Mitsu vai Garrett

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Neukku
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 12:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Mitsu vai Garrett

Viesti Kirjoittaja Neukku »

Alkanut tuo NG pölläytellä kylmänä käynnistäessä vähäsen sinistä putkesta
ja epäilenkin että alkaa olla tuo Garrett t28 aika kypsässä kunnossa.
Kumpaa ahdinta nyt suosittelisitte tuohon jos hankkisi uuden tilalle?
Olenko ymmärtänyt oikein jotta tuo Mitsun puhallin olisi kestävämpi?
Niin ja mikähän Mitsun malli tuohon kannattaisi laittaa, että riittäisi
tuotto jonnekkin 300hepan tehoihin.
Voihan savuttaminen tietenkin johtua muustakin kuin väljästä ahtimesta (kai?)
Ei pölläyttele savuja lämpimällä koneella!
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mitsu vai Garrett

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ota DP:tä irti turbolta sen verran että pääset kokeilemaan välyksiä, sillä saa jo paremman kuvan. Voi sitä savua tulla vuotavien venttiilivarren kumien takia myös.

Mitsu yleisesti kestävämpi kuin garrett, malleissa on toki eroa. Mitsun 15T:llä et pääse 300 heppaan, 16T-19T:llä sitten pääsee. Garretin T25 on se orkkis vakioturbo mutta sillä kyllä jäädään 270hp max. E85:lla pääsee pidemmälle mutta suuttimet/bensapaine pitää sitten olla isommat kuin vakiot.

Ellei ahdinta ole modattu valmiiksi ko. autoon niin melkeinpä aina on luvassa pesien kääntelyä ja liityntöjen modausta
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Neukku
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 12:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Mitsu vai Garrett

Viesti Kirjoittaja Neukku »

vesa67 kirjoitti:Ota DP:tä irti turbolta sen verran että pääset kokeilemaan välyksiä, sillä saa jo paremman kuvan. Voi sitä savua tulla vuotavien venttiilivarren kumien takia myös.

Ellei ahdinta ole modattu valmiiksi ko. autoon niin melkeinpä aina on luvassa pesien kääntelyä ja liityntöjen modausta
Joo no onhan tietysti mahdollista,että nuo venttilivarren kumit falskaa
vaikka epäilenkin, että ei johdu savutus noista koska tuohonhan on tehty kansiremppa jokin aika sitten.

Pitääkin nyt ensin tarkistaa nuo välykset ahtimesta ja jos löytyypi välyksiä
niin taidan käyttää Finn Turbolla ja kysäistä paljonko kustantaisi tuon t28:n
korjaus
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitsu vai Garrett

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

Neukku kirjoitti: Pitääkin nyt ensin tarkistaa nuo välykset ahtimesta ja jos löytyypi välyksiä
niin taidan käyttää Finn Turbolla ja kysäistä paljonko kustantaisi tuon t28:n
korjaus
Ja kunhan olet tuomion saanut niin tilaa mieluummin suosiolla vaikka käytetty 15T Neobrothersilta :) Esim. tällainen http://www.neobrothers.co.uk/used-turbo ... h2ovcabv70
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
Vastaa Viestiin