RHD
RHD
Moi!
Kaveri asuu briteissä ja on tulossa ensi kesänä Suomeen lomalle. Hänellä olisi mahdollisuus tuoda sieltä auto samalla. Mitä luulette, saako oikealta ohjastettavaa Saabia suomessa kaupaksi mitenkään?
Katselin, että 100 tkm ajetun 2004 Aeron saisi noin 4200 eurolla. Siihen päälle matkakulut ja verot, niin se olisi suomessa reilulla 9000 eurolla. Noilla kilometreillä olevasta Aerosta joutuu kuitenkin täällä maksamaan aika monta tonnia enemmän.
Toi olis automaatilla ja "kaikilla" varusteilla, eli sähköpenkit, navi jne. Kyllä tuolla varmaan tottuisi ajamaan. Tietysti rekan ohitukset on sitten pikkasen jännempiä.
Onko kenelläkään kokemusta oikealta ohjattavista arkikäytössä?
t. Mika
Kaveri asuu briteissä ja on tulossa ensi kesänä Suomeen lomalle. Hänellä olisi mahdollisuus tuoda sieltä auto samalla. Mitä luulette, saako oikealta ohjastettavaa Saabia suomessa kaupaksi mitenkään?
Katselin, että 100 tkm ajetun 2004 Aeron saisi noin 4200 eurolla. Siihen päälle matkakulut ja verot, niin se olisi suomessa reilulla 9000 eurolla. Noilla kilometreillä olevasta Aerosta joutuu kuitenkin täällä maksamaan aika monta tonnia enemmän.
Toi olis automaatilla ja "kaikilla" varusteilla, eli sähköpenkit, navi jne. Kyllä tuolla varmaan tottuisi ajamaan. Tietysti rekan ohitukset on sitten pikkasen jännempiä.
Onko kenelläkään kokemusta oikealta ohjattavista arkikäytössä?
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: RHD
Itse en henkilökohtaisesti ostaisi oikealla puolella olevaa ja varsinkin jos vasta todelliset kustannukset ovat 9000 € + siihen mahdollinen kate, eli menee yli 10k. Varmasti oppii ajamaan oikeankin puoleisella, mutta tarjolla on niin valtavasti vasemmalla puolella olevia. Itse hakisin vaikka sitten Ruotsista, jos haluaa vähän halvemmalla hyvin varustellun Aeron.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: RHD
Tuohon laskelmaan saa sitten mielihalusta riippuen paiskoa arviolta 200-2000 euroa lisää valoihin (skaalalla käytetyt halogeenit - uudet xenonit).
RHD sinänsä ei parin ajokerran jälkeen ole oikein mitenkään jännä, helposti siihen oppii. Mutta myyntiarvo on Suomessa reilusti heikompi yleisen jännityksen vuoksi, joten bisnesmielessä ei tosiaan kannata. Tuon ansiosta autoveroon saa pienen alen, mutta silti aika hataralla pohjalla voitolliset myyntihaaveet.
RHD sinänsä ei parin ajokerran jälkeen ole oikein mitenkään jännä, helposti siihen oppii. Mutta myyntiarvo on Suomessa reilusti heikompi yleisen jännityksen vuoksi, joten bisnesmielessä ei tosiaan kannata. Tuon ansiosta autoveroon saa pienen alen, mutta silti aika hataralla pohjalla voitolliset myyntihaaveet.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: RHD
Hyviä huomioita, tuota valoasiaa en muistanutkaan. Xenonithan noissa näyttää aika yleisesti olevan. Ajatus oli kyllä ottaa omaan käyttöön ainakin muutamaksi vuodeksi. Nettiautosta vilkaisin, niin aika heikkoa on tarjonta tuon ikäisten Aerojen osalta ja hinnat helposti +15000. Ruotsi on toki yksi vaihtoehto, mutta siinäkin on omat haasteensa. Ensin pitää löytää ostaja joka haluaa kommunikoida englanniksi ja sitten pitäis olla järkevän matkan päässä Tukholmasta. Jos sinne pitää mennä autolla, niin takaisin tullessa oltava toinen kuski ja laivalla autopaikka. Lisäksi noin 100 tkm ajetusta Aerosta joutuu Ruotsissa maksamaan luokkaa 7000 tai enemmän?
Ehkä pitää sitten etsiä sieltä imperiumista jotain vasemmalta ohjattavaa. Kyllä niitäkin siellä on jonkin verran. Tuo valoasia tosin varmaan niissäkin on sitten edessä.
t. Mika
Ehkä pitää sitten etsiä sieltä imperiumista jotain vasemmalta ohjattavaa. Kyllä niitäkin siellä on jonkin verran. Tuo valoasia tosin varmaan niissäkin on sitten edessä.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: RHD
Joo, valojumppa on edessä jos briteistä tuo, ellei käsiin satu autoa joka hanskaa molemmat valokuviot (esim. 2008 -> A4 osaa tuon), mutta tietääkseni Saabin valoissa ei moista toimintoa ole. Toisaalta jos kehtaa panostaa, niin sitten on uudet umpiot hiekkapuhallettujen sijasta ja jos vanhat onkin hyväkuntoiset, voi niitä toki yrittää kaupitella takaisin kotimaahansa.
RHD:ssa on se etu, ettei sitä juuri kukaan tahdo lainata
. Lisäksi jos huumehörhö yrittääkin pölliä, on nisti todennäköisesti vasemmalla etupenkillä lopulta ihmeissään, kun ei ruoria mistään löydykään
. Lisäksi jos asuu työpaikkaa pohjoisemmassa (kuten minä) ja matka on melko "pystysuoraa", RHD on kivempi kun katto blokkaa auringon räkittämästä suoraan silmäkulmaan sopivina aikoina aamusta. Tuon takia mietin itte moista käyttöautoksi.
Suurin kyssäri tosiaan on se myynti silloin joskus kun on luopumassa. Vaan jos hinta lopulta natsaa ja on omaan käyttöön tulossa, on tuokin tosiaan ihan ok vaihtoehto.
PS. Briteissä 9-3 cabet on ihan pilkkahintaisia täkäläisiin verrattuna, ite kattelisin sieltä mieluummin sellaista
.
RHD:ssa on se etu, ettei sitä juuri kukaan tahdo lainata


