Lastua 9-3:n vm 2002

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
htt
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 09:43

Lastua 9-3:n vm 2002

Viesti Kirjoittaja htt »

Tuli sitten vaihdettua 9k saba vähän tuoreempaan, mutta nyt tuntuu, jotta voisi hieman lastuttaa vakiota pirteämmäksi. Kertokaa asiantuntijat omia kokemuksia 9-3 lastutuksista ja mitä te lastua suosittelette? Minulla oli Maptunin lastu 9k:ssa ja voin kertoa rehellisesti, että lastuttamisen myötä saaduilla lisähevosvoimilla tuli hajoitettua koko auto. Nyt ajattelin olla viisaampi, joten varsinkin tiedot Saabin omista lastuista kiinnostaa. Siis vähemmilläkin hevosilla ehtii. Vanhan kanssa korjailtiin kansi, kytkin vetonivelet, DI-kasetti jne. joten kalliiksi tuli.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lastua 9-3:n vm 2002

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

htt kirjoitti:Tuli sitten vaihdettua 9k saba vähän tuoreempaan, mutta nyt tuntuu, jotta voisi hieman lastuttaa vakiota pirteämmäksi. Kertokaa asiantuntijat omia kokemuksia 9-3 lastutuksista ja mitä te lastua suosittelette? Minulla oli Maptunin lastu 9k:ssa ja voin kertoa rehellisesti, että lastuttamisen myötä saaduilla lisähevosvoimilla tuli hajoitettua koko auto. Nyt ajattelin olla viisaampi, joten varsinkin tiedot Saabin omista lastuista kiinnostaa. Siis vähemmilläkin hevosilla ehtii. Vanhan kanssa korjailtiin kansi, kytkin vetonivelet, DI-kasetti jne. joten kalliiksi tuli.
Maptunin virityssoftissa voit itse päättää esimerkiksi minkälainen on vääntökäyrä ja maksimivääntö, joten voit pyytää heitä tekemään itsellesi sellaisen softan, että paikat eivät mene rikki. Tosin saahan vakioautonkin rikki, kun sitä polkee kunnolla kuin "tulpatonta mopoa" :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Mielipide:
Maptun Stage-1 on toteutettu ilman sen kummempaa tehopiikkiä että ei se hajota mitään, kaikki on kiinni siitä kuinka autolla ajaa.

Toki maltillinen piristys on ok varmaan saban omalla poksilla mutta maksaa ihan sikana
:?
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Hei, mikäs maksettu juttutuokio täällä oikein on? Hölösuut taitaa näköjään jo varmistella seuraavan steegin edullisuutta! :) ****************! 8)

EDIT by 93t sport:
Poistin kirosanat viestistä :lol:

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lastua 9-3:n vm 2002

Viesti Kirjoittaja Kaide »

htt kirjoitti:Tuli sitten vaihdettua 9k saba vähän tuoreempaan, mutta nyt tuntuu, jotta voisi hieman lastuttaa vakiota pirteämmäksi. Kertokaa asiantuntijat omia kokemuksia 9-3 lastutuksista ja mitä te lastua suosittelette? Minulla oli Maptunin lastu 9k:ssa ja voin kertoa rehellisesti, että lastuttamisen myötä saaduilla lisähevosvoimilla tuli hajoitettua koko auto. Nyt ajattelin olla viisaampi, joten varsinkin tiedot Saabin omista lastuista kiinnostaa. Siis vähemmilläkin hevosilla ehtii. Vanhan kanssa korjailtiin kansi, kytkin vetonivelet, DI-kasetti jne. joten kalliiksi tuli.

HEH ! Ihan sama... mä voin antaa Saabin "170hv" boksin vaihdossa jos saan järeempää kamaa tilalle :twisted:

Kaide
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Lastua 9-3:n vm 2002

Viesti Kirjoittaja Hook »

htt kirjoitti:Vanhan kanssa korjailtiin kansi, kytkin vetonivelet, DI-kasetti jne. joten kalliiksi tuli.
Oliko noista vioista mikään suoraan osoittevissa että vian aiheutti liian suuri hetkellinen teho?

Kansipahvit on vuotaneet matalapaine turboissakin, ellei peräti vapareissa? Itsellä vuoti NG900t-94 kun se vielä oli vakio, mutta kiristys auttoi eikä ole vuotanut vaikka nyt steg 3 jo jonkin aikaa...

Vetonivelet on kuluvaa osaa kuten myös kytkin. Kyllä ne renkaatkin kuluu enemmän kun polkee, vaikka ei sutimisesta puhkea, ellei sitten oikeasti polta paikallaan... :lol:

Kasetteja menee saabisteilta varsin satunnaisesti, eikä nilkan asennolla juurikaan taida olla vaikutusta.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin