lommot pois
Re: lommot pois
Juu asiat tärkeys järjestykseen!
Mutta sen verran kustannuksesta tännekkin tietoa, kun edellä joku pohdiskeli uhraavansa kahden lommon oikaisuun 300-400€, niin hinta on pienelle lommolle 100-125€ ja jos useampi niin hinta katsotaan siinä vaiheessa kohilleen. Ja foorumilaiselle aina pienet alet ilman muuta.
Mutta sen verran kustannuksesta tännekkin tietoa, kun edellä joku pohdiskeli uhraavansa kahden lommon oikaisuun 300-400€, niin hinta on pienelle lommolle 100-125€ ja jos useampi niin hinta katsotaan siinä vaiheessa kohilleen. Ja foorumilaiselle aina pienet alet ilman muuta.
Re: lommot pois
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: lommot pois
On tuollaisiakin tultu näyttämään muutamina kertoina "pieninä painaumina"
Re: lommot pois
On ne ihan oikeasti pieniä vaikkakin laajoja, satkussa on onneksi paksut pellit niin ei käynyt pahemmin.
Yritän ottaa lommoista kuvia huomenna päivänvalossa.
Yritän ottaa lommoista kuvia huomenna päivänvalossa.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Re: lommot pois
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Re: lommot pois
Jos tuo on muuttanut muotoaan pokkauksen kohdalta, niin kannattaa tähyillä ehjää konepeltiä, voi tulla oikaisusta niin paskamainen urakka, että pääsee helpommalla kun vaihtaa koko konepellin.
Helposti vaihdettavien korinosien oikaisemisen sijaan kannattaa usein tähyillä ehjiä peltejä tilalle, esimerkiksi mulle jäi OG9-3:sen etusiipi ja kaksi ovea maksamaan 170€, tosin toinen ovi pitää vielä maalata, tuohon hintaan en kuitenkaan näe järkeä oikomiselle, kun silloinkin pitäisi maalata...
Helposti vaihdettavien korinosien oikaisemisen sijaan kannattaa usein tähyillä ehjiä peltejä tilalle, esimerkiksi mulle jäi OG9-3:sen etusiipi ja kaksi ovea maksamaan 170€, tosin toinen ovi pitää vielä maalata, tuohon hintaan en kuitenkaan näe järkeä oikomiselle, kun silloinkin pitäisi maalata...
Viimeksi muokannut tturku, Ke Maalis 14, 2012 16:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Poistettu väärintehty lainaus, käykää kertaamassa säännöt lainauksen osalta
Syy: Poistettu väärintehty lainaus, käykää kertaamassa säännöt lainauksen osalta
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: lommot pois
Jos maalipinta on ehjä, niin silloinhan ei tarvitse maalata oikomisen jälkeen. Sehän tuossa PDR "paintless dent repair" menetelmässä on ideana.
Re: lommot pois
Se että meneekö maalamiseksi riippuu ihan lommoista, terävät vekit ja pahemmat venymät harvemmin oikenevat ilman maalauksen tarvetta...
Kutistaminen ilman maalipinnan kärsimistä ei taida onnistua nykymenetelmin
Kutistaminen ilman maalipinnan kärsimistä ei taida onnistua nykymenetelmin
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: lommot pois
Lähes kaikki lommot ovat tapauskohtaisia. Ja laaja käsitys kullakin mikä on "terävä tai iso" vaikeuttaa vielä hommaan jossei vauriota näe itse. Mutta kyllä yllättävänkin teräviä vekkejä saadaan tuotua entiselleen ilman maalaamista, kunhan se pinta on ehjä. Mutta rajansa toki kaikella. Esim. Jos painauma on pieni mutta terävä/ syvä, max 5mm syvä, niin sen saa vielä entiselleen ilman maalaamista. Jos puhutaan sentin syvyisestä kolhusta, niin siinä vaiheessa venymää on jo niin paljon että tuskin saa täysin pois. Paremmaksi kylläkin ja monesti sekin jo riittää ja sillä vältetään maalaus.
Re: lommot pois
Aivan, noita pieniä lommoja kannattaa usein korjata juurikin tuollaisella vetotekniikalla, aikasemmin viestiketjussa mainittu hiilihappojäällä kutistaminen voi olla myös oikein hyvä keino, noissa ei kuitenkaan saa tuhoa aikaiseksi ilman erityistä yrittämistä
Sinällään lommon suurehko pinta-ala ei ole aina ongelma ulos vetämisellä, mutta pieni ja kokoonsa nähden syvä jälki harvemmin tulee takaisin suoraksi vetämällä.
Vasaraan ei kannata tarttua lommojen poistamiseksi, ellei ihan oikeasti tiedä miten peltiä koputellaan, se on ihan oma taiteenlajinsa, samoin pilleillä ja sienellä oikominen ja nämä menetelmät vaativat yleensä maalauksen.
Sinällään lommon suurehko pinta-ala ei ole aina ongelma ulos vetämisellä, mutta pieni ja kokoonsa nähden syvä jälki harvemmin tulee takaisin suoraksi vetämällä.
Vasaraan ei kannata tarttua lommojen poistamiseksi, ellei ihan oikeasti tiedä miten peltiä koputellaan, se on ihan oma taiteenlajinsa, samoin pilleillä ja sienellä oikominen ja nämä menetelmät vaativat yleensä maalauksen.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: lommot pois
Jees tuo kuluttajille myytävä liimatattisarja on ihan ok jos haluaa itse yrittää. Ja juurikin loiviin painaumiin se toimii ihan hyvin. Ite kun näitä päivittäin teen, niin toimivampi vaihtoehto on ihan mekaanisesti tuoda hiljalleen lommoa sisäpuolelta metallisilla "puikoilla", jolloin saadaan lommoa ylös milli milliltä. Nuot liimalaitteet kun tuppaavat olemaan menetelmää: " liimaa, vedä, naps liima antaa myöden, lommo tuli sen mitä tuli ylöspäin ja yleensä vielä liimauskohdasta enemmän kuin muualta. Toki jos lommoja on paikoissa jonnekka taate ei pääse, niin sitten itsekkin joudun liimattavilla tateilla koittaa vetää lommoa sen minkä pystyy. Mutta pääsääntöisesti paras lopputulos tulee kun pääsee lommon taakse tuomaan sitä ylöspäin.
Ja kuten ippe jo mainitsikin..Vasara ei ole se oikea työkalu ellei auto ole menossa pakkeloitavaks ja maalarille
Ja kuten ippe jo mainitsikin..Vasara ei ole se oikea työkalu ellei auto ole menossa pakkeloitavaks ja maalarille
Re: lommot pois
Velipoika jo ilmoittikin että hänellä on tuollainen liima oikaisu sarja joten kunhan pääsen tallille niin pitää tutkia tarkemmin pääseekö joitain lonttoja painamaan takaapäin ja lopuille liimaa (tai satakiloa nostavaa magneettia ).
Loppujen lopuksi noita ei moni edes huomaa, eikä autokaan ole mikään helmi (vielä), joten voisi olla helpointa kopauttaa itseäni kuminuijalla otsaan ja unohtaa koko juttu.
Loppujen lopuksi noita ei moni edes huomaa, eikä autokaan ole mikään helmi (vielä), joten voisi olla helpointa kopauttaa itseäni kuminuijalla otsaan ja unohtaa koko juttu.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91