melberi kirjoitti:400tkm nähnyt kytkin ei sitten todennäköisesti pidä noita viritettyjä vääntöjä eli kytkinjumppaan pääsee jo aluksi. Jos ostat ja vaihdat, niin Aeron kytkin tilalle ilman muuta. Suositellaan myös alkuperäisen varaosan käyttöä työsylinterissä (tarvikemallinen kun sattuu vuotamaan niin uusi 10 h remontti).
9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Hyvä vinkki ja säästää näköjään paljon työtä tai rahaa, jos käy huonosti.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Paljon tommottiseen kytkinremonttiin pitää varata rahaa? Siis kun se teetetään jossain pajalla, ei sentään merkkikorjaamolla. Maksaahan ne "pajojenkin" tuntiveloitukset vissiin 50 euroa vähintään, eli 10 x 50 euroa = 500 euroa ja mitä ne osat tekis? Selviääkö alle tuhannella eurolla?melberi kirjoitti:400tkm nähnyt kytkin ei sitten todennäköisesti pidä noita viritettyjä vääntöjä eli kytkinjumppaan pääsee jo aluksi. Jos ostat ja vaihdat, niin Aeron kytkin tilalle ilman muuta. Suositellaan myös alkuperäisen varaosan käyttöä työsylinterissä (tarvikemallinen kun sattuu vuotamaan niin uusi 10 h remontti).
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
tuppaa toi touhutonni menemään helposti osineen
motonetin hintaa vilasin niin paketti maksaa 199 ja painelaakeri 140
(tosin motonetistä en ite ostaisi)
motonetin hintaa vilasin niin paketti maksaa 199 ja painelaakeri 140
(tosin motonetistä en ite ostaisi)
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Juu, huh huh! Corollan kytkinremontti töineen ja osineen maksoi 420 euroa. Ihan eri planeetalta kyllä premium-merkin eli saabin huippumallin (9-5) korjauskustannukset.jusa_71 kirjoitti:tuppaa toi touhutonni menemään helposti osineenRaser kirjoitti: Paljon tommottiseen kytkinremonttiin pitää varata rahaa?
Se on tosiaan hyvä huomioida omassa budjetissaan kun haaveilee näennäisen halvasta Nettiauto-löydöstä, että "yllättäviin" remppoihin täytyy varata kunnon nippu euroja!!!
Kannattaako sitten neljäsataa tuhatta kilometriä ajettua saabia ostaa ensinkään!?! Taitaa olla niin että noissa kilsoissa joutuu kaiken laittamaan uusiksi, vaikka paljon olisi jo aikoinaan tuhansia kilsoja sitten tehtykin. Tulee se ns. toinen kierros osien vaihdossa.
Voisi olla järkevämpää katsella viiden tonnin hintaluokassa noin 200tkm ajeltua saabbia, johon olisi joku kalliimpi remppa tehty jo. Sama raha palaa kuitenkin kun alkaa näennäisen halpaa aihiota laittamaan uusiksi. Jälleenmyyntiarvokin on aika lopussa tuhansien eurojen remonteista huolimatta kun kilsoja on yli 400tkm.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Onhan tuossa Raserilla asiaa ja mietittävää.
Tuntuu tonni silti kalliilta kytkinremonttiin.
Vaihdatin 2-3 vuotta sitten silloiseen Volvo 945 2.3 Turbo IC:hen kytkinpaketin Volvon merkkihuollosssa. Osat olivat myös sinisen tiskin original-Volvo-osia.
Koko paketti töineen oli 550 Eur ja oli periaatteessa tehty niin kalliisti, kun sen voin teettää. Mutta Volvo ei taida olla "premium"-merkki.
Periaatteessahan ei kannata ostaa paljoa ajettua, mutta mutta.
Tuossa työautonani on alla ollut vuoden päivät Volvo 850Glt Aut. aj. 374 tkm, jossa on täydellinen huoltokirja. Mitään korjausta ei ole tarvinnut tehdä ko. aikana ja 2 krt. mennyt katsastuksesta kehujen kanssa. Edulliseksi on tullut pitää.
Edellisellä 900 2.1 16V oli ajettu 462tkm ja taas vuosi ilman korjauksia ja auto myytiin jne.
Itseasiassa viimeisen 15 vuoden aika ollut n. 10-15 kakkosautoa ajettuja 300-462 tkm ja yhtään koneremonttia ei ole tehty ja vain 1 kytkinremontti. Toki autot ovat olleet usein Automaatteja, mutta niihin ei ole tarvinnut koskea ollenkaan.
Ilmastoinnit on sitten pelanneet tai sitten ei. Se ei ole ollut km-määrästä kiinni.
Jotta ei ole niin mustavalkoista nämä asiat.
Hyvin huollettu paljon ajettu voi olla hyväkin ostos.
Tuntuu tonni silti kalliilta kytkinremonttiin.
Vaihdatin 2-3 vuotta sitten silloiseen Volvo 945 2.3 Turbo IC:hen kytkinpaketin Volvon merkkihuollosssa. Osat olivat myös sinisen tiskin original-Volvo-osia.
Koko paketti töineen oli 550 Eur ja oli periaatteessa tehty niin kalliisti, kun sen voin teettää. Mutta Volvo ei taida olla "premium"-merkki.
Periaatteessahan ei kannata ostaa paljoa ajettua, mutta mutta.
Tuossa työautonani on alla ollut vuoden päivät Volvo 850Glt Aut. aj. 374 tkm, jossa on täydellinen huoltokirja. Mitään korjausta ei ole tarvinnut tehdä ko. aikana ja 2 krt. mennyt katsastuksesta kehujen kanssa. Edulliseksi on tullut pitää.
Edellisellä 900 2.1 16V oli ajettu 462tkm ja taas vuosi ilman korjauksia ja auto myytiin jne.
Itseasiassa viimeisen 15 vuoden aika ollut n. 10-15 kakkosautoa ajettuja 300-462 tkm ja yhtään koneremonttia ei ole tehty ja vain 1 kytkinremontti. Toki autot ovat olleet usein Automaatteja, mutta niihin ei ole tarvinnut koskea ollenkaan.
Ilmastoinnit on sitten pelanneet tai sitten ei. Se ei ole ollut km-määrästä kiinni.
Jotta ei ole niin mustavalkoista nämä asiat.
Hyvin huollettu paljon ajettu voi olla hyväkin ostos.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Koeajolla käyty.
Tuntui vähän luvattomankin hyvältä.
Ei oikein mitään negatiivista sanottavaa.
Melkeimpä tässä kohtaa tuntuu, että koira täytyy olla haudattuna jossain. Pitäisi löytää ainakin yksi negatiivinen kohta.
Auto lähtenyt Porvoosta.
Huoltokirja oli täydellinen.
Moniura + rullat vaihdettu 349 tkm ja vaihdelaatikkoöljyt.
Tehoja luulisin olevan enemmäkuin 150 hv. Olisikos sitten joskus ohjelmoitu?
Tuntui ainakin perstuntumalta tehokkaamalta kuin edellinen 9-5 2.0t Aut. ellei sitten manuaalilla saa paremmin hyödynnettyä tehoa / vääntöä?
Tiukan tuntuinen ajaa ts. alusta tuntui vakaalta.
Varusteita oli mukava määrä.
Ihmeen paljon tuntuisi saavan autoa suhteelliseen pieneen rahaan.
Tuntui vähän luvattomankin hyvältä.
Ei oikein mitään negatiivista sanottavaa.
Melkeimpä tässä kohtaa tuntuu, että koira täytyy olla haudattuna jossain. Pitäisi löytää ainakin yksi negatiivinen kohta.
Auto lähtenyt Porvoosta.
Huoltokirja oli täydellinen.
Moniura + rullat vaihdettu 349 tkm ja vaihdelaatikkoöljyt.
Tehoja luulisin olevan enemmäkuin 150 hv. Olisikos sitten joskus ohjelmoitu?
Tuntui ainakin perstuntumalta tehokkaamalta kuin edellinen 9-5 2.0t Aut. ellei sitten manuaalilla saa paremmin hyödynnettyä tehoa / vääntöä?
Tiukan tuntuinen ajaa ts. alusta tuntui vakaalta.
Varusteita oli mukava määrä.
Ihmeen paljon tuntuisi saavan autoa suhteelliseen pieneen rahaan.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Osta auto, erinomaisen hyvältä tuo tuntuuPetri R kirjoitti:Koeajolla käyty.
Tuntui vähän luvattomankin hyvältä.
Ei oikein mitään negatiivista sanottavaa.
Ihmeen paljon tuntuisi saavan autoa suhteelliseen pieneen rahaan.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Niinkuin jo aiemmin kerroin. Olen sillä 60000km ajanut, oli minulla noin 2 vuotta.
Auto perusehjä, ei vikuroi, eikä jukuroi. Eihän se tietenkään kulumaton ole noilla kilometreillä. Ja vakiotehoinen se minun mielestä oli.
Edelleenkin, hinta kohalleen ja osta pois.
Auto perusehjä, ei vikuroi, eikä jukuroi. Eihän se tietenkään kulumaton ole noilla kilometreillä. Ja vakiotehoinen se minun mielestä oli.
Edelleenkin, hinta kohalleen ja osta pois.
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Eikös tuosta otsikon saabista tullutkaan kauppoja?vjussi kirjoitti: Edelleenkin, hinta kohalleen ja osta pois.
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4661879
Näyttäisi vielä olevan myynnissä vai onko ilmoitus päivittämättä???
Jatkossa olisi kiva kuulla ja tietää millaisessa kunnossa saab on noilla kilometreillä ja tuleeko heti jotain isoa laittoa. Itse pohdiskelen 9-3 ja 9-5 mallin välillä ja alle viiden tonnin hintaluokassa. Kolmella tonnilla aihio ja kahdella tonnilla remppaa?
Paljon muuten realistisesti luulette että käteiskaupoilla lähtee 2 990 pyynnistä tinkimällä pois? Lähtiskö tuollainen saabbi 2500 eurolla?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Veikkaisin, että lähtee.Raser kirjoitti: Paljon muuten realistisesti luulette että käteiskaupoilla lähtee 2 990 pyynnistä tinkimällä pois? Lähtiskö tuollainen saabbi 2500 eurolla?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Itse ostin Saab 9-5 3.0 ja mitä nyt menny 115€ lampun laseihin ja 300€ takapuslan uusimiseen. Muutenhan ihan ok peli. 11,5l/100km, onkohan oikein....
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Aika hieno kaara! Tossa on just se hyvä pointti että joku isompi remppa on jo tehty, eli laatikko fiksattu. Automaateissa pelottaa just toi laatikko. Se kun menee muutaman tonnin autosta, niin ei kai enää kannata alkaa edes laittamaan. Vai paljonko automaattilaatikkorempat maksaa? Useamman tonnin?Griffin99 kirjoitti:Itse ostin Saab 9-5 3.0 ja mitä nyt menny 115€ lampun laseihin ja 300€ takapuslan uusimiseen. Muutenhan ihan ok peli. 11,5l/100km, onkohan oikein....
Mut joo, kolmella tonnilla euroja saa 400tkm ajetun ja neljällä 300tkm. Noin suunnilleen näköjään. Oisko sitten viis tonnii ja 200 tkm???
Kolome litranen kone ja automaattilaatikko, ei taida olla vielä säästöautomatiikkaa joka pudottaisi puolet sylintereistä pois kun niitä ei tarvita (?). En ihmettele tota 11,5 litraa sadalla kulutusta. En tosin yhtään tiedä mitä sen pitäisi olla, mutta kuulostaa vielä järjen rajoissa olevalta.
Onx tossa 3.0 L vs 2.0 L (tai 2.3 L) versioiden välillä eroa vuosittaisessa autoveron suuruudessa tai vakuutusmaksuluokissa?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Katselin noita hintoja silloin ja nyt ja ihme ja kumma; mun autossa on hinta noussut Eli on tinkivaraa. Kevät nostaa hintoi.... Vakuutusmaksut on koneen ym. korjauslaskujen mukaan ja joo, on aika hirvee tälle autolle. 2.0/2.3 on varmasti halvempi vakuuttaa.Raser kirjoitti: Mut joo, kolmella tonnilla euroja saa 400tkm ajetun ja neljällä 300tkm. Noin suunnilleen näköjään. Oisko sitten viis tonnii ja 200 tkm???
Kolome litranen kone ja automaattilaatikko, ei taida olla vielä säästöautomatiikkaa joka pudottaisi puolet sylintereistä pois kun niitä ei tarvita (?). En ihmettele tota 11,5 litraa sadalla kulutusta. En tosin yhtään tiedä mitä sen pitäisi olla, mutta kuulostaa vielä järjen rajoissa olevalta.
Onx tossa 3.0 L vs 2.0 L (tai 2.3 L) versioiden välillä eroa vuosittaisessa autoveron suuruudessa tai vakuutusmaksuluokissa?
Kesärenkailla menee 11,3l/100km työmatka-ajossa kaupungilla (14km/sivu) joten kai se on ok. Maantielle en ole vielä päässyt, ei ole lomareissuja vielä ajettu. Mukava auto, ehdottomasti automaatti kuuluu herraskaiseen ajoon! No moottoritiellä polkasee pedaalin pohjaan niin kumi vinkuu mutta ei ole pakko, tällä ajellaan arvokkaasti
ps. En mää tuota pyynhintaa maksanut, aina on tinkivaraa
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
Kaupat sovittiin jo ja vaihdossa oli menossa 9000T16A -87.
9000 ei vain lähtenyt käyntiin enää seuraavana päivänä, kun se piti viedä katsastukseen ja käydä vaihtamassa autot.
Sekä sähköongelmaa, että bensansaantiongelmaa on ja työn alla on parhaillaan.
Pitäisi kait ajaa enemmän noilla säästöautolla tallissa seisottamisen sijaan.
9000 ei vain lähtenyt käyntiin enää seuraavana päivänä, kun se piti viedä katsastukseen ja käydä vaihtamassa autot.
Sekä sähköongelmaa, että bensansaantiongelmaa on ja työn alla on parhaillaan.
Pitäisi kait ajaa enemmän noilla säästöautolla tallissa seisottamisen sijaan.
Raser kirjoitti:Eikös tuosta otsikon saabista tullutkaan kauppoja?vjussi kirjoitti: Edelleenkin, hinta kohalleen ja osta pois.
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4661879
Näyttäisi vielä olevan myynnissä vai onko ilmoitus päivittämättä???
Jatkossa olisi kiva kuulla ja tietää millaisessa kunnossa saab on noilla kilometreillä ja tuleeko heti jotain isoa laittoa. Itse pohdiskelen 9-3 ja 9-5 mallin välillä ja alle viiden tonnin hintaluokassa. Kolmella tonnilla aihio ja kahdella tonnilla remppaa?
Paljon muuten realistisesti luulette että käteiskaupoilla lähtee 2 990 pyynnistä tinkimällä pois? Lähtiskö tuollainen saabbi 2500 eurolla?
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 9-5 2.0t SE man. 2001 aj. 407 tkm - Kannattako ostaa?
No ny sen saabin hintaa on jo pudotettu!
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4661879
Maksaa "enää" 2.790 euroa!!! Ei taida kelvata kenellekään???
Onneksi ei ole ihan lähellä Lahtea toi Kokkola, muuten alkaisi kiinnostaa jo liikaa ko. saabbi...,
...jaahas, nyt se on onneksi sitten myyty! Kuka kehtaa kertoa ostaneensa? Kiinnostaa aika paljon millaisessa kondiksessa 9-5 on tuollaisen ajosuoritteen jälkeen.
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4661879
Maksaa "enää" 2.790 euroa!!! Ei taida kelvata kenellekään???
Onneksi ei ole ihan lähellä Lahtea toi Kokkola, muuten alkaisi kiinnostaa jo liikaa ko. saabbi...,
...jaahas, nyt se on onneksi sitten myyty! Kuka kehtaa kertoa ostaneensa? Kiinnostaa aika paljon millaisessa kondiksessa 9-5 on tuollaisen ajosuoritteen jälkeen.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i