Penkkien vaihto sähkösäätöisiin?
Penkkien vaihto sähkösäätöisiin?
Onnistuuko -98 mallisessa penkkien vaihto sähkösäätöisiin, eli löytyykö johdot valmiina penkkien alta? Äkkivilkaisulla siellä ei ainakaan mitään ylimääräisiä johtoja pyörinyt, mutta lattiamaton alle en oikein päässyt näkemään.
Re: Penkkien vaihto sähkösäätöisiin?
Ei ole valmiita johtoja, kuljettajan jalkatilassa olevasta "keskuksesta" löytyy oikeat kytkentäpaikat ja muistaakseni yksi johto piti vetää Dicelle tai Twicelle. Kytkentäkaavioita joudut kyllä tutkimaan ja johtoja/liittimiä hommaileen.
9-5 SE -98 2,3t autom. BioPower
Pontiac Firebird Trans Am -91 T-Top LT1+4L60E
Hei,
Itse tein kyseisen homman, suosittelen että lataat WIS:sin koneelle ja tutkit huolellisesti kaaviot ennen kun alat hommiin. Itsellä ei pahemmin ollut kokemusta sähköistä, mutta sain penkit toimimaan. Voisin antaa liittimien numerot joita tarvitset (kunhan löydän ne ensin). Pitäisi nyt kelien lämmettyä laittaa myös penkkien ilmastointi toimintaan. Omassa on siis muistilla/lämmityksellä/ilmastoinnilla olevat jakkarat. Vissiin joutuu techissä käyttämään että alkaa toimia 100% oikein. Itse en ole edes varma toimiiko muistit. Ainoa ero mitä olen huomannut, on se että auto ei aina pidä pimputusta kun kääntää virrat päälle. Oikeanlaiset liitinpihdit on pakolliset (rullaliitos pihdit) jotta liittimet saa oikein/kunnolla kiinni. Suosittelen myös keskikonsolin/kuskin maton irrottamista. Ei johtoja hirveästi ole, yksi penkkien välissä, yksi dice, ja muutama isoon liitosnippuun joka on konepellinavausvivun vieressä ja sitten I-bussiin kaksi johtoa(itse ryöstin cd vaihtajan johdoista)
Itse tein kyseisen homman, suosittelen että lataat WIS:sin koneelle ja tutkit huolellisesti kaaviot ennen kun alat hommiin. Itsellä ei pahemmin ollut kokemusta sähköistä, mutta sain penkit toimimaan. Voisin antaa liittimien numerot joita tarvitset (kunhan löydän ne ensin). Pitäisi nyt kelien lämmettyä laittaa myös penkkien ilmastointi toimintaan. Omassa on siis muistilla/lämmityksellä/ilmastoinnilla olevat jakkarat. Vissiin joutuu techissä käyttämään että alkaa toimia 100% oikein. Itse en ole edes varma toimiiko muistit. Ainoa ero mitä olen huomannut, on se että auto ei aina pidä pimputusta kun kääntää virrat päälle. Oikeanlaiset liitinpihdit on pakolliset (rullaliitos pihdit) jotta liittimet saa oikein/kunnolla kiinni. Suosittelen myös keskikonsolin/kuskin maton irrottamista. Ei johtoja hirveästi ole, yksi penkkien välissä, yksi dice, ja muutama isoon liitosnippuun joka on konepellinavausvivun vieressä ja sitten I-bussiin kaksi johtoa(itse ryöstin cd vaihtajan johdoista)
Kiitokset infosta. Penkkejä ei vielä ole hommattuna, ja taidankin jättää sähkösäätöiset väliin. Nyt löytyi manuaalisäätöiset versiot, jotka ehkä saattaisi lähteä Ruotsista mukaan. Tarkoituksena on vain vaihtaa nahkaversiot nykyisten "takiaiskangaspenkkien" tilalle, jotka on minun mielestä aivan kamalat pintamateriaaliltaan. Nahkapenkkeihin kun ehti tottua tonnarissa, niin sellaiset haluaisin myöskin 9-5:een.
En tiedä kuka pervo suostuu edes enää kangaspenkkeihin vm. 98 -> Saabissaan
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
Jos ihan rehellisiä ollaan niin mikään ei ole sen mukavampi kui kunnon plyyshipenkki. Nahkapenkki on ajoon lähdettäessä joko kylmä tai kuuma ja aina liukas. Ainakin nämä saabin jakkarat.mienkoiv kirjoitti:En tiedä kuka pervo suostuu edes enää kangaspenkkeihin vm. 98 -> Saabissaan
Mutta pitäähän sitä vähän kärsiä mukavuudettomuudesta jos saa naapurin ladakuskin kateelliseksi

Niin, yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä...K95 kirjoitti:Jos ihan rehellisiä ollaan niin mikään ei ole sen mukavampi kui kunnon plyyshipenkki. Nahkapenkki on ajoon lähdettäessä joko kylmä tai kuuma ja aina liukas. Ainakin nämä saabin jakkarat.mienkoiv kirjoitti:En tiedä kuka pervo suostuu edes enää kangaspenkkeihin vm. 98 -> Saabissaan
Mutta pitäähän sitä vähän kärsiä mukavuudettomuudesta jos saa naapurin ladakuskin kateelliseksi
Olisikin edes vähän liukas se plyyshi mutta kun ei. Ainakin farkut pitäisi osata asettaa jo istumaan käydessä oikeaa kohtaan. Siihen mihin istut, niin siinä ne pysyy. Aina joutuu nostamaan perseen ilmaan että voi vaihtaa asentoa 

Jep, plyyshipenkeissä hirttyy pallit alushousuihin vähänki pitemmillä reissuilla. Mutta jos joku haluaa niin voin kyllä vaihtaa jouten olevat kangaspenkit ja oviverhoilut nahkaisiin, ja ihan päikseen menee.

Ja mites sitten suu pannaan, kun kakara oksentaa niille plyysheille? Nahkasta se laatta lähtee kosteella rätillä. :)
Ja ei, vaihtoehto ei ole jättää kakaraa kyydistä tai peitellä penkkejä jollain räteillä varulta.
-Sami
Ja ei, vaihtoehto ei ole jättää kakaraa kyydistä tai peitellä penkkejä jollain räteillä varulta.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Ykät on nahkoilta pariin kertaan tullut putsattu. Turvavyö onkin sitten työläämpi putsattava. Onneksi tajusin pitää sen "ulkona", ettei mene ykät rullalle. Öh, nyt menee kyllä jo ohi aiheen...sori.
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero