Mitä olette käyttäneet, jos olette halunneet saada Tonnarista todella matalan?
Nyt alla G&M -60/40 mm jousisarja.
Vakiona Turbon omilla jousilla (-87) oli mitat pyörän keskiöstä kaareen:
- Edessä 350 mm
- Takana 350 mm
G&M -60/40 mm jousisarjalla on mitat pyörän keskiöstä kaareen:
- Edessä 330 mm
- Takana 330 mm
Todellinen madallus oli verrattuna käytettyihin orkkisjousiin -20mm sekä edessä, että takana.
Senkummemmin nyt ottamatta kantaa, kuika paljon vakiojouset olivat lyöpyneet, nykymitta 330 mm edessä ja takan on paljon ja auto ei näytä erityisen matalalta.
Esim. Tuossa työautossani Volvon 850 GLT:ssä mitat ovat TA Techincsin säädettävällä 310 mm edessä ja takana. Takana on säädöt tapissa, mutta edessä olisi vielä varaa tiputtaa edelleen.
Tuo mitta 310 mm alkaa näyttämään jo matalalta eli Saabista pitäisi saada vielä se 20 mm pois.
Mistä raju madallus 9000:seen tai korkeussäädettävä alusta?
Mistä raju madallus 9000:seen tai korkeussäädettävä alusta?
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: Mistä raju madallus 9000:seen tai korkeussäädettävä alusta?
Itsellä allekirjoituksen tonnarissa Koni sportit eli jäykkyyssäädettävät iskarit ja vmaxin jouset. Madallus taisi olla 40/40 ja kyllä se tarpeeksi matala on jo nyt.. Tonnariinhan ei suoraan saa coileja, toiseen autoon tarkoitetusta sarjasta modaamalla ehkä saisi.
Olishan ne coilit helvetin hyvät!
- Jyri
Olishan ne coilit helvetin hyvät!
- Jyri
Saab 9000 2.3T -95 Imola Red RE85
#5359 Jyri Koskinen
#5359 Jyri Koskinen
Re: Mistä raju madallus 9000:seen tai korkeussäädettävä alusta?
Tonnariin on joskus ollut coil-over sarjaa, tosin vain eteen ja taakse on tullut normaalit kamat. Yhdet osat olen nähnyt purkuautossa ja Speedpartsilta ainakin joskus sai kyseistä tuotetta. Tällä hetkellä saatavuus on vissiin aika heikkoa.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Mistä raju madallus 9000:seen tai korkeussäädettävä alusta?
Se keulasarjakin melkeinpä riittäisi.
Muistaakseni H&R tai vastaavassahan on valiteltu roikkuvaa perää, niin sellaiset voisi etsiä taakse pariksi.
Toki vaikka laittaisi pelkän keulasarjan säädettävänä, voisi mitan laittaa 315-320mm (ja taakse jäisi 330mm), niin olisi lievä etukeno ja sekin on parempi minusta kuin "tasapaksu" madallus.
Tuossa V70:ssäni on KW:n säädettävä sarja edessä ja takana oli KW:n kiinteä jouset -40 (ei saa säätöä). Perä jäi korkeaksi.
Hyödynsin aiempaa kokemustani Eibachin jousarjan (jotain -30-40mm) taipumuksesta roikkuvaan perään.
Laiton Eibachit taakse ja perä tippui todellisuudessa -65mm aivan tuliterän ajamattoman auton jousiin verrattuna (Sarja laitettiin ennen auton luovutusta). sitten vain myös keula säädettiin -65mm alas ja etukeno oli jo valmis, koska oli vaikojousillakin jo.
Jos jossaikin tulee vastaan keula-Coil-Overit, niin olkaa ystävällisiä ja ilmoittakaa heti.
Muistaakseni H&R tai vastaavassahan on valiteltu roikkuvaa perää, niin sellaiset voisi etsiä taakse pariksi.
Toki vaikka laittaisi pelkän keulasarjan säädettävänä, voisi mitan laittaa 315-320mm (ja taakse jäisi 330mm), niin olisi lievä etukeno ja sekin on parempi minusta kuin "tasapaksu" madallus.
Tuossa V70:ssäni on KW:n säädettävä sarja edessä ja takana oli KW:n kiinteä jouset -40 (ei saa säätöä). Perä jäi korkeaksi.
Hyödynsin aiempaa kokemustani Eibachin jousarjan (jotain -30-40mm) taipumuksesta roikkuvaan perään.
Laiton Eibachit taakse ja perä tippui todellisuudessa -65mm aivan tuliterän ajamattoman auton jousiin verrattuna (Sarja laitettiin ennen auton luovutusta). sitten vain myös keula säädettiin -65mm alas ja etukeno oli jo valmis, koska oli vaikojousillakin jo.
Jos jossaikin tulee vastaan keula-Coil-Overit, niin olkaa ystävällisiä ja ilmoittakaa heti.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl