Tästä se lähtee
Re: Tästä se lähtee
Jeps, Mäntsälästä lähdettiin ja projekti päätyi Turkuun.
Olisitte nyt edes vilkuttaneet ohi ajaessanne.
Olisitte nyt edes vilkuttaneet ohi ajaessanne.
Saab 96 -78 "Pikkuauto"
Re: Tästä se lähtee
Hienoa M, onnea projektille
Ja onnea uudelle klubilaiselle. Bongasin tuolta Ladies-osastolta, että olit saanut monimutkaisen ja hankalan jäsenyysanomuksenkin täytettyä.
Ja onnea uudelle klubilaiselle. Bongasin tuolta Ladies-osastolta, että olit saanut monimutkaisen ja hankalan jäsenyysanomuksenkin täytettyä.
9-5 wagon 2.3T -07
Re: Tästä se lähtee
Vein pajalle kokonaisen auton ja nyt se on palasina!
Tältä näyttää Pikkuauto tänään
Takaa
Sivulta
Takakontista
Sisältä
Konehuoneesta
Hän se on!
Jotta on siinä vielä pojilla hommaa... Positiivista on, miten paljon siellä on ihan ehjää, mutta vastapainoksi on siellä niitä reikiäkin.
Tältä näyttää Pikkuauto tänään
Takaa
Sivulta
Takakontista
Sisältä
Konehuoneesta
Hän se on!
Jotta on siinä vielä pojilla hommaa... Positiivista on, miten paljon siellä on ihan ehjää, mutta vastapainoksi on siellä niitä reikiäkin.
Saab 96 -78 "Pikkuauto"
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Tästä se lähtee
Mielenkiintoisesti suomennettu tuo lemmikinsininen kun se on Ruotsin Saab-klubin sivujen mukaan Laguna Blue (vai onkohan se ensin ollut lemmikinsinisen ruotsinkielinen vastine ja siitä käännetty Laguna Blueksi..?)Vesa Pohjalainen kirjoitti:Hieno yhdistelmä -77 ja -78 värimaailmasta. Yläosa "lemmikinsininen" ja alaosa"taivaansininen"
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Tästä se lähtee
pojat on purkanut .. olisi se takapuskuri lähtenyt 2 minuutissa kun olis irrottanut rautoineen..
kivisuoja kuskinpuolelle näkyy olevan mallia tee se itse tynnyrin perseestä. menee luultavasti vaihtolinjalle.
moottorin korvat ja töötti on jäänyt konehuoneeseen kun on purettu.
irrottaessa niitä on syytä kätevällä ranneliikkeellä katsoa kumien kunto ja merkata osalistalle optiot jo suoraan.
muutenhan näyttää kohtuulisen kuntoiselta. pelti ynnä pohja töihin ei mene kuin alle sata tuntia, riippuu kuinka pitkää saumaa joutuu oviin ja lokasuojiin veteleen.
värinhän saa päälle parissa päivässä kun pitää ripeää työtahtia.
kivisuoja kuskinpuolelle näkyy olevan mallia tee se itse tynnyrin perseestä. menee luultavasti vaihtolinjalle.
moottorin korvat ja töötti on jäänyt konehuoneeseen kun on purettu.
irrottaessa niitä on syytä kätevällä ranneliikkeellä katsoa kumien kunto ja merkata osalistalle optiot jo suoraan.
muutenhan näyttää kohtuulisen kuntoiselta. pelti ynnä pohja töihin ei mene kuin alle sata tuntia, riippuu kuinka pitkää saumaa joutuu oviin ja lokasuojiin veteleen.
värinhän saa päälle parissa päivässä kun pitää ripeää työtahtia.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Tästä se lähtee
Onko vaihteiston alta pohja ruosteessa?
Mitä mulla on kajakkeja ollut, niin yleensä ne on sieltä ollut niin paksun öljymössön peitossa ettei ole yhtään ruostunut.
t. Mika
Mitä mulla on kajakkeja ollut, niin yleensä ne on sieltä ollut niin paksun öljymössön peitossa ettei ole yhtään ruostunut.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Tästä se lähtee
Pieni päivitys.
Pikkuisen oli rojekti jumissa viime kesän ja loppuvuoden (osia jotain on sentään hankittuna jo), mutta nyt taas jatketaan. Tässä viime hetken tilannetta:
Hitaasti ja huolella, kyllä siitä hyvä tulee.
