Nyt sitten kun hain auton huollosta niin ilmoittivat että laskuttavat vain yhden työtunnin ja ilmanpaineanturin hinnan, ei muuta, koska olivat itse mokanneet sen korjauksen. Ilmanpaineanturin hinnaksi ilmoittivat 450 euroa. Tiskillä en sitten tajunnut kyseenalaistaa osan hintaa. Samana päivänä soittelin paikalliseen varaosaliikkeeseen ja kyselin osan hintaa niin ilmoittivat hinnaksi 104 euroa. Autohuolto oli siinä vaiheessa jo kiinni joten päätin soittaa seuraavana päivänä että onkohan asiassa joku virhe. Tänään sitten soitin huoltoliikkeeseen ja sanoivat että osan hinta olikin 405 euroa ja että Saabilta Ruotsista tilasivat, osanumero 55219299. Minä siihen sitten että Boschin osa näyttää olevan ainakin nyt autossani kiinni ja Boschin numero osalle on 0281006102, voin toimittaa vaikka ensi viikoksi heille täysin saman palikan hintaan 104 euroa. Eivät osanneet liikkeessä sanoa miten tilanteessa kuuluisi toimia ja minulle jäi vaikutelma että ylihintainen osa jää minun maksettavaksi. Tuntuu vain oudolta että Saab (tai huoltokorjaamo) ottaa osasta 300% voiton eli 300 euroa. Täytyy myös muistaa että varaosaliikkeelläkin on siinä 104 euron hinnassa voittomarginaali, joka lienee 20-50% luokkaa.
Kysynkin nyt Teiltä arvoisat kollegat, että onko tuollainen hinnoittelu normaalia merkkihuolloissa?
Kertokaa toki omista kokemuksista huoltoliikkeiden varaosahinnoista.