille päästiin ja sitten takakonttia tyhjentäessä isäni huomasi tankin korkin keikkuvan vielä takapuskurin päällä. Tuli vähän toruja kun se oli sillä kertaa minun hommani huolehtia se kiinni.

--------

Joku isän 99 se oli josta huollossa mekaanikko löysi Sandvikin jakoavaimen kiinni jumittuneena vetokoukun kiinnityspultiin. Oli se pysynyt siellä kiinni yli vuoden.
95-03
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja 95-03 »

Vuonna -96 vaihdoin talvirenkaita silloiseen Renaulttiini. Ranskalaisen rapea pyöränpultinavain ei kestänyt vaan katkesi. Ei auttanut kun lähteä ostamaan uutta avainta. Satuin siinä ihmetelessä unohtamaan, että tunkki oli jo valmiusasennossa auton alla. Kivasti raapi kun läksin ajoon.
Saab 9-5 2.0T vm 2003
move your mind
Rean
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rean »

Vuosi sitten syksyllä töissä laitoin vasaran pystykeula 900:n puskurin päälle. Ajoin kahvitunnilla kylän toiselle puolelle ja työmaalle palatessa, etsin hetken vasaraa. Sitten muistin, että puskurin päällä näin vasaran viimeksi ja myös viimeisen kerran.

Keväällä kun vaihdoin kesärenkaita käytin hydraulista tunkkia. Että sillä on mukavampi nostaa on minulla lattaraudan pala, joka sopii tunkinkorvakkeeseen. Aika pitkän matkan se siellä säilyikin, huomasin seuraavan kerran renkaita vaihtaessa. Tässä vaiheessa olin jo etsinyt toisen tunkin.

Nyt syksyllä turbo vaihtui kaasariin ja näköjään välillä ajelen ryyppy päällä pitkiäkin matkoja.
Saab 9-3 2.0T XWD Vector 2009 - käyttöauto
Saab 900 Aero 1988 - harrastusajoneuvo
Ihmiskunnan kolme parasta keksintöä: polkupyörä, sähkökitara ja turboahdin.
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Veljelle sattui näin. Oli tullut leivänajosta ja tietenkin talvella. Ajoi Volvon enon tallin viereen ja laittoi oman Kuularuiskun käyntiin, poltteli tupakin ja lähti kotiin. Ei sitten kerinnyt ajaa montaa sataa metriä, kun serkkupoika soittaa ja sanoo, että huomasit varmaan, että se sun Saabbi oli roikassa. No ei ollut huomannut, ja sitä roikkaa oli toistakymmentä metriä mukana :lol:
---
Itselle kävi niin hassusti, että kelkkailemassa ollesani poikkesin tankille eräälle pikku huoltoasemalle. Vauhtimiehenä päätin kääntää serkkupojalta lainassa olleen MxZ:tan jarrulla bensamittarille. Hyvässä sladissa käänsin mittarille, kun lumen alta loppui polanne ja alkoi asfaltti, siis lumen alla. Kelkka keikahti vain vähän ja minä en sitten lentänytkään vain vähän. Lähdin kuin liitokeihäs kelkan ohjaimista.
---
Yksi kerta menin kouluun pyörällä, mahtava pakkasilma. Ohitin kaksi naista jään yli, jota nämä naiset alkoivat kiertämään. Pyörässä oli kuluneet renkaat ja pyörä tietenkin lähti armottomaan sladiin, jota yritin oikaista polkemalla nopeampaa. Ei onnistunut, menin sladissa naisten edestä suoraan takarengas edellä lumipenkkaan ja syvään ojaan :oops:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Aksu900
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Yksi kerta menin kouluun pyörällä, mahtava pakkasilma. Ohitin kaksi naista jään yli, jota nämä naiset alkoivat kiertämään. Pyörässä oli kuluneet renkaat ja pyörä tietenkin lähti armottomaan sladiin, jota yritin oikaista polkemalla nopeampaa. Ei onnistunut, menin sladissa naisten edestä suoraan takarengas edellä lumipenkkaan ja syvään ojaan
:lol: :lol: :lol: :lol:

Kai muistit sanoa, että "tätähän mä just yritinki"
Aki Peltola #1132
Raipe
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Raipe »

Pari vuotta sitten, kun minulla oli vielä kiisseli-Hiace, niin ystävällisesti päätin tankata emännän fiestan leffareissun päätteeksi 8) .
No tuli ainakin opittua, ettei bensa-autoon kannata tankata diisseliä, ei ainakaan 30 litraa 40-litran tankkiin eikä sillä kaasarissa olevalla bensalla pääse kovin pitkälle :oops:
Siinä meni seuraaava päivä mukavasti tankkia tyhjennellessä. Ja arvatkaa, oliko tyhjennysproppuua.

