9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Auto olisi nätti.
Musta.
Vaalea sisusta.
Hyvin huollettu.
Kilometrejä vain ehkä turhan paljon?
Mitähän huoltoja/vikoja/ongelmia olisi ehkä tulossa?
Kokemuksia löytyy varmaan täältä.
Aiemmalla -99 vastaavalla autollani oli ajettu vain n. 140tkm ja sehän oli ongelmaton auto ja mukava. Ainoastaan ajoasentoa oli minusta hieman vaikeaa löytää hyvää.
Musta.
Vaalea sisusta.
Hyvin huollettu.
Kilometrejä vain ehkä turhan paljon?
Mitähän huoltoja/vikoja/ongelmia olisi ehkä tulossa?
Kokemuksia löytyy varmaan täältä.
Aiemmalla -99 vastaavalla autollani oli ajettu vain n. 140tkm ja sehän oli ongelmaton auto ja mukava. Ainoastaan ajoasentoa oli minusta hieman vaikeaa löytää hyvää.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Kannattaa tietysti katsoa mitä kuluvia osia on vaihdettu, esim. kytkin remppa on kyllä edessä jos on alkuperäinen, turbo, ilmastointi, jarrulevyt, takaakselin puslat, pyörän navat (laakerit)?
Moottorin+vaihdon saa aika "huokeesti" tuon tallinnan lafkan kautta, ja korillahan ajelee vielä vuosia.
Moottorin+vaihdon saa aika "huokeesti" tuon tallinnan lafkan kautta, ja korillahan ajelee vielä vuosia.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Ok, hyvä kiitos!
Pitää tutkia ensinnä tuo kytkin-, turbo- ja ilmastointiasia.
Mikäs se Tallinnan lafka on ja paljonko moottori + vaihto maksaisi?
Onko moottorit tuntemattomia käytettyjä vai jotenkin testattuja?
Pitää tutkia ensinnä tuo kytkin-, turbo- ja ilmastointiasia.
Mikäs se Tallinnan lafka on ja paljonko moottori + vaihto maksaisi?
Onko moottorit tuntemattomia käytettyjä vai jotenkin testattuja?
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Vaikuttaisi, että kytkintä ja ahdinta ei ole vaihdettu.
Onko mahdollista, että ovat vielä alkuperäisiä?
Onko kytkin kallis?
Mikä ahdin vakiona on ja sopiiko vakio-ahtimen paikalle suoraan jokin isompi?
Onko tässä laiskimmassa matalapaineturbossa heikompi alakerta, kuin esim. 2.0isoT:ssä tai 2.3T:ssä?
Paljonko alakerta kestää tehoja ilman muutoksia?
Onko mahdollista, että ovat vielä alkuperäisiä?
Onko kytkin kallis?
Mikä ahdin vakiona on ja sopiiko vakio-ahtimen paikalle suoraan jokin isompi?
Onko tässä laiskimmassa matalapaineturbossa heikompi alakerta, kuin esim. 2.0isoT:ssä tai 2.3T:ssä?
Paljonko alakerta kestää tehoja ilman muutoksia?
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Ei se mikään mahdottomuuskaan ole. Kytkin itsessään ei ole mikään kallis, mutta työ maksaa useita satasia, kun ei ole mikään parin tunnin homma. Vakioahdin on garret GT17, ainakin aeron ahdin menee suoraan sen tilalle. Kone itsessään on iskunpituutta lukuunottamatta ihan sama 2.0/2.3 iso ja pieni T. Heikoin kohta on männät, mitkä rajoittaa tehot 300 hevosen nurkille ?
#3272
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Kytkin toimii, vaiheisto toimii, ilmastointi toimii (huollettu viime kesänä), turbosta ei tietoa. Takajarrut vaatii uudet levyt + käsijarrukengät. Alusta ehjä, ei välyksiä puslissa eikä nivelissä, takaiskarit vois vaihtaa.
