Pikku butjetilla olen Saabia hankkimassa ja näyttäis noita alkupään 9-5 saavan jo alle 3000 tonnin, mitäs noista kannattaa kattella ettei ihan ...skaa ostais?
Hakusessa on automaattivaihteinen ja ilmastoinnilla varustettu.
Tämmönen olis kotipitäjässä kaupan, näyttäis olevan nuo "tyyppiviat" korjattu. http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4681817
Tänks
Viimeksi muokannut vahajub, Su Huhti 15, 2012 13:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 4448
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6
jossain katsastustilastoissa oli tuo 9-5 12-vuotiaissa autoissa ainoa ei-japanilainen ladan lisäksi kymmenen parhaan joukossa ja ilmastointikin on ensinmäisiä malleja lukuunottamatta kaikissa vakiona. tonnariin verrattuna melko ruostumaton.
Myin oman 9-5:n 2500 egellä viime vuonna. Vaikka sillä hetkellä ei vikoja ollutkaan niin kyllä niitä vaan tuon ikäisiin tulee säännöllisin väliajoin.
Jos itse jaksaa roplata niin hyvällä tuurilla saa hyvän aihion ja huonolla ei, niin se vaan menee.
Tuohon listaan kannentiiviste, öljynlauhduttimen letkut (ruostuu), laturi, hydraulipumppu, käsijarrun kaapelit (alkaa jäätymään talvella kun tiivisteet falskaa vettä sisään), palloniveliä, puslia, iskarit, jouset ym.
Onnea! SID:n näyttö oli ainakin kuvassa rikki (pikseleitä puuttui) haulla ohjeet korjaamiseen. Konepellin & takaluukun tarrasta oli hetki sitten vielä alennuskamppis menossa, eipä tuo ajoa haittaa, mutta näyttää siistimmältä ehjillä merkeillä
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Nonnii! öljyt vaihdettu oli laatikossa aikas mustaa öljyy...hyi.
asentaja huomas öljyvuodon koneen oikealla puolella venttiilikopan alapuolella kannen päädyssä olevasta pyöreästä kolosta, onko siihen joku tiiviste olemassa??? vai kahtoko asentaja viärin?!?!?!
mites toi radio irtoaa keskikonsolista?
Jäsen 4448
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6
Voit itsekin tarkastaa ko. öljyvuodon. Pyyhkäset sen kohdan puhtaaksi ja kattelet päivän parin päästä uudelleen, kun olet vähän ajellut. Venakopan tiiviste ilmeisesti falskaa hiukkasen...
Rammari lähtee muistaakseni irti ihan perinteisin menetelmin, eli koukuilla tai pienillä sukkapuikoilla. On rammareita joskus irrotettu jopa pienillä nauloilla ja papukaija pihdeillä. Techillä kai pitäis ensin irrotuttaa ohjelmallisesti, ainakin uusi pitäis kai naittaa sillä kiinni... Ellei ole tulossa jotain ei orkkis mankkaa...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
eklunto1 kirjoitti:Onnea! SID:n näyttö oli ainakin kuvassa rikki (pikseleitä puuttui) haulla ohjeet korjaamiseen. Konepellin & takaluukun tarrasta oli hetki sitten vielä alennuskamppis menossa, eipä tuo ajoa haittaa, mutta näyttää siistimmältä ehjillä merkeillä
Onko tuollainen kammpanja merkkien osalta taas päällä? Sellainen oli joskus reilu 6kk sitten, mutta se käsittääkseni loppui. Itsekin tarvitsisin uuden etupäähän.
Huomena oltais lähdössä Tampereelle tällä uudella hankinnalla
Lueskelin noista kaasuläppä ja kampiakselin tunnistin vioista, jos satuis tommosta nyt reissun aikana niin voiko noita korjailla tien päällä vai meneekö armotta hinaukseen
Kiitos
Jäsen 4448
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6
Tuo mainitsemasi öljy vuoto "kolosta" on ihan tyypillinen eli ketjun kiristäjän tiiviste vuotaa. Helppo homma vaihtaa ko. tiiviste (usit tiiviste) alunperin.
Ymmärtääkseni myyvät vain ohjetta, jolla SIDin näytön saa itse korjattua. Kuulostaa mielestäni liian hyvältä ollakseen totta. Muutaman kympin kun panostaa, saa laitteeseen kokonaan uuden näytön, uudet polttimot jne. Eli tänne: