Kytkinpoljin jää pohjaan
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Jos ei vuoda nestettä ulospäin niin jompikumpi kytkin sylinteri falskaa, toivottavasti pääsylinteri.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
btw. hyvä kikka on laittaa kytkimelle oma nestesäiliö. On helpompi seurata nestepintaa. Alkuperäisessä säiliössä kytkimen putki on melko korkealla joten pinta ei paljoa kerkeä vajoamaan kun jo kytkin vetää ilmat. Nim. kytkimen kanssa tapellut putket, letkut ja pääsylinterin vaihtanut. Ja vieläkin hieman hukkaa nestettä joten ainut vaihtoehto on enää, että työ sylinteri vuotaa, uusi on jo hyllyssä mutta ei vaan kehtaisi TAAS jumpata laatikkoa pois. Painelaakerin räjähtämisen takia vaihdoin kesällä uuden kytkinpaketin ja entisen omistajan mukaan työsylinteri piti olla uusi, mutta myöhemmin selvisi että oli vain laitettu pelkkä tiivistesarja...
Nooh pitää seurailla nestepintaa ja ajetaan niin pitkään kunnes työsylinteri lopettaa kokonaan toimintansa ja jumpataan sitten taas laatikko pois.
Niin ja hinnoista.. ad-ketjun kautta työsylinteri olisi tullut maksamaan 270€?!?! ehkä juuri siksi en jo 400tkm ajettuun tonnariin suinpäin uutta työsylinteriä kesällä ostanut.. Tilasin sitten uuden motonetistä.
PS. Passeleita nestesäiliöitä löytyy muuten esim. Ladasta
Nooh pitää seurailla nestepintaa ja ajetaan niin pitkään kunnes työsylinteri lopettaa kokonaan toimintansa ja jumpataan sitten taas laatikko pois.
Niin ja hinnoista.. ad-ketjun kautta työsylinteri olisi tullut maksamaan 270€?!?! ehkä juuri siksi en jo 400tkm ajettuun tonnariin suinpäin uutta työsylinteriä kesällä ostanut.. Tilasin sitten uuden motonetistä.
PS. Passeleita nestesäiliöitä löytyy muuten esim. Ladasta
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Sitä motonetin sylinteriä ei sitten kannata asentaa, ellei halua vaihtaa uutta työsylinteriä sitten taas hetken päästä .
Ovat nimittäin täyttä paskaa...
Ovat nimittäin täyttä paskaa...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Mjoo no laitan sen kuitenkin sitten kunhan tuo nykyinen lopettaa toimintansa kokonaan.. En kuitenkaan enää kovin montaa vuotta meinannut tuolla autolla ajaa. Eilen kyllä tuli leimattua auto ja nyt saisi ajella maaliskuuhun 2011 että jos sinne asti auto vielä suunnilleen pysyy kasassa vähillä remonteilla niin joutaa melkein paaliin sen jälkeen..
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Selvittelin asiaa tänään hieman. Säiliöstä oli nestepinta tippunut minimitasolle. Täytin säiliön ja pistin auton käymään vartiksi jos vaikka kytkimeen olisi tullut jotain eloa vaan eipä tullut. Poljin on ihan "mykkä", pohjassa on eikä minkäänlaista vastetta.Jukka_ kirjoitti:Ongelmaa pukkaa täälläkin
kytkin on vihotellut muutaman kuukauden ajan satunnaisesti siten, että poljin on jäänyt pohjaan ja kytkin kiinni. Tähän on toistaiseksi auttanut aina se, että kytkinnestesäiliöön on lisännyt nestettä n. 1-2dl ja odotellut hetkenaikaa auto käynnissä, hieman jarru ja kytkinpolkimia pumppaillen. Nyt sitten ei enää auttanut tuo kikka vaan kytkin on ja pysyy pohjassa vaikka säiliön täytin täyteen asti ja odottelin 20-25min auto käynnissä polkimen heräämistä.
Nyt muutaman päivän ajamattomuuden jälkeen näytti, että kytkinnestettä oli sentti maksimiviivan alapuolella, jonka pitäisi kaiketi riittää hyvin jos kytkin olisi normaalisti kunnossa(?)
Onko valistuneita veikkauksia siitä, että selviääkö tässä jollain halvalla letkun uusinnalla vai meneekö enemmän osia vaihtoon?
Viikonloppuna ois tarkoitus itse hieman tutkia, jos tuo kytkin vuotaa jotain nestettä jostain kohdin
Kuskin jalkatilaan ei vuoda mitään. Sen sijaan auton alle laitettuun pahvinpalaseen ilmestyi n. 15cm leveä jälki kytkinnestettä parin tunnin aikana. Eli jossain siellä on ihan kunnon vuotokohta. Konetilaa tutkiessa ylhäältäpäin ei mitään hirveän pahaa vuotokohtaa näkynyt, vaihdelaatikkoboksi oli kyllä hieman märkä. Lienee sitten pääsylinteri joka vuotaa?
Auto mennee korjaukseen/jonkunlaiseen hinta-arviointiin ensi viikon loppupuolella. Ellei joku halua ostaa autoa varaosiksi/projektiksi ennen sitä. Halvalla lähtis (2,0i, vm90, ajoaikaa 31.5.10 asti)
Viimeksi muokannut Jukka_, Su Joulu 06, 2009 17:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
työsylinteri kakkana, liikkeessä teetettynä varmasti kalliihko remontti kun joutuu laatikon käyttään irti.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Just, kiitos tiedosta, taitaa jäädä korjaamatta, en ajatellut tuohon enään hirveästi panostaa kun en itse noita remppahommia hallitse
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Arvailuja/tietoa mikähän tuohon omaan kytkimeen/polkimeen tuli, poljin jäi puoleenväliin mutta kytkin silti toimii tuota seikkaa lukuunnottamatta "normaalisti", nestettäkin näytti säiliössä olevan.
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Polkimen palautusjousi poikki/irti?
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Autona 9000CS 2.3T -92. Ongelmana että liikkeelle lähdettäessä kytkin ottaa heti vähänkin nostaessa täysillä kiinni. Kun pitää kytkintä pohjassa vähän aikaa vaihde päällä lähtee myös liikkeelle. Poljintuntuma on muuten normaali(alussa on vapaa liikettä jonkin verran mutta on varmaan ollut jo aikaisemmin ei vain ole tullut pantua merkille), mutta joskus poljin jää pohjaan ja se pitää nostaa ylös. Eli tällä hetkellä ajaminen on mahdotonta. Nestettä ei häviä.
Olisiko kytkimen pääsylinteri tullut tiensä päähän?
Olisiko kytkimen pääsylinteri tullut tiensä päähän?
# 5930
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Nestettä vuotaa pääsylinterin sisällä männän tiivisteen ohi. Tiivisteet pystyy vaihtamaan ja jos sylinterin seinämä ei ole pahasti syöpynyt, sen pystyy hoonaamaan sileäksi ja korjauksesta voi tulla pitkäaikainenkin. Itse ainakin kokeilisin ensin tiivisteenvaihdolla. Tiivistesarja maksaa alle kympin, uusi sylinteri ~satasen.
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Kiitos vastauksesta. Mitenkähän tuo motonetin tiivarisarja, tekeeköhän mitään? Tosin mistään läheltä ei mahda parempilaatuistakaan saada. Hoonaaminen ilmeisesti vain hiomapaperilla?
Samassa rytäkässä kannattaisi varmaan vaihtaa nesteet ja huuhdella järjestelmä sekä tuo letku mikä menee pääsylinteriltä työsylinterille kannattanee vaihtaa?
Samassa rytäkässä kannattaisi varmaan vaihtaa nesteet ja huuhdella järjestelmä sekä tuo letku mikä menee pääsylinteriltä työsylinterille kannattanee vaihtaa?
# 5930
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Motonetin tiivistesarja on ihan yhtä OK kuin joku muukin. Sillä tuli ainakin yksi 92-tontun pääsylinteri vuotamattomaksi ja toimivaksi.
Bilteman 16mm hoonausharja 19-1368 on sopiva 99/90/900:n kytkinpääsylinteriin mutta vähän väljä tontun sylinteriin. Onnistui tontun sylinteri silti sillä, kun käärin hienoa hiomapaperia vähän yli kierroksen tuon harjan ympäri. Kai Biltemassa isompiakin olisi.
Jos letku ei pullistele kytkintä käyttäessä eikä ole sisältä murusina, voi toimia vielä pitkäänkin. Jos päädyt vaihtamaan letkun niin, että prässäytät vanhoihin päihin uuden letkuosan, varmista että saat paineenkestävää ja jarrunestettä kestävää letkua. Tuli 99:n kytkinletkuna kokeiltua yksi maalausletku, joka olisi kyllä ollut jarrunestettä ja liuottimia kestävä, mutta jousti liikaa paineistettuna sillä seurauksella että kytkin ei irrottanut kunnolla.
Bilteman 16mm hoonausharja 19-1368 on sopiva 99/90/900:n kytkinpääsylinteriin mutta vähän väljä tontun sylinteriin. Onnistui tontun sylinteri silti sillä, kun käärin hienoa hiomapaperia vähän yli kierroksen tuon harjan ympäri. Kai Biltemassa isompiakin olisi.
Jos letku ei pullistele kytkintä käyttäessä eikä ole sisältä murusina, voi toimia vielä pitkäänkin. Jos päädyt vaihtamaan letkun niin, että prässäytät vanhoihin päihin uuden letkuosan, varmista että saat paineenkestävää ja jarrunestettä kestävää letkua. Tuli 99:n kytkinletkuna kokeiltua yksi maalausletku, joka olisi kyllä ollut jarrunestettä ja liuottimia kestävä, mutta jousti liikaa paineistettuna sillä seurauksella että kytkin ei irrottanut kunnolla.
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Vihdoin pääsylinterin tiivisteet ja hoonasin sylinterin. Nyt toimii, kiitoksia.
# 5930