Bensapumppu vasta vaihdettu. Moottori syö hieman öljyä (10000 vaihtovälillä saa pari kertaa lisätä, ei paha), ei nestevuotoja.
Itse ajoin tuolla autolla n. 60000km ilman ongelmia, katsastukset ilman huomautuksia.
Edelleen "saabistina", vaihtui -04 Aeroon.
Tinkaa hinta kohilleen, ja osta pois kuleksimasta.
Bensapumppu vasta vaihdettu. Moottori syö hieman öljyä (10000 vaihtovälillä saa pari kertaa lisätä, ei paha), ei nestevuotoja.
Itse ajoin tuolla autolla n. 60000km ilman ongelmia, katsastukset ilman huomautuksia.
Edelleen "saabistina", vaihtui -04 Aeroon.
Tinkaa hinta kohilleen, ja osta pois kuleksimasta.
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Ymmärrsinkö oikein, oliko juuri tämä auto sinulla?
vjussi kirjoitti:Kytkin toimii, vaiheisto toimii, ilmastointi toimii (huollettu viime kesänä), turbosta ei tietoa. Takajarrut vaatii uudet levyt + käsijarrukengät. Alusta ehjä, ei välyksiä puslissa eikä nivelissä, takaiskarit vois vaihtaa.
Bensapumppu vasta vaihdettu. Moottori syö hieman öljyä (10000 vaihtovälillä saa pari kertaa lisätä, ei paha), ei nestevuotoja.
Itse ajoin tuolla autolla n. 60000km ilman ongelmia, katsastukset ilman huomautuksia.
Edelleen "saabistina", vaihtui -04 Aeroon.
Tinkaa hinta kohilleen, ja osta pois kuleksimasta.
Viimeksi muokannut Petri R, Su Huhti 08, 2012 07:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Ok, hyvä tietää.Pola kirjoitti:Ei se mikään mahdottomuuskaan ole. Kytkin itsessään ei ole mikään kallis, mutta työ maksaa useita satasia, kun ei ole mikään parin tunnin homma. Vakioahdin on garret GT17, ainakin aeron ahdin menee suoraan sen tilalle. Kone itsessään on iskunpituutta lukuunottamatta ihan sama 2.0/2.3 iso ja pieni T. Heikoin kohta on männät, mitkä rajoittaa tehot 300 hevosen nurkille ?
Normi käyttöpeliin 250-300 hv on aivan Ok, ei silti mielellään paljoa vähempääkään.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Paljonkos sillä vakioahtimella saa irti tehoa ja vakiosuuttimilla?
Edelliseen 9-5 teetin uuden ohjelman ja luvattiin jotain 190 hv, mutta ei se kyllä aivan siltä tuntunut.
Luulempa, että 175 hv olisi ollut oikeampi luku, en käynyt penkissä sen muutoksen takia.
Valitettavasti tuo vakio 2.0t 150hv on minusta aika hengetön, tuntuu vakiona minusta liki vaparilta. Kehtaa sanoa, kun on itsekin sellaisen omistanut eli ei puhuta toisten autoista.
Ohjelmoinnilla onneksi saa jo hieman eloa.
Edelliseen 9-5 teetin uuden ohjelman ja luvattiin jotain 190 hv, mutta ei se kyllä aivan siltä tuntunut.
Luulempa, että 175 hv olisi ollut oikeampi luku, en käynyt penkissä sen muutoksen takia.
Valitettavasti tuo vakio 2.0t 150hv on minusta aika hengetön, tuntuu vakiona minusta liki vaparilta. Kehtaa sanoa, kun on itsekin sellaisen omistanut eli ei puhuta toisten autoista.
Ohjelmoinnilla onneksi saa jo hieman eloa.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
laita se biopower softa!! lupaavat noin 220 hv normi bensalla ja 240 hv re85 bensalla.
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Tuo olisi jo tuntuva muutos.eba4 kirjoitti:laita se biopower softa!! lupaavat noin 220 hv normi bensalla ja 240 hv re85 bensalla.
Mistä saa / kuka ohjelmoi?
Onko mahdollista vakioahtimella ja -suuttimilla?
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Noi vanhemmat 2.0 lpt mallit kokee kyllä aika uudestisyntymisen uuden pohjasoftan ja karttojen säädön avulla. 230hp/330Nm bensalla ja 240/370 E85:lla saa luvuiksi aikaan ja kun ilmamassojen lisäksi polkimen vaste on ärhäkkäämppi niin voit olla varma että vanha vakiosofta tai jopa alkupään tehdasviri "190hp" tuntuu melko pehmeältä.
Onnistuu vakioahtimella ja suuttimilla tuossa vuosimallissa, 98-99 malleissa tarvii vaihtaa suuremmat punaiset suuttimet noille tehoille. Ohjelmoinnista voit ottaa vaikka minuun yhteyttä.
Näyttää siltä että 400 tkm on mahdollista saavuttaa T7 koneillakin hyvällä öljynvaihdolla ja pitkillä ajosuoritteilla vaikka hetken aikaa epäilin että konemalli on jotenkin voitelultaan vaan niin paljon huonompi kuin T5. Paljon riippuu ilmeisesti juurikin öljynlaadusta ja vaihtoväleistä.
Onnistuu vakioahtimella ja suuttimilla tuossa vuosimallissa, 98-99 malleissa tarvii vaihtaa suuremmat punaiset suuttimet noille tehoille. Ohjelmoinnista voit ottaa vaikka minuun yhteyttä.
Näyttää siltä että 400 tkm on mahdollista saavuttaa T7 koneillakin hyvällä öljynvaihdolla ja pitkillä ajosuoritteilla vaikka hetken aikaa epäilin että konemalli on jotenkin voitelultaan vaan niin paljon huonompi kuin T5. Paljon riippuu ilmeisesti juurikin öljynlaadusta ja vaihtoväleistä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Oikein hyvä.vesa67 kirjoitti:Noi vanhemmat 2.0 lpt mallit kokee kyllä aika uudestisyntymisen uuden pohjasoftan ja karttojen säädön avulla. 230hp/330Nm bensalla ja 240/370 E85:lla saa luvuiksi aikaan ja kun ilmamassojen lisäksi polkimen vaste on ärhäkkäämppi niin voit olla varma että vanha vakiosofta tai jopa alkupään tehdasviri "190hp" tuntuu melko pehmeältä.
Onnistuu vakioahtimella ja suuttimilla tuossa vuosimallissa, 98-99 malleissa tarvii vaihtaa suuremmat punaiset suuttimet noille tehoille. Ohjelmoinnista voit ottaa vaikka minuun yhteyttä.
Näyttää siltä että 400 tkm on mahdollista saavuttaa T7 koneillakin hyvällä öljynvaihdolla ja pitkillä ajosuoritteilla vaikka hetken aikaa epäilin että konemalli on jotenkin voitelultaan vaan niin paljon huonompi kuin T5. Paljon riippuu ilmeisesti juurikin öljynlaadusta ja vaihtoväleistä.
Nostaa auton kiinnostavuuttä tämä tieto lisää.
Kiitos vinkistä. Olen sinuun yhteydessä ohjelmoinnista, jos kauppa syntyy. Kuulostaa kiinnostavalta myös tuo E85-mahdollisuus.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
400tkm nähnyt kytkin ei sitten todennäköisesti pidä noita viritettyjä vääntöjä eli kytkinjumppaan pääsee jo aluksi. Jos ostat ja vaihdat, niin Aeron kytkin tilalle ilman muuta. Suositellaan myös alkuperäisen varaosan käyttöä työsylinterissä (tarvikemallinen kun sattuu vuotamaan niin uusi 10 h remontti).