Holkki remontti
Re: Holkki remontti
Joo tuon o-renkaan kanssa saa tosiaan olla tarkkana ettei krymppäänny. Itsekin kun tuon holkkirempan tein vähän aika takaperin niin kiinitin huomiota, että se on todella jämpti menemään paikalleen vaikka renkaan olisi hyvin rasvaillut.
Kuten todettu jo äskeisessä, ristiin ja vähän kerrallaan. Itsekkin täytyy toivoa että meni kunnolla, n. 1000km siitä nyt on aikaa eikä vielä ainakaan ole vuotanut. sääli olisi jos kalliit Castrolin tuotteet valuisivat mäjelle
Kuten todettu jo äskeisessä, ristiin ja vähän kerrallaan. Itsekkin täytyy toivoa että meni kunnolla, n. 1000km siitä nyt on aikaa eikä vielä ainakaan ole vuotanut. sääli olisi jos kalliit Castrolin tuotteet valuisivat mäjelle
KA Saab 9-3 1.9 TTID Aero 2008
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
Re: Holkki remontti
Tarkoitetaanko tässä nyt 7593080 osanumerolla olevaa pientä holkkia
Autona siis 9-3 T7 ja vetari paskana, enkä tiedä mitä tonne pitää ostaa
uutta. Päätin ostaa kaikki osat mitä epc:ssä näkyy.. Haluisin varmistaa
että ostan oikean holkin, kun tuo "holkki" nimellä kulkeva osa on
vetarista sivussa....
Autona siis 9-3 T7 ja vetari paskana, enkä tiedä mitä tonne pitää ostaa
uutta. Päätin ostaa kaikki osat mitä epc:ssä näkyy.. Haluisin varmistaa
että ostan oikean holkin, kun tuo "holkki" nimellä kulkeva osa on
vetarista sivussa....
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Holkki remontti
8733230
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Holkki remontti
Jos kerran holkkia olet vailla, niin pistä yv:ä, niin lähetän sinulle oikean sellaisen. Näitä löytyy tarvitseville edelleen...Loyal kirjoitti: Haluisin varmistaa että ostan oikean holkin, kun tuo "holkki" nimellä kulkeva osa on vetarista sivussa....
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Holkki remontti
Ketäs näitä holkin vaihtoja tekee pk-seudulla edullisesti?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Holkki remontti
Olenko ymmärtänyt oikein, että 9-3 automaatissa ei tätä holkkia ole ?
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: Holkki remontti
Jep, automaatissa ei ole samaa holkkisysteemiä.
Re: Holkki remontti
Onkohan meikäläiselläkin allekirjoituksen autoon tuo holkkiremppa edessä...? Tänään vaihtelin kesärenkaat, ja testilenkkiä ajellessa huomasin että 4. ja 5. vaihteella yli 90km/h vauhdista kun alkaa kiihdyttämään tai pitämään tasaista nopeutta yllä, niin täristää rattia melko pirusti. Moottorijarrulle kun päästää tai kytkimen painaa pohjaan niin tärinä vaimenee. Hiljaisemmissa nopeuksissa menee ihan mukavan tasaisesti. Noh, ajelin kaverin pihaan ja tunkkasin etupään ilmaan. Kuskinpuolen eturengas irti, vetarista kiinni ja vähän heiluttelemaan, kyllähän se sen 4-5mm liikkui pystysuunnassa. Mitään kolinoita ei ainakaan pikaisella kuuntelulla kuulunut.
Renkaiden pitäisi olla ihan tasapainossa, mutta talvirenkailla en vastaavaa tärinää huomannut missään vaiheessa. Voiko rengaskoon muuttaminen aiheuttaa noin radikaaleja muutoksia tuohon, miten tuo tärinä välittyy rattiin. Talvirenkaat 195/60R15 ja kesärenkaat 205/55R16.
Renkaiden pitäisi olla ihan tasapainossa, mutta talvirenkailla en vastaavaa tärinää huomannut missään vaiheessa. Voiko rengaskoon muuttaminen aiheuttaa noin radikaaleja muutoksia tuohon, miten tuo tärinä välittyy rattiin. Talvirenkaat 195/60R15 ja kesärenkaat 205/55R16.
Saab 9-5 2.3tA 2006
EX: Saab 9-3 SE TurboJubilee MY02 BioPower
EX: Saab 9-3 SE TurboJubilee MY02 BioPower
Re: Holkki remontti
Hikoileeko vetarin stefa yhtään?Hessue kirjoitti:Onkohan meikäläiselläkin allekirjoituksen autoon tuo holkkiremppa edessä...? Kuskinpuolen eturengas irti, vetarista kiinni ja vähän heiluttelemaan, kyllähän se sen 4-5mm liikkui pystysuunnassa
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Holkki remontti
Eipä tullut kiinnitettyä huomiota tuohon. Täytynee tänään paremmalla ajalla tarkistaa, oli eilen iltahämärässä vähän hankalaa sen kummemmin tutkailla tuota. Eipä se ainakaan paikkaansa merkkaile mihinkään.baasenar kirjoitti:Hikoileeko vetarin stefa yhtään?
Ediittiä: Komento takasin, vaihdoin eturenkaat taakse ja takarenkaat eteen, homma toimii. Nyt voblaa takapää, mutta rattia ei tärisytä. Eli vika löytyi sittenki noista, joko tasapainottamattomista, tai sitten vaan paskoista nokian made in russia -renkaista.
Saab 9-5 2.3tA 2006
EX: Saab 9-3 SE TurboJubilee MY02 BioPower
EX: Saab 9-3 SE TurboJubilee MY02 BioPower
Re: Holkki remontti
Ei mennyt ihan putkeen tuo holkkiremppa täällä
Tuli tuo holkki vetarin mukana kun purettiin, oli siis
holkki hitsautunut vetariin kiinni ja melko pahasti oli
vuollut lastua tuolta vaihdelaatikon puolelta "pesästään"
Nyt kyselisinkin jotta onko muille sattunut tuollaista kohdalle
rempan yhteydessä. Ilmeisesti pitäisi nyt irrotella tuo laatikko
ja että saisi uuden "pesän" tuonne laitettua, vai sattuisiko
kellään olemaan tietoa onnistuisiko tuo laitto ilman laatikon
irroitusta.
Tuli tuo holkki vetarin mukana kun purettiin, oli siis
holkki hitsautunut vetariin kiinni ja melko pahasti oli
vuollut lastua tuolta vaihdelaatikon puolelta "pesästään"
Nyt kyselisinkin jotta onko muille sattunut tuollaista kohdalle
rempan yhteydessä. Ilmeisesti pitäisi nyt irrotella tuo laatikko
ja että saisi uuden "pesän" tuonne laitettua, vai sattuisiko
kellään olemaan tietoa onnistuisiko tuo laitto ilman laatikon
irroitusta.
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Re: Holkki remontti
Tuo pesä sijaitsee tasauspyörästössä ja tasauspyörästö on sitten vasta viimeinen irtoava liikkuva osa laatikossa, eli aika reilun puoleisesti työtä ja aikaa menee tuohon.
Suosittelen harkitsemaan joko toista laatikkoa purkuautosta 200-500 euron hintaan tai sitten samalla käytetyn tasauspyörästön haalimisen lisäksi laakereiden ja saabin oman korjaussarjan asentamista sekä mahdollisesti lukkoa jos tarkoitus ajella autolla vielä pitkään... Jälkimmäiselle tulee hintaa sitten join 500-2000 riippuen tekeekö samaan laatikkoon ja lukolla vai ilman.
Suosittelen harkitsemaan joko toista laatikkoa purkuautosta 200-500 euron hintaan tai sitten samalla käytetyn tasauspyörästön haalimisen lisäksi laakereiden ja saabin oman korjaussarjan asentamista sekä mahdollisesti lukkoa jos tarkoitus ajella autolla vielä pitkään... Jälkimmäiselle tulee hintaa sitten join 500-2000 riippuen tekeekö samaan laatikkoon ja lukolla vai ilman.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Holkki remontti
Näinpä vähän arvelinkin, että purattaa tuon laatikon
No uuden laatikon vaihdollahan tuosta selviää ehkä helpoiten
eli saa tarjota NG900turbon laatikkoa
No uuden laatikon vaihdollahan tuosta selviää ehkä helpoiten
eli saa tarjota NG900turbon laatikkoa
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Re: Holkki remontti
Sain vajaa viikko sitten ostamani OG 9-3:sen ylös ja tutkailin alustaa yms. Näyttää siltä että joutuu holkkirempan tekemään aika pian, vetari heiluu aikas paljon. Vetarista vuotaa myös öljyä. Ajossa en tosin huomaa, mutta eipä ole mihin verrata.
Olisko Turun suunnalla ketään joka haluaisi tehdä korvausta vastaan tällaisen arbeetin? Apuna voin olla tietysti, mutta autoja en oo kyllä paljoa ropaillut. Tai voi kertoa myös mitä teettäminen korjaamolla maksaa.
Olisko Turun suunnalla ketään joka haluaisi tehdä korvausta vastaan tällaisen arbeetin? Apuna voin olla tietysti, mutta autoja en oo kyllä paljoa ropaillut. Tai voi kertoa myös mitä teettäminen korjaamolla maksaa.
NG 9-3SC 2008 biopower
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
Re: Holkki remontti
Laatikko purettu ja kasattu kaverin avustuksella
Eka testilenkki heitetty 800kilsaa ja hyvin toimii ainakin toistaiseksi
Varalaatikon aion kuitenkin vielä hankkia pahanpäivän varalle
Eka testilenkki heitetty 800kilsaa ja hyvin toimii ainakin toistaiseksi
Varalaatikon aion kuitenkin vielä hankkia pahanpäivän varalle
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti