Morjens. Eli tonnaris kuuluu mun mielesti ihan liian kova rengasmelu(jyrinä) edestä ja vielä kitkarenkailla jotka nyt yleensä on hiljaset. Mitäs mieltä olette mistä kannattais syytä lähteä ettimään?? Renkaat ne ei ole eikä laakerit. Uudet renkaat(ei kiinalaiset) ja laakeritkin laitettu ihan lähiaikoina.
Ajelin tossa yks päivä työnantajan vanhalla opelin ritsalla ja siinäkin oli rengasmelu hiljasempi niin alko huolestuttaa ettei se tonnarin meteli ole normaalia.
Eli mitä tossa nyt olen yrittänyt haulla ettiä, niin alatukivarren puslista voi johtua entäs muita vaihtoehtoja.
Onkos puslat hankala vaihtaa?? Tyyliin lämpimällä kelillä parkkisella kun ei talleja ja nostureita ole. Ja mitkä puslat sieltä sit kannattaa vaihtaa?? Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Haulla en ihan suoraa ratkaisua ongelmaan löytäny.
Onkos kokemuksia vastaavasta ja mikä on auttanu??
kova rengasmelu
Re: kova rengasmelu
Onkos nyt ihan varma, ettei ole kuitenkin laakerivikaa? Nosta keula vielä kerran ylös ja pyöritä pyöristä, samalla sormet herkästi jouselle ja tuntuuko värinää. Jos tuntuu, niin laakerissa on pienen pieni rokama eli laakerivaurio.
Loppuun kuluneet kitkat toki jyrisee enemmän, kuin uudehkot. Samoin rengasmerkkien välillä on melussakin eroa. Matalampi profiilisuhteellinen rengas yleensä on melusampi, kuin 80-sarjalainen.
Yleensä viikon ajelu jollakin muulla ritsalla auttaa - kyllä turboTonnari sen jälkeen on yhtä juhlaa !
Loppuun kuluneet kitkat toki jyrisee enemmän, kuin uudehkot. Samoin rengasmerkkien välillä on melussakin eroa. Matalampi profiilisuhteellinen rengas yleensä on melusampi, kuin 80-sarjalainen.
Yleensä viikon ajelu jollakin muulla ritsalla auttaa - kyllä turboTonnari sen jälkeen on yhtä juhlaa !
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Kyllä sen laakerivaurion kuulee äänestäkin, kun pyörää ylhäällä pyöräyttää.
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Joo, kyllä sitten kun vaurio on tarpeeksi pitkälle edennyt. Alkuvaiheessa tuo sormella "kuuntelu" on hyväksi havaittu konsti
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?