Saab 9-3 2.0t tai aeroa hankkimassa
Saab 9-3 2.0t tai aeroa hankkimassa
Noniin. Eli en löytänyt nyt oikeen tyydyttävää ketjua aiheesta niin ajattelin pistää uuden pystyyn. Hakusessa max. 170tkm ajettu turbo ja aerokin olis ihan kova. Mitä kannattaa katsoa erityisesti kun käy autoja katsomassa. Kauanko kestää turbo suunnilleen ja entäs kytkin? Ja yleisimmät murheet mitä tulee kun sitten siinä 200tkm kohdalla. Aerossa taitaa olla mitsun turbo joka on vissiin kestävämpi kuin tuon tavallisen 9-3 garret? Hintakatto on siinä 7000e. Ja onko tavallisella ja aerolla kuinka paljon eroa tuossa maavarassa kun aerossa on sporttinen alusta. Kiitos vastauksista jo etukäteen ja hyvää kesän alkua kaikille.
9-3 og Aero Toyota Hilux -08 Sr Ac
Iso kasa Husqvarnoja
Iso kasa Husqvarnoja
Re: Saab 9-3 2.0t tai aeroa hankkimassa
Aero on hieman matalampi ja siinä on myös isommat jarrut kuin tavallisessa turbossa.
Matalapaineisen saa softalla vakio Aeroa vastaaville tehoille, mutta varusteet ovat Aerossa paremmat kuin tavallisissa.
T7-koneisissa kannattaa katsoa että huohotinpäivitys on tehty ja öljyjä vaihdeltu tarpeeksi usein.
Kytkimelle on vaikea mitään kestoikää määritellä, käyttö ratkaisee kauanko kytkin kestää.
Tuolla budjetilla pitäisi löytyä sopiva yksilö, ikää OG9-3:lla alkaa olemaan sen verran että ne ovat kaikki jo yksilöitä.
Matalapaineisen saa softalla vakio Aeroa vastaaville tehoille, mutta varusteet ovat Aerossa paremmat kuin tavallisissa.
T7-koneisissa kannattaa katsoa että huohotinpäivitys on tehty ja öljyjä vaihdeltu tarpeeksi usein.
Kytkimelle on vaikea mitään kestoikää määritellä, käyttö ratkaisee kauanko kytkin kestää.
Tuolla budjetilla pitäisi löytyä sopiva yksilö, ikää OG9-3:lla alkaa olemaan sen verran että ne ovat kaikki jo yksilöitä.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Saab 9-3 2.0t tai aeroa hankkimassa
Samanlaiset jarrut Aerossa on kuin pienempitehoisissa. Viggenissä on isommat. Aerossa missä ns. Viggen-korisarja on maavara etenkin edessä melko pieni, talvella etenkin voi ottaa kiinni yllättävän helposti. Alusta sinällään on vain 10mm matalampi.
9-3 TurboJubilee -02
#2403
#2403
Re: Saab 9-3 2.0t tai aeroa hankkimassa
kyllä tolla 7000 € pitäisi alkaa löytymään Aeroja myös noilla kilometreillä. Enemmän katsoisin kylläkin huoltohistoriaa ja auton kuntoa kuin tuijottaisin pelkästään kilometrejä. Vähän päälle 200tkm ajetussa voi olla jo vaihdettu kivasti osia, jotka tulee vaihtoon noin 150tkm ajetuissa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Saab 9-3 2.0t tai aeroa hankkimassa
Tämä nyt ei mihinkään liity, mutta kunpa olisi 01-02 korisarjalla tarjolla t5 aero. Voisi vaikka ostaa.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Saab 9-3 2.0t tai aeroa hankkimassa
Mitä tarkoitat ? Aeroksi muotoiltu T5 kolkki vai aito 01-02 aero jossa T5 koneen alakerta mutta muuten T7 ohjausjärjestelmät ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Saab 9-3 2.0t tai aeroa hankkimassa
No lähinnä oli mielessä tuo alunperin t5 mihin olisi laitettu alkuperäinen aero/viggen korisarja, mutta aika harvoin tuollaisia tulee myyntiin.
Taitaisi olla kyllä parempi tuo alunperin aero missä vanhan koneen alakerta, onhan t7 kaiketi fiksumpi ohjaus.
Taitaisi olla kyllä parempi tuo alunperin aero missä vanhan koneen alakerta, onhan t7 kaiketi fiksumpi ohjaus.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)