Ensimmäisestä viestistä on muuten yksi pieni suunnitelma muuttunut: Pikkuautosta ei sittenkään tule alkuperäisen väristä, vaan tuollainen kauniin kaksivärinen. Silloin se on Pikkuauto (vaikka tällä kertaa en ajatellut maalata tummempaa sinistä purkista pensselillä omin pikku kätösin, kuten tuon "alkuperäisen" ).
Pikkuisen oli rojekti jumissa viime kesän ja loppuvuoden (osia jotain on sentään hankittuna jo), mutta nyt taas jatketaan. Tässä viime hetken tilannetta:
Hitaasti ja huolella, kyllä siitä hyvä tulee.
Ensimmäisestä viestistä on muuten yksi pieni suunnitelma muuttunut: Pikkuautosta ei sittenkään tule alkuperäisen väristä, vaan tuollainen kauniin kaksivärinen. Silloin se on Pikkuauto (vaikka tällä kertaa en ajatellut maalata tummempaa sinistä purkista pensselillä omin pikku kätösin, kuten tuon "alkuperäisen" ).
Saab 96 -78 "Pikkuauto"
Re: Tästä se lähtee
Hyvältä vaikuttaa ja näyttää muitanin mielenkiintosia kotteroita olevan samassa tallissa.
Re: Tästä se lähtee
näyttää ihan normi projektilta
tietty hiekkapuhallettu purun jälkeen ja sitten vedetty 2k sinkki päälle.
paljonko kustannukset tähän pisteesen mennessä. kuvissa ei näkynyt lokareita eli ne ei ilm.ole mukana kustannuksissa.
veikkaisin itse purut ja hp +pm joku 43h töitä.
menikö lähelle?
tietty hiekkapuhallettu purun jälkeen ja sitten vedetty 2k sinkki päälle.
paljonko kustannukset tähän pisteesen mennessä. kuvissa ei näkynyt lokareita eli ne ei ilm.ole mukana kustannuksissa.
veikkaisin itse purut ja hp +pm joku 43h töitä.
menikö lähelle?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Tästä se lähtee
Mulla ei ole töistä vielä tuntilistausta, joten en osaa sanoa tällä hetkellä, mitkä ovat tarkat kustannukset tai mikä on tähän astinen käytetty aika. Melko monta tuntia kuitenkin...
Koria ei hiekkapuhallettu, vaan puhdistus tehtiin puhaltamalla lasimurskalla. Kalliimpaa kyllä, mutta pelleille huomattavasti ystävällisempää, joten päädyin siihen. Kun kerran tehdään, niin tehdään etenkin pohjat kunnolla, eipähän tarvitse sitten myöhemmin paikkailla.
Koria ei hiekkapuhallettu, vaan puhdistus tehtiin puhaltamalla lasimurskalla. Kalliimpaa kyllä, mutta pelleille huomattavasti ystävällisempää, joten päädyin siihen. Kun kerran tehdään, niin tehdään etenkin pohjat kunnolla, eipähän tarvitse sitten myöhemmin paikkailla.
Saab 96 -78 "Pikkuauto"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Tästä se lähtee
Kateeksi käy kun toiset ne osaa
Hienoa työtä!
Hienoa työtä!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Tästä se lähtee
Eikös noista ruostekuvista voi päätellä, että auto on tehty maalausmenetelmän vaihdon jälkeen. Siirryttiin kai paremmin ruostuviin kesällä 1977 vai vasta -78
Re: Tästä se lähtee
Onpa tulossa hieno 96:n Saab!
Täällä Kainuussa kaverillani on tulossa myös upea -75 mallinen punainen. Varmaan valmistuu kesään mennessä! Hienoa, etä näitä vanhoja entisestään ja laadukkaasti.
Täällä Kainuussa kaverillani on tulossa myös upea -75 mallinen punainen. Varmaan valmistuu kesään mennessä! Hienoa, etä näitä vanhoja entisestään ja laadukkaasti.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Tästä se lähtee
Onnea projektille! Hyvältä näyttää.Hitaasti ja huolella, kyllä siitä hyvä tulee.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Tästä se lähtee
Mitäs tälle sämpylälle kuuluu?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713