Parikymmentä vuotta sitten olin kaverin kanssa menossa purjehtimaan 505-kevytveneellä. Minulle oli varattu kastin paikka, joten reissuun lähdettäessä kaukaa viisaana päätin ottaa lompakon pois takataskusta, vahinkojen välttämiseksi.
Purjehduksen jälkeen takaisin autolle tultua tunnustelin taskuani ja kas kummaa, lompakko oli siellä. Käytiin menomatkalla kaupassa ja mihis sitä mies kesällä lompakon laittaa jos ei takataskuun. Oli kerrankin "puhtaat paperit" :wink: .

Omistin aikoinanani O**l-merkkisen kulkupelin. Liikennevaloissa ihmettelin, kun takana oleva kaveri vilkutteli valojaan. Valojen vaihduttua kaveri ajoi perässä, kunnes uskoin hänen valojen vilkuttelua ja huitomista. Ei hänellä muuta asiaa ollut kuin että minulla oli avaimet roikkumassa takakontin lukossa :roll:
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Ei onnistunut, menin sladissa naisten edestä suoraan takarengas edellä lumipenkkaan ja syvään ojaan
:lol: :lol:

tuli väkisinkin mieleen nuoruusvuosilta kerta, autostani päätellen vuoden täytyi olla 1988-1989 talvi koska alla oli sininen sunbeam kostaja, ralliteiden kuningas. Minulla oli kunnia kyyditä kaupungille kaksi kaunista naista. Oltiin jo lähellä, kun läheystin stop-risteystä jyrkässä alamäessä. Risteykseen oli jo pysähtynyt kaksi autoa ja minulla liian kova vauhti, en saanut nastattomilla talvikumeilla olevaa autoani lumisessa mäessä pysähtymään, ohjasin penkkaan välttääkseni kolarin. Auto ei mennyt edes syvälle, lähti peruuttamalla irti. Esitykseni oli kuitenkin sen verran vakuuttava että naiset pyysivät autosta pois ja jatkoivat matkaa kävellen...
:oops: :oops: :oops:

samaisen auton kanssa olin seuraavana kesänä "viikonloppurundilla" kaverini kanssa. olin koristanut autoni keskikonsolia vähäisillä rahoillani ostamalla tarvikemittarilla, halvin mitä löytyy - ampeerimittari. Ja tietysti liian ohkaisilla johdoilla kiinni. Mutta se oli niin nätti ja toi urheilullista tuntua. Olimme parkissa auto tyhjäkäynnillä, kun yhtäkkiä kojelaudan alla syntyy helvetillinen kipinöinti. sen seurauksena muovinen raitisilmaputki syttyy tuleen. Hirvee paniikki päällä ja apinan raivolla aloin repimään kojelaudan alta kaikki irti. Patisin kaveri ulos huutamaan apua. Onneksi tuli ei levinnyt ja homma saatiin jotenkin hanskaan. :oops: :oops:
sähköopin kurssit kävin vasta pari vuotta myöhemmin tekussa...
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
kf3461
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja kf3461 »

Joskus pyöräaikaan, korjailin senaikaista nelipyttyistä. Vaihtelin etuiskareihin mehuja, ja olinkin jo saanut putket tyhjiksi.
Sitten emäntä huutaa ovelta puhelimeen, jättää tietysti oven auki.

Seuraus, ovesta puhaltaa vajaa vuotias sakemanninarttu, tyylillä, meikäläisen karjaisu karvapuuhkan pyyhältäessä ohi, lisää vain vauhtia.

No, pyörän selkään, kiidytys perään, ohitse, ja tietenkin jarrutus. Honda otti jonkinmoisen kivan etunojan, minä tietysti hylkäsin noin huonosti käyttäytyvän kulkimen, tosin kerien.

Sitten me istuttiin koiran kanssa ojanpenkalla ja tuumailtiin, että, ainakin takista, on hiha puhki, farkuista paistaa simmarit, vasemmssa jalassa on lenkkari.

No, talutettiin pyörä ja koira kotiin, haukuttiin eukko, vaihdettiin isäntään uudet Koskenkorvat, Hondaan vähänpalikoita.

Tarinan varsinainen opetus, ei tota muijaa kannata haukkua.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
make206
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja make206 »

Pari lopulta onnellisesti päättynyttä tempausta on jäänyt mieleen:
Sterkkojen asennusta mutsin autoon ja puhelin takapaksin päällä. Käyn ku*ella, mutsi lähtenyt jonnekin autolla-> puhelin löytyy tunnin etsinnän päästä ojasta ei ensimmäisestä mutta toisesta mutkasta. Oja kosteahko, mutta Siemens me45 ei kärsi taaskaan.
Tavaroiden roudausta Oulu-Rovaniemi. Aurinkolasit jäävät peräkärryn pressun päälle ku*sitauolla ja muistuvat mieleen 50km ajon jälkeen. Olivat pudonneet kärryyn pressun reiästä kärryn takaosassa, reikä ei ollut kovinkaan suuri.
Sitten tämä ei ollut kai muistin syytä mutta kuiten: Samainen kovan onnen Siemens vasemmassa kädessä, avaimet oikeassa kädessä roikuttaen niitä renkaasta jossa avaimet ovat. Sitten ovella tarkoitus on nopeasti pyöräyttää avainnippua sormen ympäri ja pysäyttää oikean avaimen kohdalla. Jostain syystä vasen käteni suorittaa kuitenkin liikkeen ja puhelin päätyy täydellä voimalla kivetykselle... Vissiin jotku synapsit sekaisin kädessä tai aivoissa..
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Lopeta nyt ainakin se ku*ella käyminen kun aiheuttaa pelkkää harmia! 8O :oops:

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

make206 kirjoitti:Samainen kovan onnen Siemens vasemmassa kädessä, avaimet oikeassa kädessä roikuttaen niitä renkaasta jossa avaimet ovat. Sitten ovella tarkoitus on nopeasti pyöräyttää avainnippua sormen ympäri ja pysäyttää oikean avaimen kohdalla. Jostain syystä vasen käteni suorittaa kuitenkin liikkeen ja puhelin päätyy täydellä voimalla kivetykselle... Vissiin jotku synapsit sekaisin kädessä tai aivoissa..
Ei taida olla tässäkään päässä synapsit oikeinpäin. Meinasi kerran käydä ikävästi, kun suihkun jälkeen oli tarkoitus putsata vanupuikolla korvat vaikusta. Huomasin, että myös suussa hampaiden välissä oli moskaa ja lähdin hakemaan samalla hammastikkua. Tottakai motoriikka meni sekaisin ja olin tökkäämässä hammastikulla korvaan. Onneksi tajusin juuri ennen tikun työntämistä korvaan. :oops:
Saapas
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Saapas »

Pari vuotta sitten kesällä oli tarkoitus lähteä tampereelle muistaakseni jussin viettoon. Toinen sisko oli tulossa samalla kyydillä, niillä kun on "paha tapa" tupata kyytiin, kun eivät omista autoa. Edellinen ilta meni tietenkin kavereiden kanssa virvokkeita nauttien, ihan kohtuudella kuitenkin nautittiin, koska tarkoitus oli päästä lähtemään ihmisten aikoihin. No aamupäivällä lähdettiin liikkeelle ja olin tietenkin täysin unohtanut ne lupaukset siskon hakemisesta. Riihimäen kohdalla puhelin sitten soi ja rakas siskohan siellä kyselee, että koskas sitä oikein ollaan lähdössä. Korva punaisena siinä sitten ajelen ja kuuntelen sitä kiroilua ja valitusta kun selviää, että ollaan jo lähdetty ja unohdettu sellainen "pikkujuttu" helsinkiin. VR-konserni riensi kuitenkin hätiin ja kaikki pääsivät juuri sinne minne pitikin. Kuittia kyseisestä mokasta kuulen vielä nykyäänkin..
KTM SD
Firges9000
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Aamukiireissäni keitin kaffeet, ison kupillisen.
Istuin pöytään ja luin samalla aamulehteä.
Kaadoin syrjäsilmällä kurkkien kaffekupin täyteen, ihmettelin kun sinne tuntui mahtuvan paljon.
Kiirus hommiin painoi päälle.

Ja katsos, kaffekuppi ihan tyhjänä,
mutta iso tuhkakuppi oli täynnä kaffeeta. :oops: :oops:

Jäi kaffeet juomatta, :twisted:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Niin. Sattuihan minulle kerran näin. Serkku pyysi hakemaan tyttöystävänsä kotoa heidät (serkku ja sen silloinen tyttöystävä). Lähdettiin siis veljen kanssa hakemaan heitä, ts. ajettiin heidän edellä määränpäähän. Maininta kelistä tähän, lämpötila laski sinä paivänä -35 asteesta n. 10 pakkasasteeseen. Matkalla kummastelin kaasuttimen tökkivää toimintaa ja joku sai mielessä tekemään virheliikkeen = painamaan kaasun pohjaan. Seurauksena helvetillistä kyytiä perille asti, nimittäin kaasu hirtti täysin auki. Mentiin sitten muutama kilometri 4-tietä Roista etelään, hullua jarrutusta ja paniikin omaista pykältämistä, armoton nelipyöräluisu oikeaan (ja oikeaan risteykseen :D ), vauhdilla mäkeä ylös, tuskan hikeä ennen 90 asteen tiukkaa mutkaa vasemmalle, vastaheitto, nelipyöräsladissa sisäkurvia leikaten (puolimetriä penkkaa matalaksi) onnistunut mutka ja heti perään liittymä oikealle, johon mutkan sladi toimi oivana vastaheittona, määränpään pihaan about 70km/h ja lukkojarrutus. Kolmen vartin päästä töissä syy selvisi, kaasuttimeen oli muodostunut ilman lauhtumisen seurauksena jäätä (jään ja lian sekamelska jumitti kaasuttimen). Puhdistus ja kovaa ajoa, ei tosin niin kovaa kuin ennen töitä. Ja on muuten hyvä, että olen käynyt jääradalle treenaamassa vapaaehtoisesti liukkaalla ajoa...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin