Autooni on yllättäen tullut voimakas ravistus tyhjäkäynnillä.
Ikään kuin sytytyspulsseja jäisi väliin, mutta kierrokset eivät tyhjäkäynnillä heilahtele. Auto ottaa kierroksia normaalisti ja vetää hyvin. Eikä anna mitään vikakoodeja.
Tulpat ja sytkäkasetti vaihdettu uusiin. Mielestäni moottorin yläpuolen kannatin on sutkoht ok. Pientä halkeamaa, mutta ainakaan silmämääräisesti ei kannatin näyttäisi antavan periksi.
Autolla on ajettu 300 tkm. Tasapainoakseleiden rattaat/ketju vaihdettu uusiin n. 100tkm sitten.
Miten ilmenisi hydraulisten vaimentimien loppuun kuluminen?
Moottori ravistaa tyhjäkäynnillä ( vm 97 2.0l ), muuten ok
Moottori ravistaa tyhjäkäynnillä ( vm 97 2.0l ), muuten ok
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Moottori ravistaa tyhjäkäynnillä ( vm 97 2.0l ), muuten ok
mitäs jos ... kampiakselin asentoanturi antaa huonoa signaalia pienillä kierroksilla ja sytkä vaeltaa sen takia ja siksi kone värisee
Näkisköhän tuon canväylästä ihmeellisesti heittelevänä sytkän arvona vaikka kuormitus tyhjäkäynnillä olisi ihan tasainen ? Löytyykö logituslaitteita ?
Tai toinen mikä tulis mieleen on jokin suutin joka ei toimi enää pienellä suutinajalla kunnolla, vaikkapa neulan liike hidastunut ja yhteen pyttyyn tulee liian vähän polttoainetta. Isommila suutinajoilla ko. virhe on suhteellisesti sitten jo aika pieni.
Vois yrittää etsiä irrottelemalla suuttimen johtoja yksi kerrallaan tyhjäkäynnillä ja se minkä irrotus vähiten vaikuttaa ravistukseen voisi olla syyllinen sylinteri.
Tai yhdessä pytyssä vuoto, kansipahvi tai venttiili ?
Näkisköhän tuon canväylästä ihmeellisesti heittelevänä sytkän arvona vaikka kuormitus tyhjäkäynnillä olisi ihan tasainen ? Löytyykö logituslaitteita ?
Tai toinen mikä tulis mieleen on jokin suutin joka ei toimi enää pienellä suutinajalla kunnolla, vaikkapa neulan liike hidastunut ja yhteen pyttyyn tulee liian vähän polttoainetta. Isommila suutinajoilla ko. virhe on suhteellisesti sitten jo aika pieni.
Vois yrittää etsiä irrottelemalla suuttimen johtoja yksi kerrallaan tyhjäkäynnillä ja se minkä irrotus vähiten vaikuttaa ravistukseen voisi olla syyllinen sylinteri.
Tai yhdessä pytyssä vuoto, kansipahvi tai venttiili ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Moottori ravistaa tyhjäkäynnillä ( vm 97 2.0l ), muuten ok
Ehti mennä tilanne lähes ohi, kun sitä potkuissa kuuntelutit, mutta kyllä se minustakin vähän kannentiiviste- tai venttiilivikaiselta kuulosti. Varsinkin takaapäin.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Moottori ravistaa tyhjäkäynnillä ( vm 97 2.0l ), muuten ok
Itsekseni olen tuota venttiilivikaakin pitänyt vaihtoehtona. Mittaan ohivuodot ja sitten siirryn sinne ruiskusuuttimiiin. Ei olisi pahaksi käydä nekin alan liikkeessä tarkistuttamassa ja putsaamassa.
Kiitos vastauksista. Palailen asiaan, kun jotain uutta ilmenee.
Kiitos vastauksista. Palailen asiaan, kun jotain uutta ilmenee.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB