Merkkikorjaamo hinta n.80€/h +ALV23%, jos tunnin ihmettelee vikaa ja toisen tunnin vaihtaa, eikä äänet poistu, niin lauletaan "ihanaa-ihanaa-Leijonat"
Vetoakselin meteli
Re: Vetoakselin meteli
"Taitaa jäädä ainakin omalta osaltani ostamatta 282 tkm ajettu käytetty vetoakseli. Oli hinta mikä hyvänsä."
Merkkikorjaamo hinta n.80€/h +ALV23%, jos tunnin ihmettelee vikaa ja toisen tunnin vaihtaa, eikä äänet poistu, niin lauletaan "ihanaa-ihanaa-Leijonat"
Merkkikorjaamo hinta n.80€/h +ALV23%, jos tunnin ihmettelee vikaa ja toisen tunnin vaihtaa, eikä äänet poistu, niin lauletaan "ihanaa-ihanaa-Leijonat"
Re: Vetoakselin meteli
Samaa biisiä hoilataan, kun on vaihdettu se lähemmäs 300 tkm ajettu vetari auton alle, ja kolmen kuukauden päästä alkaa keula taas vatkaamaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Vetoakselin meteli
Itselläni 93-00 2,0t A 113kW, ajettu 172tkm. Vetoakseli oikea pitää ääntä
kiihdytetäessä, korostuu jos kiihdytetään ylämäkeen.
Jos ja kun saat paikallistettua aiheuttajan niin laita tieto myös tänne.
Teen samoin.
kiihdytetäessä, korostuu jos kiihdytetään ylämäkeen.
Jos ja kun saat paikallistettua aiheuttajan niin laita tieto myös tänne.
Teen samoin.
Re: Vetoakselin meteli
Sen verran ehdin eilen selvittää, että vika on tosiaan oikealla puolella. Tämä selvisi helposti, kun nosti tunkilla ylös toisen etupyörän, käynnisti koneen ja laittoi vaihteen silmään. Oikealla puolella kokeillessa tuli renkaan pyöriessä sellainen matala vinkuva ääni, vasemmalla puolella kuulosti terveeltä. Kuulosti vähän samala kuin jos hammasrattaistoa käyttäisiin kuivana.
Eli kun/jos ehdin itse asiaa tutkia, alan purkaa oikealta puolelta.
Eli kun/jos ehdin itse asiaa tutkia, alan purkaa oikealta puolelta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Vetoakselin meteli
Tänään tutkittu merkkikorjaamossa, sisempi nivel oikealla (Inner CV Joint - Tripod Housing/Countershaft RH (offside) ) 256 puntaa lisäksi Inner Universal Joint (CV) - LH or RH 42 puntaa ja haitarikumi klemmarit ja nivelrasva 6 puntaa.
Korjaamon historiatiedoista katsottaessa kaikki kuvatun laiset oireet on korjattu näin.
Oikea sisempi murros vähän rasvaa tullut kumin välistä, totesi asentaja.
Ulomman nivelen hinta on 59 puntaa (Outer CV Joint Kits). Laitan samalla senkin.
http://www.partsforsaabs.com
Hinnat on tuolta
Korjaamon historiatiedoista katsottaessa kaikki kuvatun laiset oireet on korjattu näin.
Oikea sisempi murros vähän rasvaa tullut kumin välistä, totesi asentaja.
Ulomman nivelen hinta on 59 puntaa (Outer CV Joint Kits). Laitan samalla senkin.
http://www.partsforsaabs.com
Hinnat on tuolta
Re: Vetoakselin meteli
Kiitoksia tiedoista. Päältä päin asiaa tutkiessa epäilin juurikin tätä vikaa. Pitää vielä varmistaa omalta kohdalta, ennen kuin laittaa osia tilaukseen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Vetoakselin meteli
Vihdoin saatu meteli ja tärinä pois. Arvaukset meni oikeaan itse kullakin, eli tärinä häipyi sisemmän oikeanpuoleisen vetonivelen uusimisella (käytännössä laitettiin uusi väliakseli ja samalla uusittiin vetoakseli). Meteli ei tällä poistunut, ja paikallistettiin oikeaan pyöränlaakeriin, joka vaihdettiin. Sattumalta molemmat oireet alkoivat samaan aikaan, joten luulin niiden johtuvan samasta viasta.
Hintaa käytetylle vetari+väliakseli-yhdistelmälle 150 euroa, laakerille 56 euroa, työlle Länsikeskuksen autohuollossa 256 euroa. Ei halpaa, mutta toimii.
Hintaa käytetylle vetari+väliakseli-yhdistelmälle 150 euroa, laakerille 56 euroa, työlle Länsikeskuksen autohuollossa 256 euroa. Ei halpaa, mutta toimii.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Vetoakselin meteli
Avasin sen vanhan vetonivelen uteliaisuuttani. Yhdestä maljan kolmesta vastinpinnasta löytyi sellainen peukalonpään laajuinen, ehkä 0,5 mm syvä painauma. Muuta ihmeellistä en maljasta löytänyt, muut kaksi vastinpintaa tuntuivat täysin suorilta. Onko tosiaan niin, että näin pieni kuluma maljassa saa koko auton etupään vatkaamaan kiihdytyksissä ja muuten kuormalla ajettaessa?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K