Moottorin osien, ja muiden törkyisten palikoiden pesu
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24618
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Moottorin osien, ja muiden törkyisten palikoiden pesu
itsellä lidlin pesuri ja ihan fairy vedellä lähti solifer bing kaasarit puhtaaksi jopa siitä valkoisesta hapettumasta kohokammion pohjalla..
erittäin hyvä n.19 ostos.
erittäin hyvä n.19 ostos.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Moottorin osien, ja muiden törkyisten palikoiden pesu
Tarkoitat varmaan tämmöistä?
http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi ... _12959.htm
Meillä on tämän tyylinen töissä, mutta vielä isompi. Tarttis katsoakkin että toimiiko kyseinen värkki edes.
http://finnsonic.com/webshop/index.php/ ... 12KIT.html
http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/lidl_fi ... _12959.htm
Meillä on tämän tyylinen töissä, mutta vielä isompi. Tarttis katsoakkin että toimiiko kyseinen värkki edes.
http://finnsonic.com/webshop/index.php/ ... 12KIT.html
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24618
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Moottorin osien, ja muiden törkyisten palikoiden pesu
juuh sama laitos...
pikkuautotkin hyllystä peseytyy komeesti tuolla laitoksella...ei tarvii pölyjä pyyhkiä..

pikkuautotkin hyllystä peseytyy komeesti tuolla laitoksella...ei tarvii pölyjä pyyhkiä..




#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Moottorin osien, ja muiden törkyisten palikoiden pesu
Joo-o, tais käydä köpelösti. Oli venttiilit vähän liian kauan ultraäänipesussa, kun oli lautasen karsta niin paksua ja sitkeää. Karstan lisäksi lähti varresta paikoittain kromaus
No kaupasta saa uusia... Ja olihan ne tiivistyspinnnat aika röpelöisiä muutenkin, olis varmaan saanut koneistaa / ostaa uudet...


Re: Moottorin osien, ja muiden törkyisten palikoiden pesu
melberi kirjoitti:Joo-o, tais käydä köpelösti. Oli venttiilit vähän liian kauan ultraäänipesussa, kun oli lautasen karsta niin paksua ja sitkeää. Karstan lisäksi lähti varresta paikoittain kromaus![]()
No kaupasta saa uusia... Ja olihan ne tiivistyspinnnat aika röpelöisiä muutenkin, olis varmaan saanut koneistaa / ostaa uudet...
Oho, mitenkäs monta kuukautta sä niitä pesit? Meinaan että UÄ-Pesu on sen verran hellä systeemi että kromaukselle on pakko ollut sattua jotain jo ennen pesua...
Itse pesin kynäruiskuni duunin ultraääni koneessa ja se oli siellä 2x25min, ja mitään ei tapahtunut, ei kultaukselle tai kromaukselle. Ja kyllä, se on kultaa osittain.
Ruisku jota käytän on tämmöinen.
http://www.germanairbrush.com/pictures/evolution_02.gif
http://www.germanairbrush.com/pictures/ ... etails.gif
http://www.germanairbrush.com/
Tässä vähän suhistuksia, jos ketään kiinnostaa...
http://i51.tinypic.com/105v510.jpg
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Moottorin osien, ja muiden törkyisten palikoiden pesu
Luokkaa pari tuntia niitä uitin. Ei varmaan kovin paksu kromaus noissa ole. Jo ennen pesua näkyi ala ja yläreunoissa hienoista kulumista. Nyt tuli paikoitellen muutaman neliömillin kokoisia epäsäännöllisiä alueita, joista kiilto lähtenyt ja tilalla sormelle karhean tuntuinen tumma pinta.JaniV kirjoitti:Oho, mitenkäs monta kuukautta sä niitä pesit? Meinaan että UÄ-Pesu on sen verran hellä systeemi että kromaukselle on pakko ollut sattua jotain jo ennen pesua...
Re: Moottorin osien, ja muiden törkyisten palikoiden pesu
melberi kirjoitti:Luokkaa pari tuntia niitä uitin. Ei varmaan kovin paksu kromaus noissa ole. Jo ennen pesua näkyi ala ja yläreunoissa hienoista kulumista. Nyt tuli paikoitellen muutaman neliömillin kokoisia epäsäännöllisiä alueita, joista kiilto lähtenyt ja tilalla sormelle karhean tuntuinen tumma pinta.JaniV kirjoitti:Oho, mitenkäs monta kuukautta sä niitä pesit? Meinaan että UÄ-Pesu on sen verran hellä systeemi että kromaukselle on pakko ollut sattua jotain jo ennen pesua...
Eli kromaus oli "irronnut" jo ennen pesua, uä vaan tökki sen lopullisesti irti...
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Moottorin osien, ja muiden törkyisten palikoiden pesu
Venttiilit eivät ilmeisesti tykkää kyttyrää messinkiharjasta?
Sauli.M #1562
Re: Moottorin osien, ja muiden törkyisten palikoiden pesu
Joissain projekteissa on sylinterinkansia lasikuulapuhallettu, mutta onko tuo aivan turvallista 16 venttiiliselle kannelle? Öljykanaviahan tuollaisessa on vähän kaikkialla. Tuohan menee kaikkiin mahdollisiin rakosiin ja jotain saattaa jäädä huolellisesta puhdistamisesta huolimatta johonkin jemmaan. Ei varmaankaan tee mukavaa jälkeä laakereissa, kun tuo lähtee öljyn seassa liikenteeseen. Tässä muutamina päivinä on eri tahojen kanssa käyty vääntöä aiheesta. Tekisi mieli tuo 2.1 kansi puhaltaa, koska kasiventtilikannesta tänään tuli perhanan siisti, mutta mahdolliset seuraamukset pelottavat.
Sauli.M #1562
Re: Moottorin osien, ja muiden törkyisten palikoiden pesu
Soodapuhalla. Silloin ei ole vaaraa tukkia kanavia. Muutenkin on huomattavasti hellävaraisempi vaihtoehto. Joskin kalliimpi.Pampula kirjoitti:Joissain projekteissa on sylinterinkansia lasikuulapuhallettu, mutta onko tuo aivan turvallista 16 venttiiliselle kannelle?
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com