Mikäs hajalla etu ja takapäästä?
Mikäs hajalla etu ja takapäästä?
Elikkä kun tiettyyn monttuun ajettaessa tai kovaa kaartaessa tai kovaa jarruttaessa kuuluu joko edestä jommalta kummalta puolelta "KLONK" tai sitten kuuluu takaanta Bensatankin puolelta "KLONK"
Mikähän voisi olla hajalla? Koiranluut?
Mikähän voisi olla hajalla? Koiranluut?
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Mikäs hajalla etu ja takapäästä?
Onko takatukivarret ehjät? Renkaan yläpäästä kiinni ja terävä veto/heilutus itseä kohti, jos pitää ääntä niin bumerangit vaihtoon.
Etupäästä vois iskarit olla tiensä päässä. Myös kääntölaakerit ilmaisevat vaihtamistarpeen kun jousi pääsee kääntymään ja sekin pitää ääntä mutta se on enemmänkin "boing boing" tyyppistä
Etupäästä vois iskarit olla tiensä päässä. Myös kääntölaakerit ilmaisevat vaihtamistarpeen kun jousi pääsee kääntymään ja sekin pitää ääntä mutta se on enemmänkin "boing boing" tyyppistä
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Mikäs hajalla etu ja takapäästä?
EI se varmaa noi kääntölaakerit ole... Kun ostin auton niin vaihatutin ne samoin tein.Pakari kirjoitti:Onko takatukivarret ehjät? Renkaan yläpäästä kiinni ja terävä veto/heilutus itseä kohti, jos pitää ääntä niin bumerangit vaihtoon.
Etupäästä vois iskarit olla tiensä päässä. Myös kääntölaakerit ilmaisevat vaihtamistarpeen kun jousi pääsee kääntymään ja sekin pitää ääntä mutta se on enemmänkin "boing boing" tyyppistä
mut eikös iskarit ala pompottamaan jos ovat hajalla?
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: Mikäs hajalla etu ja takapäästä?
Omassa -06 SC kuuluu selvästi vasemmalt edest KLONK taikka kovempi NAKSAHDUS kaartaessa sekä töyssyssä SILLOIN TÄLLÖIN.
Koiranluu vaihdettu, oliskohan voinut jäädä löysälle.
Samapuoli klonkottaa tasaista nypytystä kaikenaikaa kun tie on epätasainen.
Vaikea uskoa että iskarit muka tekis ton.
Jousi ei ole poikki.
Koiranluu vaihdettu, oliskohan voinut jäädä löysälle.
Samapuoli klonkottaa tasaista nypytystä kaikenaikaa kun tie on epätasainen.
Vaikea uskoa että iskarit muka tekis ton.
Jousi ei ole poikki.
Re: Mikäs hajalla etu ja takapäästä?
Etuiskarit eivät oirele millään muulla tavalla kuin kolistelemalla jos kyseessä on se kuuluisa näiden autojen tyyppivika. Eli ajossa ei huomaa, ei pomppaa katsastuksessa, ainoastaan vaan lopottaa ikävästi. Etuiskareiden kolinan kuulee jo hitaasti monttutietä ajelemalla (juurikin sellainen lopottaminen).
Mulla on itsellä alkanut kans kuulua nyt takaa oikealta sellaista kohtuu terävää kopinaa. Taakse ei oo koskaan vaihdettu bumerangeja tai mitään, kilometrejä joku 230tkm, eli hiljalleen varmaan oiskin aika sieltä jonkin hajota .
Mulla on itsellä alkanut kans kuulua nyt takaa oikealta sellaista kohtuu terävää kopinaa. Taakse ei oo koskaan vaihdettu bumerangeja tai mitään, kilometrejä joku 230tkm, eli hiljalleen varmaan oiskin aika sieltä jonkin hajota .
9³ SC 1.8t
Re: Mikäs hajalla etu ja takapäästä?
Mulla kolisi edessä molemmilla puolilla vakaajantankojen päät. Pallonivelet niissä ja suojakumit meneet, metallinen kolina tuntu jo ratissa asti. Tsekkaa noi, ovat halvat vaihtaa, n 30€ kpl.
Saab 9-3 SportCombi Aero XWD 2.0T 2009
Re: Mikäs hajalla etu ja takapäästä?
Täytyy sunnuntaina tsekkaa noi vakaajantangonpäät.
Tuohon jatkuvaan lopotukseen auttaa siis iskareiden vaihto?
Ihmettelen vaan jos iskari on täysin kunnossa niin mikä ihme siinä voi kolista?
Eihän se pääse yläpäästä väljiintymään?
Eikös se iskari ole siellä kolmella pultilla paikallaan eikä mitään kumisuojaa ole mikä väljiintys? Tuntuu epäloogiselta.
Onko tämä sitä Saabismia josta kaikki varotteli
Ja kilsoja takana 130000km
Tuohon jatkuvaan lopotukseen auttaa siis iskareiden vaihto?
Ihmettelen vaan jos iskari on täysin kunnossa niin mikä ihme siinä voi kolista?
Eihän se pääse yläpäästä väljiintymään?
Eikös se iskari ole siellä kolmella pultilla paikallaan eikä mitään kumisuojaa ole mikä väljiintys? Tuntuu epäloogiselta.
Onko tämä sitä Saabismia josta kaikki varotteli
Ja kilsoja takana 130000km
Re: Mikäs hajalla etu ja takapäästä?
Iskarin sisältä väljistyy joku.
Mulla maksoi vakaajan koiranluut 25 euroa yhteensä kumpikin.
Mulla maksoi vakaajan koiranluut 25 euroa yhteensä kumpikin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Mikäs hajalla etu ja takapäästä?
Nyt vähän lisätietoa elikkä olisiko juuri nuo "koiranluut" kun jarruttaa hieman kovempaa (kuitenkaa ei laahana) niin kuuluu klonk. ja taas kun kaartaa liian kovaa kuuluu takaanta klonk!
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK