Jakopää, laakerit vai mitä hajosi??
Re: Jakopää, laakerit vai mitä hajosi??
Kuulostaisi hihnapuolen jutuilta, hihna, kiristinrulla, ohjainrulla ja muut mitä siellä pyörii.
Saapilla 1987.........
Re: Jakopää, laakerit vai mitä hajosi??
No niin, nyt on käyttöhihna poissa paikaltaan ja niin on onneksi kilkatuskin.. Kiitos parille nimimerkkille, jotka potki ns. persuuksille. Olen teille tuopit velkaa
Hoidan nuo kunhan samalle tapahtumapaikalle osutaan..
Ainakin kiristimen rullassa on klappia, samoin sen viereisessä (viistosti yläpuolella) ohjainrullassakin on samaa vaivaa havaittavissa.
Yhtä asia pitää kuitenkin vielä arvon raadilta kysyä, koska olen aloittelija tässä ropaamisessa.
Ohjaintehostimen pumpussa tuntuu jotain outoa kanssa mielestäni. Kun rulla pyörittää lyhyellä edestakaisin liikkeellä, niin pumpusta kuuluu naksahduksia. Ihan kuin kuivasta neulalaakerista. Kuuluuko tuon olla tuollainen?
Autoon vaihdettiin tehostimen öljyt vajaa viikko sitten ja äänet alkoivat kaksi päivää tuon jälkeen. Laskee 1+1 ja saa tulokseksi 13
Hihnapyörää en edes saanut irti, koska eipä löytynyt sopivaa hylsyä.. onko 28mm? (Ulkopäin kaikkien torxien päät näyttivät oleva samalla tasalla, joten oletettavasti eivät ole löystyneet). Heh, nytkin juoksin pitkin kylää, että sain käsiini edes 16mm hylsyn. Just sitä 16mm ei mun hylsysarjassa ollut edes uutena ostettaessa. Pitänee
:istin hakea kunnon työkalutkin näköjään..

Ainakin kiristimen rullassa on klappia, samoin sen viereisessä (viistosti yläpuolella) ohjainrullassakin on samaa vaivaa havaittavissa.
Yhtä asia pitää kuitenkin vielä arvon raadilta kysyä, koska olen aloittelija tässä ropaamisessa.
Ohjaintehostimen pumpussa tuntuu jotain outoa kanssa mielestäni. Kun rulla pyörittää lyhyellä edestakaisin liikkeellä, niin pumpusta kuuluu naksahduksia. Ihan kuin kuivasta neulalaakerista. Kuuluuko tuon olla tuollainen?
Autoon vaihdettiin tehostimen öljyt vajaa viikko sitten ja äänet alkoivat kaksi päivää tuon jälkeen. Laskee 1+1 ja saa tulokseksi 13

Hihnapyörää en edes saanut irti, koska eipä löytynyt sopivaa hylsyä.. onko 28mm? (Ulkopäin kaikkien torxien päät näyttivät oleva samalla tasalla, joten oletettavasti eivät ole löystyneet). Heh, nytkin juoksin pitkin kylää, että sain käsiini edes 16mm hylsyn. Just sitä 16mm ei mun hylsysarjassa ollut edes uutena ostettaessa. Pitänee

Saab 9-5 Aero
Re: Jakopää, laakerit vai mitä hajosi??
http://www.motormarket.fi/verkkokauppa/ ... /11087/117rimpula kirjoitti:Pitänee:istin hakea kunnon työkalutkin näköjään..
siitä kunnon sarja ja loppuu rimpuilu hylsyjen kanssa

tälläisen itelleni olen hankkinut enkä ole katunut hetkeäkään
todella kattava sarja autoilijalle taikka kotona ropaajalle
tän valmistajan työkaluja ostan nykyisin mikäli on saatavana
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Jakopää, laakerit vai mitä hajosi??
samaa mallia noi minunkin työkalut on. Sarja vaan luokkaa 40 osainen. Varsin kestäviä työkaluja. Takuuta testattu ja käytettykin.
Varsinaiseen aiheeseen palatakseni. Eilen vaihdoin uuden hihnan, kiristimen rullan ja lähinnä kiristintä olevan hihnarullan. Nyt auto on taas kunnossa. Yllättävän kivuttomasti ja helposti sujui hihnan takaisin laittaminen, meni alle 5 min paikalleen ja eikun testaamaan. Osat marmorilta (mäkelän autosta) klubi alella 150e. Arvon raati oli siis oikeassa. Kiitos vihjeistä ja neuvoista asian suhteen. Hyvä juttu kun on tälläinen ympäristö joka jaksaa neuvoa aloittelijaa..
Varsinaiseen aiheeseen palatakseni. Eilen vaihdoin uuden hihnan, kiristimen rullan ja lähinnä kiristintä olevan hihnarullan. Nyt auto on taas kunnossa. Yllättävän kivuttomasti ja helposti sujui hihnan takaisin laittaminen, meni alle 5 min paikalleen ja eikun testaamaan. Osat marmorilta (mäkelän autosta) klubi alella 150e. Arvon raati oli siis oikeassa. Kiitos vihjeistä ja neuvoista asian suhteen. Hyvä juttu kun on tälläinen ympäristö joka jaksaa neuvoa aloittelijaa..
Saab 9-5 Aero