Bensansuodatin MISSÄ?? Tunnen oloni dorkaksi!!
Bensansuodatin MISSÄ?? Tunnen oloni dorkaksi!!
Joo...eli missä on tämä PA-suodatin??
Auto on 900c vm.89 2.0 H-koneinen ja Pierburgin juuttuvakurkkuisella...Tällä kotterolla ajettu vasta 281000km
Vauhtiputkasta ne tarjoo noita tavallisia PA-suodattimia...ok...ihan hyvä kun löytäis jotain samantapaista konehuoneesta.
Ainoa jonka oletin olevan ko. suodatin oli se musta putkilo joka on omassa ständissä kaasarin vieressä. Mutta kuulin myös ett' sen tehtävä on jokin muu kuin PA:n suodattaminen..
Eli kuvaa ja/tai ohjetta missä se pirun kikotin on? Kiitos etukäteen.
Auto on 900c vm.89 2.0 H-koneinen ja Pierburgin juuttuvakurkkuisella...Tällä kotterolla ajettu vasta 281000km
Vauhtiputkasta ne tarjoo noita tavallisia PA-suodattimia...ok...ihan hyvä kun löytäis jotain samantapaista konehuoneesta.
Ainoa jonka oletin olevan ko. suodatin oli se musta putkilo joka on omassa ständissä kaasarin vieressä. Mutta kuulin myös ett' sen tehtävä on jokin muu kuin PA:n suodattaminen..
Eli kuvaa ja/tai ohjetta missä se pirun kikotin on? Kiitos etukäteen.
Valoista valoihin ja HAPPEEEE.......
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
- Paikkakunta: Kemi
-
- "Aero"
- Viestit: 323
- Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
- Paikkakunta: Porvoo
Minäkin ihmettelin edellisessä -89 kaasarissa, että missä hitossa se perinteinen bensansuodin on. Asentaja sanoi, ettei siinä sellaista olekaan, suodattelee vaan siellä pumpussa. Minä ajattelin että mitä hittoa, ei kuulosta hyvältä, varsinkin kun talvella tuppasi olemaan Masinolin käyttöön pakottavia ongelmia, joten tehtiin siihen kupin viereen liitos ja perinteinen pahvisuodatin siihen ennen pumppua. Hyvin toimi, eikä ollut vaikea homma.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Niin tuli vielä mieleen niistä kinnijumittuneista pulteista senverran, että ainakin itse olen suosinut seuraavaa tekniikkaa:
jos pultti on jumittunut niin avaus kannattaa yrittää tehdä "napakasti". Eli vaikka terävästi kämmenpohjalla iskemällä lenkkiavaimen päähän. Iskun pitää olla nopea. Tietty ennen avaamisyrityksiä voi yrittää suihkia CRCtä tai muuta vastaavaa.
Jos vaan voimalla vääntää, niin pultti katkeaa melko varmasti.
Jos ei sitten parilla iskulla irtoa, niin sitten on kyllä lämmitettävä.
jos pultti on jumittunut niin avaus kannattaa yrittää tehdä "napakasti". Eli vaikka terävästi kämmenpohjalla iskemällä lenkkiavaimen päähän. Iskun pitää olla nopea. Tietty ennen avaamisyrityksiä voi yrittää suihkia CRCtä tai muuta vastaavaa.
Jos vaan voimalla vääntää, niin pultti katkeaa melko varmasti.
Jos ei sitten parilla iskulla irtoa, niin sitten on kyllä lämmitettävä.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Tulipahan nyt sitten nostettua vanha topicci ylös, mutta ihmettelen suuresti omaa "mötikkää" , joka sijaitsee takakontain alla, pohjassa...näyttää kovasti pa-suodattimelta mutta konehuoneessa on jo yksi, siellä kuskinpuolen kyljessä! Että en tiedä miksi tuollainen tuonne on laitettu vai onko se joku muu viritys?
Autohan on 900 -85 8v turbo
Autohan on 900 -85 8v turbo
-¤Ahdin määrää tahdin¤-
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Taitaa olla PAINEVARAAJA...saab900rs kirjoitti:Tulipahan nyt sitten nostettua vanha topicci ylös, mutta ihmettelen suuresti omaa "mötikkää" , joka sijaitsee takakontain alla, pohjassa...näyttää kovasti pa-suodattimelta mutta konehuoneessa on jo yksi, siellä kuskinpuolen kyljessä! Että en tiedä miksi tuollainen tuonne on laitettu vai onko se joku muu viritys?
Autohan on 900 -85 8v turbo
Jos siinä on toinen mötikkä vieressä niin tämä on sitten se polttoainesuodatin.
( käytetään moottoreissa B201 )
Viimeksi muokannut 9000CD23T, To Marras 25, 2004 11:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Teme!
Tuo sinun avaamismetodi on varmaan hyvä rautakappaleissa. Mutta kuten tiedät on Saabissa melkein kaikki palikat jotain alumiiniseosta. Ei tuo CRC oikein tuppaa liuottamaan niitä auki. Se on se sprii paras alumiinille. Ottaa napakkaan sen hapettuneen osan irti juu.
Siinä olet oikeassa, että napakasti auki vaan, jos on semmoinen pultti/ mutteri, mikä kestää sen. On vähän swiddumaista lähteä sitten porailemaan auki kierteitä ja sun muita kun katkiaa...
-H-
Tuo sinun avaamismetodi on varmaan hyvä rautakappaleissa. Mutta kuten tiedät on Saabissa melkein kaikki palikat jotain alumiiniseosta. Ei tuo CRC oikein tuppaa liuottamaan niitä auki. Se on se sprii paras alumiinille. Ottaa napakkaan sen hapettuneen osan irti juu.
Siinä olet oikeassa, että napakasti auki vaan, jos on semmoinen pultti/ mutteri, mikä kestää sen. On vähän swiddumaista lähteä sitten porailemaan auki kierteitä ja sun muita kun katkiaa...
-H-
Kiinnijumineeseen tai kauan kiinni olleeseen pultiin auttaa se, että lyö vasaralla suoraan pultin kantaan helvetin lujaa ja yhden kerran. Pienempiin pultteihin ei oikein toimi (yleensä ahtaassa paikassa), mutta niissä tapauksissa voi laittaa esim. jatkovarren väliin ja sitten pajoja.
Niin, ja kannattaa laitta crc:tä, öljyä tippakannusta jne. aineita ennen kuin laittaa jonkun pultin tai mutterin kiinni. Lähtee paremmin irti, sitten joskus.
Niin, ja kannattaa laitta crc:tä, öljyä tippakannusta jne. aineita ennen kuin laittaa jonkun pultin tai mutterin kiinni. Lähtee paremmin irti, sitten joskus.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Eipä ole vieressä mitään muuta mötikkää, noh, täytyypä oikeen putsata tuo köntti ja vilkasta sitä uudestaan!9000CD23T kirjoitti: Taitaa olla PAINEVARAAJA...
Jos siinä on toinen mötikkä vieressä niin tämä on sitten se polttoainesuodatin.
( käytetään moottoreissa B201 )
-¤Ahdin määrää tahdin¤-
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765