Hammastangon suojakumi!
Re: Hammastangon suojakumi!
Taitaa olla niin että se putki on ihan sentakia että kun kääntelee ja nuo suojakumit menee kasaan ja taas pitkäksi niin pääsee ilma kiertämään, että ei pullauta suojakumia pois paikoiltaan. Putki siis menee toiselle puolelle kumin sisään.
| 9-5 2.3T Sedan Vector 2006 "viirusilmä"|
| 9000 CSE Jubilee 1997 *myyty*|
| 9000 CSE Jubilee 1997 *myyty*|
Re: Hammastangon suojakumi!
Näin tehostetussa mallissa tosiaan on putki suojakumien välillä, koska hammastangon ympärillä on sylinteri ja ilmalle ei ole kulkureittiä. Tehostamattomassa mallissa ilma pääsee sieltä tangon ja suojaputken/rungon välistä menemään puolelta toiselle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Hammastangon suojakumi!
Itsellä sama operaatio edessä. Olisko jotain hyviä vinkkejä ton suojakumin vaihtoon ja mitä tulis ottaa huomioon?
Re: Hammastangon suojakumi!
Puhtaus ja se että ei väännä tankoa vasten vaan pistää vastaan avaimella. Jos aikoo pitää auton vuosia ja ei halua tehä tätä remppaa enään uudelleen niin alkuperäinen suojakumi. Tarvike ei kestä.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: Hammastangon suojakumi!
samaa mieltä kuin toms edellä. Vanha orkkislaatuinen suht hyväkuntoinen palje kestää paremmin pohjolan pakkasissa kuin uusi "muovikuminen" tarvike.
------
palje voi vikaantua jos jää kiviä palkeen ja korin väliin nostaessa ja sitten kääntelee ratista kun pyörät roikkuvat. jousivoiman kumouspalikat auttavat siihenkin.
Kopioin kerran ohjeet korjaamolle ja vein jopa erikoismittoihin laikkaamani kiintoavaimen ( avainväli 20 mm ja leveys jotain 4 mm?). Kävi ilmi , jotta ei ollut kaveri edes vaivautunut paperia vilkaisemaan eikä varmaankaan tangosta ko. avaimella vastaan pitämään. hieman turhauttaa moinen touhu, mutta eipä vaihtamisesta juurikaan muutu, samaa linjaa tarjolla joka puolella.
------
palje voi vikaantua jos jää kiviä palkeen ja korin väliin nostaessa ja sitten kääntelee ratista kun pyörät roikkuvat. jousivoiman kumouspalikat auttavat siihenkin.
Kopioin kerran ohjeet korjaamolle ja vein jopa erikoismittoihin laikkaamani kiintoavaimen ( avainväli 20 mm ja leveys jotain 4 mm?). Kävi ilmi , jotta ei ollut kaveri edes vaivautunut paperia vilkaisemaan eikä varmaankaan tangosta ko. avaimella vastaan pitämään. hieman turhauttaa moinen touhu, mutta eipä vaihtamisesta juurikaan muutu, samaa linjaa tarjolla joka puolella.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Hammastangon suojakumi!
Omaan ysiysiin yritin vaihtaa kumea,mutta en saa sitä menemään paikoilleen. Tuntuu,että se on liian lyhyt ja ei käsi oikein mahdu siinä tunnelissa olemaan. Aikani yritin sorimituntumalla,mutta ei... pääseekö alakautta laittamaan sen paikoilleen? Kun pitäähän nippusidekin saada kiristettyä..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Hammastangon suojakumi!
tilanne helpottuu kun käännät renkaat linkuun toiseen suuntaan, niin hammastanko menee sisään.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Hammastangon suojakumi!
moskat kandee putsata hyvin pois sieltä tyvestä että asettuu . maan tasossa kun tein niin kenkkuili se väliputkikin, kun luiskahti pois. pitkillä pihdeillä kiersin nippusiteen paikoilleen , kun ei käsi tosiaan oikein ylettänyt/ saanut voimaa. aika askastelua oli. auton alta tehden varmaan osittain helpompi, siinä pääsisi 2 kaveriakin yhtaikaa tuunaamaan..
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00