Tuon linkin takaa tulee ur-vanha mustapohjainen valkokirjaiminen kilpi (kilven nimi Trafin sivuilla on Auton vanha rekisterikilpi):
Koetin etsiä vastausta saako autoon valkopohjaista kilpeä mustilla kirjaimilla eli siis nykymallin kilpeä mutta ilman maatunnusta, niin en löytänyt vastausta. Toivon että saa mutta oletteko törmänneet tälläiseen? Tälläistä kilpeä siis olisi toiveena (kilven nimi Trafin sivuilla on Auton vanhanmallinen rekisterikilpi):
Juu kyllä saa tuon vanhan "ei-EU-kilven" (valkonen pohja, mustat kirjaimet). Kilpien hinnan joudut maksamaan, en muista tuliko joku muu pienimuotoinen kulu. Näin sanoivat konttorilla, ois mahd. sama homma täs edessä.
Edit: 2005 tuota -95 Aeroa tuontikatsastaessa vanhoja kilpiä oli vielä muutamat konttorin hyllyllä. Pääsi sieltä valitsemaan mieleisensä Silloin ei muistaakseni aiheuttanut lisäkustannuksia, vaikka kilvet tavallaan vaihtuivatkin, autolle kun oli jo määrätty eu-kilvet eri rek.numerolla. (Vanhat kilvet pyysin vasta siinä vaiheessa kun verot oli maksettu ja olin kilpiä hakemassa. Silloin siihen meni melkei se 3kk)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Joku aika sitten tilasin 99:iin eu-kilpien tilalle vanhan malliset ja pelkän kilpien hinnan maksoin. Ja laitoinhan mie käyttökinneriinkin uudet, kun ostin sen. Toimitusaika oli jotain viikko pari, en nyt tarkalleen muista.
Vuosi sitten hommasin tuohon kesäkulkineeseen kilvet ja erikseen halusin lyhyet, vanhanmalliset kilvet, sillä muut kilvet eivät auton taakse olisivat oikein sopineet. Ja en tykkää siitä EU-kilven neliökilvestä. Ihan hyllyssä noita kilpiä tuolla oli, tosin en tiedä mitä ihmettä sähelsivät niiden kilpien kanssa siellä. Mitään ekstraa ei tietääkseni tarvitse maksaa kuitenkaan.
Myös samalla tunnuksilla olevat kilvet pitäisi onnistua tilaamaan, mutta tässä menee sen 2 viikkoa. Tuolloin jää yksi rivi rekisteriotteestakin pois kun ei näy edellistä tunnusta. Katsastuskonttorilta toki sen parhaan vastauksen pitäisi saada.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
dimebak kirjoitti:Joku aika sitten tilasin 99:iin eu-kilpien tilalle vanhan malliset ja pelkän kilpien hinnan maksoin. Ja laitoinhan mie käyttökinneriinkin uudet, kun ostin sen. Toimitusaika oli jotain viikko pari, en nyt tarkalleen muista.
Paljonko maksoi kilvet? Pitäisi kahteen autoon hommata uudet kun vanhat ovat huonossa kunnossa.
Euro kilpi on epäsymmetrinen. Itse en pidä siitä. Tekee keulasta tai perästä epäsymmetrisen. Vain sen takia kun joku puupää keksi laittaa sinisen merkin kilpeen...
Jani Virtanen Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1" Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Ulkonäkösyyt yksi mahdollisuus. Joidenkin mielestä vanhaan autoon ei sovi ulkonäöllisesti EU-kilpi. Itsellä syy on sama, sillä EU-kilven lyhyt mali on ruma neliö ja tuohon Toyotan perään ei tosiaan mahdu kuin lyhyet kilvet: http://haffu.kuvat.fi/kuvat/JZZ30/16072011266.jpg
OG-satkuun tosin ajattelin tilaavani uudet kilvet EU-versioina, samoilla tunnuksilla, että saa klubin kilventaustan sopimaan paremmin.
Pari vuotta sitten keväällä laitoimme kilpiin ei suomessa koskaan rekisterissä olleen Saabin. Asia meni niin Harjavallan Autokatsastuksessa että oli otettava ensin "pitkä kilpi" jonka sitten sai uusintatilata ilman EU-tunnusta, muuten sama.
Oikein tai väärin mutta niin se sitten tehtiin.
haffu kirjoitti:Ulkonäkösyyt yksi mahdollisuus. Joidenkin mielestä vanhaan autoon ei sovi ulkonäöllisesti EU-kilpi.
Ja samaa mieltä kuin "haffu".
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Mielenkiintoinen toimenpide kieltämättä. Rauman A-katsastuksesta kävin itse hakemassa kilvet Toyotaan kun sain verot makseltua. Aiemmin jo olin käynyt tiedustelemassa löytyykö näitä vanhempia lyhyitä kilpiä varastosta vai onko tilaustavaraa. Runkonumerollehan kun olisi voinut kilvet tilata. Oli kuitenkin omassa varastossa ja verojen maksun jälkeen menin kyselemään niitä kilpiä.
Kaikki tosiaan ei mennyt ihan kunnolla. Ensin saadut kilvet olivat CTL-89, mutta kun oli naputellut kilvet auton tietoihin niin tuli jotain tietoa katsastuksen umpeutumisesta tai vastaavaa. Siinä sitten 15-20min odoteltiin kun oli konttoritäti yhteydessä Trafin suuntaan, että mitäs nyt. Tämän jälkeen seuraavat kilvet, jotka minullekin jäivät, eli CTL-97. Katastusajankohta on suht sopiva kesä-syyskuu. Mutta tämän episodin takia jäi otteeseen yksi rivi tekstiä, joka kertoo "Edellinen rekisteritunnus: CTL-89" Ja yksistään tämä aiheuttaa sen, että rekisteriotteeseen tuli lisäsivu, jossa on vain tuo yksi rivi tekstiä.
Edelliseen Saabiini tilasin kilvet konttorilta kun aiemmin oli palautettu. Samoilla tunnuksilla ja vanhempi malli. Tuolloin meni sen noin 2 viikkoa ja tuli puhelimeen viesti, että kilvet on noudettavissa. Pystäri-satkuun en EU-kilpiä laittaisi, mutta viistokeulaiseen ne jotenkuten vielä sopivat kuitenkin. Ja kun ei huvita lähteä muokkaamaan tuota klubin kilventaustaa.
Viikko pari sitten tuli tupliksesta veropäätös,ja eikun konttorille kilpiä hakemaan.
Maahantuonti katsastuksen jälkeen konttorirouva kysyi mitkä kilvet haluan,no eihän tohon autoon voi laittaa muita kuin mustia lyhyitä kilpiä.
Konttorirouva lupasi tilata valmiiksi mustat kilvet, innolla hakemaan mustat kilvet vanhukseen. No oli unohtanut tilata kilvet ja jouduin ottamaan lyhyet valkoiset.
Samalla tilattiin mustat lyhyet kilvet samalla positiolla,nyt odotellaan et konttorirouvan kesäloma loppuu ja saan kilvet konttorilta.
Valkoiset kilvet ja vaihto mustiin maksoi 49 eskoo.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis