Ei käynnisty kolkki
Ei käynnisty kolkki
Luottopeli teki tenän tänään kauppareissulla. Kolkki pyörittää starttia hienosti, mutta ei starttaa. Vaihdoimme paikanpäällä kampiakselin asentotunnistimen, mutta siitä ei ollut apua (ja myös DI-kassun). Autoa startatessa bensapumppu ei pidä minkäänlaista ääntä/naksahdusta. Onko noita bensapumppuja mennyt jo n.120.000 km ajetuissa autoissa? Mites jos vika onkin bensapumpun releessä, niin onko silloinkin pumppu täysin mykkä? Muita ideoita viaksi? Auto on tuntunut aavistuksen laiskemmalta parina päivänä - ei ole varsinaisesti ehkä prötännyt, mutta tuntunut että olisi 20 -40 heppaa vähemmän, eikä ole spoolannut ihan normaalisti.
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
Re: Ei käynnisty kolkki
On se bensapumppu, huoltoluukku takapenkin alle ja vaihtohommiin
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Ei käynnisty kolkki
Jos on pumppu, niin olisi nyt kestänyt pari viikkoa pitempään prkle, niin olisi saanut sen uuden DW200 samalla vaivalla paikalleen
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
Re: Ei käynnisty kolkki
p.s oliko tuon pellin leikkaamisen kanssa mitään speciaalia muistettavaa? Oliko siellä valmis reikä mitä piti vaan suurentaa? Muistelen, että tuosta pumpun vaihdosta oli joku mallikas kuvasarjakin joskus täällä, mutta en nyt äkkiseltään ainakaan löytänyt.
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
Re: Ei käynnisty kolkki
Kannattaa leikata kipinöimättömällä työkalulla, vaikka paineilmataltalla ja sopivalla leikkuuterällä, siellä on bensalinjat ja vähän johtoa pellin alla.
Pumpun vaihdossa kannattaa katsoa että on se pätkä letkua ja sopivat klemmarit, ellei hommaa pakettia jossa on koko muovipönttö pumppuineen.
Bensapumpun rele on siellä kuskin puolella kojelaudan alla, eli ratin alta muovit pois ja etsimään, taisi olla tavallinen vihreä Saab-rele, jonka voi korvata ainakin tilapäisesti ihan tavallisella parin euton releellä.
Pumpun vaihdossa kannattaa katsoa että on se pätkä letkua ja sopivat klemmarit, ellei hommaa pakettia jossa on koko muovipönttö pumppuineen.
Bensapumpun rele on siellä kuskin puolella kojelaudan alla, eli ratin alta muovit pois ja etsimään, taisi olla tavallinen vihreä Saab-rele, jonka voi korvata ainakin tilapäisesti ihan tavallisella parin euton releellä.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Ei käynnisty kolkki
Vaihdamme pumpun p-paikalla, joten erikoistyökaluille ei ole virtaa. Riittääkö hyvät peltisakset?
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
Re: Ei käynnisty kolkki
Tällä saa siistin leikkauksen taivuttamatta reunoja rumiksi ja on myös suht riskitön johdotuksille ja pa-linjoille: http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasit ... uri-12206/
On myös helppoa piirrottaa ja leikata ihan siisti soikio.
On myös helppoa piirrottaa ja leikata ihan siisti soikio.
Re: Ei käynnisty kolkki
Laitoin aukosta yv:tä, jos tarvitset apua, sillä tuollainen on hiljakkoin tullut tehtyä.
Re: Ei käynnisty kolkki
Me käytettiin tuollaista:
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Paine ... ara-15463/
Tosin terä haettiin muistaakseni työkalukaupasta, sellainen vähän haarukkamainen leikkuuterä...
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Paine ... ara-15463/
Tosin terä haettiin muistaakseni työkalukaupasta, sellainen vähän haarukkamainen leikkuuterä...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Ei käynnisty kolkki
Ei kannata katkoa sitten sitä keltaista takaiskuventtiilin pidintä. nimimerkki bensat naamalla. .Toisaalta ei kyllä kannata katkoa niitä L-mallisia venttiilejäkään pumpun kannessa.
Re: Ei käynnisty kolkki
Pumppuhan se oli rikki ja nyt käy ja kukkuu kuin uusi - jokainen osa oli kyllä tiukassa pölysuojaa myöten. Upin toimesta pysyi pidikkeet ehjinä ja eikä bensatkaan lentänyt naamalle. Happy.
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
Re: Ei käynnisty kolkki
Yllättävän vähillä kilsoilla tuo pumppu antautui, olikos se walbron pumppu?
Laita se dw200 sinne kun niitä saadaan , sen odoittais kestävän pitempään ja pitäs toimia viinallakin jos seuraavaks biosoftaa meinaat.
Laita se dw200 sinne kun niitä saadaan , sen odoittais kestävän pitempään ja pitäs toimia viinallakin jos seuraavaks biosoftaa meinaat.
Saab 9-5 wagon se (on trendikästä olla Biopower)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Re: Ei käynnisty kolkki
Vähillä? Mulla hajosi orkkispumppu 70tkm ajetusta autosta.Yllättävän vähillä kilsoilla tuo pumppu antautui, olikos se walbron pumppu?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Ei käynnisty kolkki
Oman pumpun vaihdossa noita hajosi kaksi..Minuteman kirjoitti:Tällä saa siistin leikkauksen taivuttamatta reunoja rumiksi ja on myös suht riskitön johdotuksille ja pa-linjoille: http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasit ... uri-12206/
On myös helppoa piirrottaa ja leikata ihan siisti soikio.
Taattua biltema laatua.
Tommyw:llä vissiin samoja kokemuksia.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Ei käynnisty kolkki
Itse nyt kahteen autoon leikannut aukon ja hyvin on kestänyt leikkuri!aero t7 kirjoitti:Oman pumpun vaihdossa noita hajosi kaksi..Minuteman kirjoitti:Tällä saa siistin leikkauksen taivuttamatta reunoja rumiksi ja on myös suht riskitön johdotuksille ja pa-linjoille: http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasit ... uri-12206/
On myös helppoa piirrottaa ja leikata ihan siisti soikio.
Taattua biltema laatua.
Tommyw:llä vissiin samoja kokemuksia.
Oliskohan siellä kahvojen päässä liian kärsimättömiä miehiä?