Virtalukonpohjako meni? (lisätty kuvia)
Re: Virtalukonpohjako meni? (lisätty kuvia)
Uusi startti on plakkarissa. 134€ jäikin hinnaksi, kun alettiin tiskillä laskua tekemään. Ei paha minusta aidoksi boschiksi. Lauantaina pistän mutikan paikalleen. Jospa se siitä rupeis tärähtelemään käyntiin taas pitkästä aikaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Virtalukonpohjako meni? (lisätty kuvia)
Laitoinkin startin paikalleen jo tänään. Aikaa meni 45min auton sisälle hinaus mukaan lukien. Hyvin lähtee käyntiin. Virtalukko nousee vielä jähmeästi, mutta jospa se siitä käytössä herkistyy. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Virtalukonpohjako meni? (lisätty kuvia)
Vaihdoin myös virtalukon pohjan, ja tosiaan onnistuu ilman vaihdevaijerin irroittamista. Toki oli hieman ahdasta, mutta taipuva jatkovarsi oli kova sana.


Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Virtalukonpohjako meni? (lisätty kuvia)
Mikä oli syynä vaihtoon?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Virtalukonpohjako meni? (lisätty kuvia)
Noh, kun avainta kääntäessä ei tapahdu yhtään mitään
1) Key not accepted - Check
2) Automaatin asentoanturi - Check
3) Virtalukon pohja - köhköh
1) Key not accepted - Check
2) Automaatin asentoanturi - Check
3) Virtalukon pohja - köhköh
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Virtalukonpohjako meni? (lisätty kuvia)
Meniköhän mullakin virtalukonpohja autosta vai mikäs, kun ei autossa tapahdu mitään avainta kääntäessä. Autoon siis ei tule virtaa. Akku on ok (mitattu), toista avainta koitettu tuloksetta.
Mielestäni mittareissa/radiossa kävi virrat kun käänsin avainta ekan kerran mutta samantien kaikki pimeni, ja nyt kun koittaa niin mitään ei tapahdu. Mitä kannattaa alkaa ronkkimaan että sais koslan käyntiin?
Kivasti vappuaattona auto päätti jäädä työpaikan pihalle...
Mielestäni mittareissa/radiossa kävi virrat kun käänsin avainta ekan kerran mutta samantien kaikki pimeni, ja nyt kun koittaa niin mitään ei tapahdu. Mitä kannattaa alkaa ronkkimaan että sais koslan käyntiin?
Kivasti vappuaattona auto päätti jäädä työpaikan pihalle...

Saab 9-5 2,3t -04 "biopower"
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ma Maalis 26, 2012 15:55
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Re: Virtalukonpohjako meni? (lisätty kuvia)
Tässäpä sopiva topikki minunkin probleemalleni.
Oireet tosin ovat hieman erilaiset: Avainta kääntäessä startti kyllä pyörittää konetta aivan mukavasti, mutta käyntiin ei lähde. Starttia pyörittäessä muutaman sekunnin välein kuuluu konepellin alta pieni tuhahdus. Omituiseksi vian tekee se, että mäkistartilla kone hyrähtää käymään samantein. Onkos jollain kokemusta tällaisista oireista, mikä tämän voi aiheuttaa? Virtalukonpohjaa tuttu autoasentaja veikkaili.
Oireet tosin ovat hieman erilaiset: Avainta kääntäessä startti kyllä pyörittää konetta aivan mukavasti, mutta käyntiin ei lähde. Starttia pyörittäessä muutaman sekunnin välein kuuluu konepellin alta pieni tuhahdus. Omituiseksi vian tekee se, että mäkistartilla kone hyrähtää käymään samantein. Onkos jollain kokemusta tällaisista oireista, mikä tämän voi aiheuttaa? Virtalukonpohjaa tuttu autoasentaja veikkaili.
Klubilainen nr.5466
Saab 9-5 2.3t SE -98
Saab 9-5 2.3t SE -98
Re: Virtalukonpohjako meni? (lisätty kuvia)
Ite kokeilisin tuossa tilanteessa laittaa virta-avaimen ajoasentoon, vaihde vapaalle ja hypyttää virtaa akulta suoraan starttimoottorille siihen nastaan johon tulee ohut johto. Jos noin lähtee käyntiin, niin silloin vika on selkeästi virtalukonpohjassa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ma Maalis 26, 2012 15:55
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Re: Virtalukonpohjako meni? (lisätty kuvia)
Ei auttanut, pyörittää ihan samalla tavalla hyppysähkölläkin. Tällä hetkellä paras veikkaus on kampiakselin asentoanturi, joten pistin sellaisen tilaukseen. Lisää tietoa tulee, kunhan OBD-piuha saapuu postista loppuviikolla, niin pääsen lukemaan vikakoodit...
Klubilainen nr.5466
Saab 9-5 2.3t SE -98
Saab 9-5 2.3t SE -98
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ma Maalis 26, 2012 15:55
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Re: Virtalukonpohjako meni? (lisätty kuvia)
Jep, eli vika oli kampiakselin asentoanturissa. Nyt käy taas hyvin
Kiitokset Mertmille avuliaisuudesta.

Klubilainen nr.5466
Saab 9-5 2.3t SE -98
Saab 9-5 2.3t SE -98