9-3 :een tuningia..
9-3 :een tuningia..
Eli pitäs pikkuhiljaa rueta stailaamaan tota suappia nätimmäks, kun kesä alkaa
lähenemään... Tein ite joskus omalla firmalla maalauksia, tummennuksia ja kiilotuksia.
Sillon duunasin joka auton 35% takalasit ja 70% etulasit, tuulilasia myöten.
hyvin meni leimasta läpi, eikä katsastus mies valittanu yhtään.
Nyt pitäs saada selville, et missä tummennus firmassa olis 70% kalvoa,
koska sitä aika harvassa firmassa on...
Tuolla on kuvia muutamasta edellisestä projekteista...
http://imageshack.us/photo/my-images/407/017aw.jpg/
lähenemään... Tein ite joskus omalla firmalla maalauksia, tummennuksia ja kiilotuksia.
Sillon duunasin joka auton 35% takalasit ja 70% etulasit, tuulilasia myöten.
hyvin meni leimasta läpi, eikä katsastus mies valittanu yhtään.
Nyt pitäs saada selville, et missä tummennus firmassa olis 70% kalvoa,
koska sitä aika harvassa firmassa on...
Tuolla on kuvia muutamasta edellisestä projekteista...
http://imageshack.us/photo/my-images/407/017aw.jpg/
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: 9-3 :een tuningia..
Varmaan helpoimmalla pääset ku soitat ja kysyt, vaikka ugm ensinnäiseks
Ng900
3M on ainakin tuota 70% kalvoa, ite sillä omat etulasit tein.
Aijaa, sillon ku noita ite tein, ei 3M:llä ollu tota kalvoo vaan se oli joku ryssätuonti kalvo.
Todella vaikeasti kutistettavissa, kun oli niin ohutta.
Todella vaikeasti kutistettavissa, kun oli niin ohutta.
Jäsen 5614
Kaveri omistaa autolasipojat yrityksen ja teetän kaikki lasihommattomipee kirjoitti:Varmaan helpoimmalla pääset ku soitat ja kysyt, vaikka ugm ensinnäiseks
siellä. Ajattelin ostaa tuota 70% kalvoa ja tehä yhdessä autolasipoikien kanssa.
Tekee itse niin ei tarvitse tapella ja kiistellä, jos kalvotuksessa tulee roskaa.
Kaveri käytti joskus kaikki firman autot teippi Z:lla ja voi luoja miten paskaa jälkee,
vaikka luulis et siellä osataan homma. Ugm alotti sillon joskus kun mullakin oli
oma pulju, silloin ne ei vielä tummennuksia tehnyt... Jotenkin tuntuu, et jos firmalla
ei ole hirveen montaa vuotta tummennus historiaa, ettei ne voi sillon tehä
hyvää jälkeäkään...

Niillä voi olla monta kymmentä vuotta kokemusta tummennuksista.

Jäsen 5614
Kaiken A ja Ohan on puhtaus. Ja lasit saa puhtaaksi kun tekee huolella, siihen ei vaikuta historia kauanko on niitä laseja putsaillut jos aina on huolellinen. Tosin vaikeammaksi homman tottakai tekee jos tummennettava auto vuosia vanha ja siinä ajassa jo kertyy kiitettävä määrä paskaa tiivisteiden väliin jota tuppaa aina puhistuksessa irtoavan lisää ja lisää. Mutta kyllä hyvääkin jälkeä saa aikaiseksi, itsestähän se vain on kiinni kuinka hyvin tekee.jotenkin tuntuu, et jos firmalla
ei ole hirveen montaa vuotta tummennus historiaa, ettei ne voi sillon tehä
hyvää jälkeäkään...
Ja kävimpäs vielä tupakoimassa pihalla ja samalla tarkistamassa ku muistelin et mulla jäi logot ottamatta poi tuosta kalvosta (kun ne pitää erikseen liuottimella pyyhkiä) niin sieltähän löytyi hienot 3M logot. Eli kyllä, siltä valmistajalta ainakin saa. Jälleenmyyjistä en sitten tiedä mistä päin löytyy.
Ja joo tuo on yhtä P******Ä räpeltää huonolaatuisten kalvojen kanssa, niitä ei edes kannata koittaa kutistaa. Kerran olen elämässäni koittanut jotain bilteman kalvoa kun en hätäpäissäni jaksanut odottaa viikonlopun yli, ja se kerta jäi kyllä viimeiseksi.
Eikä tuosta 70% kalvosta etulaseissa edes tosiaan inssi sanonut mitään, kun pieni virhe kesähelteillä oli kun jätin ikkunan auki kun menin katsastaan, ja eiköhän katsuri alkanut raapusteleen ja tiirailemaan lasin reunaa.. jätti kuitenkin mainitsematta asiasta ja leima tuli ilman mukinoita.
Tummempaa en edes laittaisi, sillä omasta mielestä ainakin riittää että etulaseihin saa vain hieman edes sävyä jottei ero ole niin suuri vs. takalaseihin. Mielestäni naurettavan näköisetä joillakin kun näkee että on auton etulasitkin vedetty tyyliin 20%-35% kalvolla. Mutta mielipide asioitahan nämä ovat kullekkin

Joo, olet oikeassa ton puhtauden suhteen. Vanhemmassa autossa sitä paskaa tulee helpommin, mut huolellisesti kun tekee, niin niistäkin saa hyvän. sillon kun mä vielä laseja tummensin, tein aina auton uusiks, jos näky vähänkin paskaa välissä...ja voit kuvitella, kun tein autoihin pohjatöitä ja maalasin samoissa tiloissa
ni meni muutamat kerrat uusiks
Se mun käyttämä 70% kalvo oli ihan ok laatusta muuten, vaikka ryssistä tulikin.
Muistaakseni sillon rupes ryssistä tulee ihan sungardin ja suntekin laatusta tavaraa
se oli vaan halvempaa, jotenkin ne sai sitä dilkattua jostain sitä edullisemmin. 3M:llä en jotenkin tykännyt ikinä tummentaa, se oli jotenkin vaikeampi käyttää kun sungardin ja suntekin kalvot. Se on ihan siitä kii, mielestäni, millä opettelee tummentaa. Käytin kolmen eri maahantuojan kalvoja. Alussa kun tein, pysty 5:stä lasista pummimaan sen 300 euroa, mut yhtä-äkkiä tuli virolaisia ja ryssiä lasin tummentajia jostain ja ne teki sit jo 200-220€ sen 5 lasia... Sama kun auton kiillotukset, kun teki kunnolla siitä pysty pummimaan sen 100-200€...
Virolaiset tuli kylille ja duunas kiillotukset siihen 80-100 auto. Tosin mulla meni per auto se 4h, ku virolaiset duunas ne 1,5:ssä tunnissa ja jälkikin oli sen mukasta.
On niitä hyviäkin duunareita, en mä sitä väitä ettei ne osais hommaansa....
ni meni muutamat kerrat uusiks

Se mun käyttämä 70% kalvo oli ihan ok laatusta muuten, vaikka ryssistä tulikin.
Muistaakseni sillon rupes ryssistä tulee ihan sungardin ja suntekin laatusta tavaraa
se oli vaan halvempaa, jotenkin ne sai sitä dilkattua jostain sitä edullisemmin. 3M:llä en jotenkin tykännyt ikinä tummentaa, se oli jotenkin vaikeampi käyttää kun sungardin ja suntekin kalvot. Se on ihan siitä kii, mielestäni, millä opettelee tummentaa. Käytin kolmen eri maahantuojan kalvoja. Alussa kun tein, pysty 5:stä lasista pummimaan sen 300 euroa, mut yhtä-äkkiä tuli virolaisia ja ryssiä lasin tummentajia jostain ja ne teki sit jo 200-220€ sen 5 lasia... Sama kun auton kiillotukset, kun teki kunnolla siitä pysty pummimaan sen 100-200€...
Virolaiset tuli kylille ja duunas kiillotukset siihen 80-100 auto. Tosin mulla meni per auto se 4h, ku virolaiset duunas ne 1,5:ssä tunnissa ja jälkikin oli sen mukasta.

On niitä hyviäkin duunareita, en mä sitä väitä ettei ne osais hommaansa....
Jäsen 5614
Jep, todella harmillista kun tulee nuita jotka polkee hinnat alas. Mutta kuten mainitsit, monesti työnjälkikin on sen mukaista.
Siittä huolimatta vaikka jotkut hintoja polkee alas, niin ite pidän työnjälkeä, palvelua ja ammattitaitoa sen verran arvossansa että hintoja en lähtis pudottaan halvimpien tasolle. Jos joku nyt haluaa säästää virolaisten kautta sen 20-50e niin säästäköön.
Heidän kanssa enään tuskin pystytään kovin järkevästi keskustelemaan esim takuun tms asioiden kanssa jotka mielestäni ovat aika tärkeät kuitenkin jos ulkopuolisia asiakkaita palvellaan eikä itselle tehdä.
Itsekkin aloittelin kalvottamiset Sun Guardilla, jatkossa käytin myös 3M, ja nyt kolmantena uutena tuotteena itelle oon muutaman auton tehnyt SunTekillä.
Eroja kaikissa vähän, mutta mielestäni ihan nätisti kaikki toimii, eikä missään ole mitään "ylitse muiden" ominaisuuksia.
Siittä huolimatta vaikka jotkut hintoja polkee alas, niin ite pidän työnjälkeä, palvelua ja ammattitaitoa sen verran arvossansa että hintoja en lähtis pudottaan halvimpien tasolle. Jos joku nyt haluaa säästää virolaisten kautta sen 20-50e niin säästäköön.
Heidän kanssa enään tuskin pystytään kovin järkevästi keskustelemaan esim takuun tms asioiden kanssa jotka mielestäni ovat aika tärkeät kuitenkin jos ulkopuolisia asiakkaita palvellaan eikä itselle tehdä.
Itsekkin aloittelin kalvottamiset Sun Guardilla, jatkossa käytin myös 3M, ja nyt kolmantena uutena tuotteena itelle oon muutaman auton tehnyt SunTekillä.
Eroja kaikissa vähän, mutta mielestäni ihan nätisti kaikki toimii, eikä missään ole mitään "ylitse muiden" ominaisuuksia.
Onkos kukaan laittanut sidiin kirkkaita led polttimoita? Mistä kannattaa ostaa ja mitkä
sinne käy?
sinne käy?
Jäsen 5614