Tonnarin kansi(pahvi) laukesi
Tonnarin kansi(pahvi) laukesi
Prkl.
Kävi niin että tonnarini kansipahvi taisi laueta, jäähdytysnestettä pääsee nimittäin palotilaan. Soitin huoltoon kysyäkseni hinta-arviota ja se olis kuulemma tonnin seteli
Oliskohan täällä ketään Tampereelta tai lähiseudulta joka osaisi ja suostuisi tekemään ko. operaation yhtään halvemmalla? Ei mulla moisia rahoja ole tuosta noin vaan heittää kohti autoa
Edit: tarkennetaan vielä että kyseessä on vuoden '93 2,3-litrainen täyspaineturbokone.
Kävi niin että tonnarini kansipahvi taisi laueta, jäähdytysnestettä pääsee nimittäin palotilaan. Soitin huoltoon kysyäkseni hinta-arviota ja se olis kuulemma tonnin seteli
Oliskohan täällä ketään Tampereelta tai lähiseudulta joka osaisi ja suostuisi tekemään ko. operaation yhtään halvemmalla? Ei mulla moisia rahoja ole tuosta noin vaan heittää kohti autoa
Edit: tarkennetaan vielä että kyseessä on vuoden '93 2,3-litrainen täyspaineturbokone.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi
Tee se itse "mies"....
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
-
- "Aero"
- Viestit: 457
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi
Kysy vesa67 Kangasalla
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi
Ensireaktio oli ottaa tämä tarpeettomana 'ttuiluna, päätin että käsitin väärin ja en vaan ymmärtänyt ko. viestin laajempaa informaatiosisältöä.ped187 kirjoitti:Tee se itse "mies"....
Apu kansipahviongelmaan löytyikin ihan käsittämättömän nopeasti ensiviestin postauksen jälkeen, kiitos apuaan tarjonneille ja kiitos dieselmiehelle.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi
Toteamus vain.. ei se paha homma ole ensikertalaisellekaan , kun vaan on kansi kunnossa, niin eihän se ole kuin tiivisteiden/ketjujen vaihto.. Itse tein ihan foorumin avulla.. Enemmänkin kannustus huuto Ps. yksin kyllä ottaa kannen pois, mut takaisin laitto käy kaksin kaunihimmin
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi
Periaatteessa tuo kansipahvin vaihto on ihan simppeli homma.
Mutta sitten kun se kansi on halki, mitä sitten tehdään. Tätä kantta(911535) ei ole saatavana mistään, ainakin siltä tuntuu kun sitä hakee.
Kyseinen kansi on ollut käytössä 2,1 satkussa ja 2,3 tonnarissa .
Meikäläisen tapauksessa ratkaisumalliksi tuli varaosasatkun osto, siitä kansi pois ja koneistamon kautta se tonnarin nokalle.
Tähän saakka kaikki sujui mainiosti, tonnari kävi hyvin.
Kunnes TCS rupesi oireilemaan.
Jostakin syystä pihalla on varaosasatku ja tonnarikin...
Niin kyseessä oli siis 2,3 T Aero
Mutta sitten kun se kansi on halki, mitä sitten tehdään. Tätä kantta(911535) ei ole saatavana mistään, ainakin siltä tuntuu kun sitä hakee.
Kyseinen kansi on ollut käytössä 2,1 satkussa ja 2,3 tonnarissa .
Meikäläisen tapauksessa ratkaisumalliksi tuli varaosasatkun osto, siitä kansi pois ja koneistamon kautta se tonnarin nokalle.
Tähän saakka kaikki sujui mainiosti, tonnari kävi hyvin.
Kunnes TCS rupesi oireilemaan.
Jostakin syystä pihalla on varaosasatku ja tonnarikin...
Niin kyseessä oli siis 2,3 T Aero
#2260
96V4 projekti
96V4 projekti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi
No eihän helevetti .. ny se pahvi laukes tääläki ..pidetäänkö yhteiset kannetiivisteen vaihtopäivät?? Ensi hätiin aattelin hommaa kyllä uuden tontun pihaan.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi
perskele
vasta rapee 2kk sitten paiskasin roskiin parikin tollaista ehjää kantta
nokkineen kaikkineen
kun piti talliin tehä lisää tilaa
vasta rapee 2kk sitten paiskasin roskiin parikin tollaista ehjää kantta
nokkineen kaikkineen
kun piti talliin tehä lisää tilaa
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi
Ihan mielenkiinnosta: millä kilsoilla, missä tilanteessa, onko kantta aiemmin kiristetty ym. kansipahvi menee?
