Mielenkiinnolla odottelen miten GM Finland selittelee kyseistä tapahtumaa.
Helsinki Motor Show 2004
-
-valomerkki-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Helsinki Motor Show 2004
Ajattelin pistää uuten topicin tänne tuosta Motor Showsta. Syy miksi Saabia ei ollut messuilla saati muita GM merkkejä johtu siittä, koska GM FINLAND oli UNOHTANUT varata/ilmottautua kyseiseisille messuille!! Tarkoitus oli tuoda kalustoa näytille, mutta joku mokasi ja PAHASTI!!
Mielenkiinnolla odottelen miten GM Finland selittelee kyseistä tapahtumaa.
Mielenkiinnolla odottelen miten GM Finland selittelee kyseistä tapahtumaa.
Tämä kyllä jo osoittaa kokonaisuudessaan miten huonosti GM hoitaa asioita Suomessa. Tuolle asialle ei voi kuin
Ei mikään ihme, että arvostus ja kiinnostus ostaa Saab laskee.
LISÄYS:
LISÄYS:
Mihinköhän maailmannäyttelyyn pojat ovat menossaTuuSaR kirjoitti:Hämäläisen mukaan näyttelyn peruskustannukset ovat vähintään 50 000 euroa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
-
-valomerkki-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Messut
Viime viikolla oli messujen rakennus vaiheessa noussut melkoinen haloo kun GM ei sitten saanutkaan mistään tiloja tai osastoa messukeskuksesta. Tieto kantautui korviin messuja järjestävältä taholta..
Hyvä kohta tuo että muitakin syitä on
Hyvä kohta tuo että muitakin syitä on
Nyt tulee hirveä avautuminen.
Joka tapauksessa aika surkuhupaisaa sitten valitella, kun autot ei mene kaupaksi. Ketä jaksaa Saabit ja Opelit kiinnostaa, kun missään ei malleja mainosteta. Malleja kehitellään laiskasti ja tuotannossa olevat mallit saavat pysyä vuosikausia samanlaisina ilman mitään muutoksia. Toivotonta tuo toiminta nykyään.
Kunnon imagonluomismallit puuttuu tyystin(ketä kiinnostaa Saabin "sporttimalli" Aero, jossa on tehoa saman verran kuin kilpailijoiden keskimmäisissä moottorivaihtoehdoissa). Itse olen ainakin menettänyt toivon GM:n suhteen tyystin. Aikaa ollut rakentaa merkkiä yli kymmenen vuotta ja mitä on saatu aikaan:
1. Kiireellä markkinoille tuotu Ng900, unohdettiin aikamoinen tukku Ogsatkun hyviä ominaisuuksia.
2. 9-5 joka on kokenut vuosien saatossa aivan liian vähän uudistuksia. Esitellessä luokkansa parhaimmistoa, nyt auttamattomasti vanhentunut kilpailijoihin verrattuna.
3. Ng900 facelift eli 9-3.
3. SS joka autona loistava mutta mallisto aivan liian kapea(missä farmari, missä neliveto, missä tehokkaat koneet?). Miksi Sport Sedania ei ole edes yritetty enää kehittää? Miten kunnon diisselikoneen markkinoille tuominen voi kestää useita vuosia?
4. Subaru 9-2 ja 9-7X, näistä ei ole oikeastaan mitään sanottavaa kun eivät Saabeja edes ole.
5. Pari konseptia joita ei ole osattu edes hyödyntää millään tavalla. Kuvastavat parhaiten mikä potentiaali merkillä olisi, jos GM:n johdossa olisi idioottien sijasta autoista ja siihen liittyvistä ilmiöistä jotain ymmärtäviäkin.
Joka tapauksessa aika surkuhupaisaa sitten valitella, kun autot ei mene kaupaksi. Ketä jaksaa Saabit ja Opelit kiinnostaa, kun missään ei malleja mainosteta. Malleja kehitellään laiskasti ja tuotannossa olevat mallit saavat pysyä vuosikausia samanlaisina ilman mitään muutoksia. Toivotonta tuo toiminta nykyään.
Kunnon imagonluomismallit puuttuu tyystin(ketä kiinnostaa Saabin "sporttimalli" Aero, jossa on tehoa saman verran kuin kilpailijoiden keskimmäisissä moottorivaihtoehdoissa). Itse olen ainakin menettänyt toivon GM:n suhteen tyystin. Aikaa ollut rakentaa merkkiä yli kymmenen vuotta ja mitä on saatu aikaan:
1. Kiireellä markkinoille tuotu Ng900, unohdettiin aikamoinen tukku Ogsatkun hyviä ominaisuuksia.
2. 9-5 joka on kokenut vuosien saatossa aivan liian vähän uudistuksia. Esitellessä luokkansa parhaimmistoa, nyt auttamattomasti vanhentunut kilpailijoihin verrattuna.
3. Ng900 facelift eli 9-3.
3. SS joka autona loistava mutta mallisto aivan liian kapea(missä farmari, missä neliveto, missä tehokkaat koneet?). Miksi Sport Sedania ei ole edes yritetty enää kehittää? Miten kunnon diisselikoneen markkinoille tuominen voi kestää useita vuosia?
4. Subaru 9-2 ja 9-7X, näistä ei ole oikeastaan mitään sanottavaa kun eivät Saabeja edes ole.
5. Pari konseptia joita ei ole osattu edes hyödyntää millään tavalla. Kuvastavat parhaiten mikä potentiaali merkillä olisi, jos GM:n johdossa olisi idioottien sijasta autoista ja siihen liittyvistä ilmiöistä jotain ymmärtäviäkin.
Avaudutaan nyt sitten..
CC Aero, tuo sinun hirveä avautuminen sai sanattomaksi.
Veit siis kirjaimellisesti sanat suusta ja kirjaimet käsistä. Voisin
allekirjoittaa joka lauseen noista kirjoittamistasi.
Valitettavasti Saab on tänäpäivänä menossa jonnekkin minne
ei sen toivoisi menevän. Se mitä se joskus oli, innovatiivinen, edelläkävijä, futuristinen jne. on mennyttä. Ja näyttää siltä, että
iäksi. Ei se tee autosta Saabia jos siinä on virtalukko lattialla.. tai
muita ns. saabismeja. Vanhemmat Saabit oli kokonaisuuksia ja aikanaan hyvin poikkeavia. En väitä että muita autoja parempia tai etevämpiä, mutta ainakin erilaisia. Tuo yleismailmallistuminen alkoi
varovaisesti tonnareissa (jotka kuitenkin olivat edelleen automaailman edelläkävijöitä ja tien näyttäjiä) ja jatkui ng900 kautta uuteen SS.n jota ei
enää Saabiksi erota jos keulamaski peitetään. Ja GM.n nykyisellä
logiikalla "SAAB" on nimenomaan enää tuo pelkkä keulamaski.
Muulla ei näköjään väliä.
Kilpailuasetelma on jo epätoivoinen. Hintaluokassaan pitäisi olla kilpailukykyinen. Ja juuri nuo CC Aeron mainitsemat neliveto, farkku, todellinen tehomalli (9-5 Hirsch on oikeaan suuntaan, mutta siihen ei tuota Hirveä ois tarvinnut mielestäni kaveriksi) on semmosia puutteita, ettei ole mitään
saumaa kilpailla siellä missä autoja myydään hieman enemmän.
Btw, omakin haave seuraavasta autostahan ois neliveto sportti farmari, ja vielä tehokas semmonen vrt. 9-3X. Mutta tällähetkellä nuo mallit löytyy ihan muiden merkkien valikoimista...
CC Aero, tuo sinun hirveä avautuminen sai sanattomaksi.
Veit siis kirjaimellisesti sanat suusta ja kirjaimet käsistä. Voisin
allekirjoittaa joka lauseen noista kirjoittamistasi.
