Ihan alkuun, ennen kuin kukaan huolestuu, nyt ei olla liimailemassa minkään tieliikenteessä olevan vekottimen jarruja. Kenenkään henki ei myöskään riipu kyseisistä jarruista.
Nyt on nimittäin niin, että eräässä rakennelmassa on tarkoitus käyttää skootterin levyjarrua. Kuitenkin kyseisissä jarruissa pääsylinterin yhteydessä olevan nestesäiliön muovinen "kurkistusikkuna" on epähuomiossa tapahtuneen väkivallan seurauksena rikki ja se pitäisi saada jollain konstilla tiiviiksi. Tämä onnistuisi varmaan parhaiten "valamalla" jollain liimalla.
Sattuuko joku tietämään, mikä liima kestäisi jarrunestettä? Tähän mennessä netistä on löytynyt kovin ristiriitaista tietoa ja lähinnä kauhistelua siitä, että jarruja ei saa liimata.
Jarrunestettä kestävä liima
Jarrunestettä kestävä liima
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: Jarrunestettä kestävä liima
En keksi muuta ainetta kuin epoksi?
Mutta ongelmana on se, että sinun pitää saada liimattava pinta täysin puhtaaksi. Eli kunnon karhennus ja rasvanpoisto, jotta epoksi tarttuu kiinni.
Mutta ongelmana on se, että sinun pitää saada liimattava pinta täysin puhtaaksi. Eli kunnon karhennus ja rasvanpoisto, jotta epoksi tarttuu kiinni.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Jarrunestettä kestävä liima
Joo, epoksia siihen on harkittukin. Eipä kai niitä vaihtoehtoja tosiaan jonoksi asti ole.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: Jarrunestettä kestävä liima
Epoksien tarttuminen on sekin rajallista, ainakin mun kokemuksen mukaan epoksi ei tartu kaikkeen.
Tee ensin koeliimaus sopivaan kohtaan.
Toki tuollaiseen voisi myös laittaa letkun ja erillisen säiliön, riippuen käyttökohteesta.
Tee ensin koeliimaus sopivaan kohtaan.
Toki tuollaiseen voisi myös laittaa letkun ja erillisen säiliön, riippuen käyttökohteesta.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9