Pitäis varmaan perustaa joku kansiremppakokemusketju.
Pitäis varmaan perustaa joku kansiremppakokemusketju.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi
Kilsoja alla sellainen ~195000 (Saksan tuontipeli ilman minkään [kolmannen] valtakunnan huoltokirjoja), ajelin Helsinki-Vantaalle ja sieltä muutamaa päivää myöhemmin takaisin ja huomasin hajun ja huonon käynnin vasta Tampereella liikennevaloihin odottamaan jouduttuani. Kotipihassa syttyi sitten check radiator. Kantta avatessa paljastui että siellä on joskus tehty jotain, kupu- ja tasapääpultit olivat iloisesti sekaisin ja vuotosylinterissä venttiilit olivat eri näköiset kuin muissa sylintereissä.dj_pirtu kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta: millä kilsoilla, missä tilanteessa, onko kantta aiemmin kiristetty ym. kansipahvi menee?
Pitäis varmaan perustaa joku kansiremppakokemusketju.
oh dog what done'djusa_71 kirjoitti:perskele
vasta rapee 2kk sitten paiskasin roskiin parikin tollaista ehjää kantta
nokkineen kaikkineen
kun piti talliin tehä lisää tilaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi
Jos entisen omistajan puheet pitiää paikkaansa, niin tämän tontun pahvi laukesi samoilla km.. Mittariin tuli juuri samalla hetkellä 400001 ja meinasin sitä hetken hehkuttaa, mut ei.. Eli tossa oi ollu myyjän puheiden perusteella joku 200000 ajettu kone alla. No 6kk ja lystii oli, "mulla oli hetki sitten tonni, nyt se meni ja tuli pihaan ysipommi.. juu kaksi kpl 2.3 turbo atm. ois katselmuksessa.. toinen matalapaine.. maanantaina vois yrittää jomman kumman hakee.. Varaosia kyseisiin alkaa kertymään
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi
Itsellä pahvi meni 230tkm kohdalla. Kerran Helsigistä kotiin tullessani check radiator -valo alkoi palaa (onneksi matkaa kotiin oli enää n.30km). Kannelle ei oltu tehty mitään aikaisemmin. Onneksi pelkällä pahvin vaihdolla tuosta selvisi.dj_pirtu kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta: millä kilsoilla, missä tilanteessa, onko kantta aiemmin kiristetty ym. kansipahvi menee?
Pitäis varmaan perustaa joku kansiremppakokemusketju.
Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi
Yllättävän pienillä kilsoilla niitä saa menemään...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi
Lyhytlohkon (Trionic 5.5 eli T5 -kansi, eli esim. 4cyl 9000/NG900 94 ->) kansi istahtaa kyllä tilalle, kun sitä jakopään puolelta hieman muokkaa - kanteen tai jakopään koppaan pitää hitsata hitusen lisää tavaraa. Haulla löytyy varmasti tarkempaa tietoa, näitä on Suomessakin ainakin jokunen tehty.repa kirjoitti:Periaatteessa tuo kansipahvin vaihto on ihan simppeli homma.
Mutta sitten kun se kansi on halki, mitä sitten tehdään. Tätä kantta(911535) ei ole saatavana mistään, ainakin siltä tuntuu kun sitä hakee.
Kyseinen kansi on ollut käytössä 2,1 satkussa ja 2,3 tonnarissa .
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Tonnarin kansi(pahvi) laukesi
Lisäksi pitää hieman hihnankiristimen tuentaa modailla ja jos ilmastointi niin kompuran tukirautaa myöskin vähäsen.
aero kirjoitti: Lyhytlohkon (Trionic 5.5 eli T5 -kansi, eli esim. 4cyl 9000/NG900 94 ->) kansi istahtaa kyllä tilalle, kun sitä jakopään puolelta hieman muokkaa - kanteen tai jakopään koppaan pitää hitsata hitusen lisää tavaraa. Haulla löytyy varmasti tarkempaa tietoa, näitä on Suomessakin ainakin jokunen tehty.