Valitettavasti Saab on tänäpäivänä menossa jonnekkin minne
ei sen toivoisi menevän. Se mitä se joskus oli, innovatiivinen, edelläkävijä, futuristinen jne. on mennyttä. Ja näyttää siltä, että
iäksi. Ei se tee autosta Saabia jos siinä on virtalukko lattialla.. tai
muita ns. saabismeja. Vanhemmat Saabit oli kokonaisuuksia ja aikanaan hyvin poikkeavia. En väitä että muita autoja parempia tai etevämpiä, mutta ainakin erilaisia. Tuo yleismailmallistuminen alkoi
varovaisesti tonnareissa (jotka kuitenkin olivat edelleen automaailman edelläkävijöitä ja tien näyttäjiä) ja jatkui ng900 kautta uuteen SS.n jota ei
enää Saabiksi erota jos keulamaski peitetään. Ja GM.n nykyisellä
logiikalla "SAAB" on nimenomaan enää tuo pelkkä keulamaski.
Muulla ei näköjään väliä.
Kilpailuasetelma on jo epätoivoinen. Hintaluokassaan pitäisi olla kilpailukykyinen. Ja juuri nuo CC Aeron mainitsemat neliveto, farkku, todellinen tehomalli (9-5 Hirsch on oikeaan suuntaan, mutta siihen ei tuota Hirveä ois tarvinnut mielestäni kaveriksi) on semmosia puutteita, ettei ole mitään
saumaa kilpailla siellä missä autoja myydään hieman enemmän.
Btw, omakin haave seuraavasta autostahan ois neliveto sportti farmari, ja vielä tehokas semmonen vrt. 9-3X. Mutta tällähetkellä nuo mallit löytyy ihan muiden merkkien valikoimista...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
Turbo Sensonic
- "Hölösuu"
- Viestit: 7322
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Asiaa. Katson ihaillen sitä, miten Ford kehittää Volvoa ja Jaguaria, oman perusmerkkinsä lisäksi. Kuka olisi vuosia sitten voinut kuvitella neliveto-diesel-farmari-Jaguaria? Ja nykyisellä hintalapulla? 9-3 samoilla mausteilla olisi mielenkiintoinen kilpailija. Toisaalta myös Vectralle
ja sehän painaa GM:llä enemmän. Onneksi on tuo OG900 
V-P
V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia
toistaiseksi ei Saabia
Tästä olen hieman erimieltä. Volvon kehitystä katson minäkin ihaillen, sehän myy hemmetin hyvin ja tuleekin ostajia houkuttelevia malleja. Kyllä, aivan kuten Jaguarilla, mutta ei kukaan järkevä osta vaikkapa etuvetoautomaattifarmaridiesel Jaguaria, eihän? Jaggen kuuluu olla iso, hieno ja kallisvppelt68 kirjoitti:Asiaa. Katson ihaillen sitä, miten Ford kehittää Volvoa ja Jaguaria, oman perusmerkkinsä lisäksi. Kuka olisi vuosia sitten voinut kuvitella neliveto-diesel-farmari-Jaguaria?
V-P
STCF #3
Eikä pelkkä mondeo..Speedou kirjoitti:Tästä olen hieman erimieltä. Volvon kehitystä katson minäkin ihaillen, sehän myy hemmetin hyvin ja tuleekin ostajia houkuttelevia malleja. Kyllä, aivan kuten Jaguarilla, mutta ei kukaan järkevä osta vaikkapa etuvetoautomaattifarmaridiesel Jaguaria, eihän? Jaggen kuuluu olla iso, hieno ja kallisvppelt68 kirjoitti:Asiaa. Katson ihaillen sitä, miten Ford kehittää Volvoa ja Jaguaria, oman perusmerkkinsä lisäksi. Kuka olisi vuosia sitten voinut kuvitella neliveto-diesel-farmari-Jaguaria?
V-P
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.