Suurin kyssäri tosiaan on se myynti silloin joskus kun on luopumassa. Vaan jos hinta lopulta natsaa ja on omaan käyttöön tulossa, on tuokin tosiaan ihan ok vaihtoehto.
PS. Briteissä 9-3 cabet on ihan pilkkahintaisia täkäläisiin verrattuna, ite kattelisin sieltä mieluummin sellaista

Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: RHD
Jos RHD kiinnostaa, kannattaa myos vilkaista Irlannin tarjontaa. 2.3-litraisia on kayttoverosyiden takia taalla vahemman, mutta samasta syysta hinnat ovat enemman kuin kohdallaan.
www.donedeal.ie
www.adverts.ie
www.gumtree.ie
Esim tama ja paikallinen tapa on tarjota ensin noin puolet ja siita sitten keskustelemaan varsinaisesta myyntihinnasta.
http://cars.donedeal.ie/for-sale/cars/3282589
www.donedeal.ie
www.adverts.ie
www.gumtree.ie
Esim tama ja paikallinen tapa on tarjota ensin noin puolet ja siita sitten keskustelemaan varsinaisesta myyntihinnasta.
http://cars.donedeal.ie/for-sale/cars/3282589
9-5 2.0 kevytaero TD04-15 -00
LEAF 40 -18
Sprinter 313 CDi matkailuauto -14
LEAF 40 -18
Sprinter 313 CDi matkailuauto -14
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
- Paikkakunta: Stadi
Re: RHD
Parkkihalliin ajaminen on hauskaa kun pitää painaa puomin avausnappia tai syöttää parkkikorttia apumiehen ikkunasta. Saa oikeasti olla pitkäkätinen tai sitten tarvitset jonkin apukäden jos yksinäsi liikkut parkkihalleissa. Tai voihan sitä peruuttaa parkkihalleihin sisään ja ulos. Tai sitten vaan aina hyppäät autosta ulos puomin avauslaitteen kohdalla.mikan kirjoitti: Onko kenelläkään kokemusta oikealta ohjattavista arkikäytössä?
Sanoisin, että harrasteautona RHD menee mutta ei käyttöautona. Eli Saabia ei kannata tuoda. Sen sijaan jokin arvokas keräily- tai harrasteauto voi olla kannattavaa tuoda.
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
9-5 SE 2,0tA -98
Re: RHD
Jos tykkää käydä jossain drive-in mäkkärissä tms. roskaruokalassa, niin siinäkin voi yksikseen olla vähän ylimäärästä haastetta RHD-autolla. Femma kun ei oo edes kauheen kapea auto, niin joutunee kurottelemaan melkosesti kaistalla. Mutta roskaahan ei tosiaan kantsi syödä, niin tuo ongelma on helppo sivuuttaa. 

Re: RHD
Itse en ikänä tuollaista ostaisi ja väitän että samaa mieltä on noin 90% autonostajista Suomessa. Lähes kymmenen vuotta vanha Aero ei muutenkaan ole helpoin myytävä ja yritä sitten tarjota vaikka autoliikkeelle vaihdossa autoa jossa ratti väärällä puolella..... Arvo lienee alle puolet siitä mitä vastaava vasemmalta ohjattava jos joku edes suostuu ottamaan.mikan kirjoitti:Mitä luulette, saako oikealta ohjastettavaa Saabia suomessa kaupaksi mitenkään?
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: RHD
Joo, tätä on nyt pohdittu kaverinikin kanssa ja päädytty, että etsitään vain LHD-autoja. Poikkeuksena tosiaan, jos löytyy joku vanha harvinainen kohtuuhintainen RHD-harrasteauto. Mutta tosiaan käyttikseksi oikealta ohjastettava on nyt unohdettu.
Ja toisaalta vasemmalta ohjattavilla on englannissa vähemmän kysyntää, joten hinnatkin voi olla edullisempia. Tosin tarjontaa on vastaavasti hyvin vähän.
t. Mika
Ja toisaalta vasemmalta ohjattavilla on englannissa vähemmän kysyntää, joten hinnatkin voi olla edullisempia. Tosin tarjontaa on vastaavasti hyvin vähän.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero