Hälyttimen ohjelmointi
Hälyttimen ohjelmointi
Tuli asenneltua 9-3:een alkuperäinen hälytin ja käytin auton ohjelmoitavana.
Nyt on hieman epäselvää, tuliko kaikki anturit toimintaan. Ohjelmointi tehtiin sillä tech 2 laitteella, josta mitään en ymmärrä. Asentaja kyseli jotain hälyttimestä ja suoritti ohjelmoinnin.
Jotka ymmärrätte tuosta ohjemoinnista, niin täytyykö kaikki tunnistimet ohjelmoida erikseen toimitaan? Autoon tuli lasirikko ja kallistustunnistin. Vaikuttaa siltä, ettei kallistustunnistin syystä tai toisesta toimi, koska autoa saa heilutella vaikka kuinka, eikä hälytys laukea.
Viallisesta tunnistimesta pitäisi ohjekirjan mukaan tulla ilmoitus sidin näytölle, mutta eipä ole tullut. Epäilen vaan, ettei ohjelmointi mennyt ihan oikein.
Jos joku osaisi valaista vähän, että vienkö auton uudelleen ohjelmoitavaksi, vai pitäiskö vikaa etsiä muualta?
Nyt on hieman epäselvää, tuliko kaikki anturit toimintaan. Ohjelmointi tehtiin sillä tech 2 laitteella, josta mitään en ymmärrä. Asentaja kyseli jotain hälyttimestä ja suoritti ohjelmoinnin.
Jotka ymmärrätte tuosta ohjemoinnista, niin täytyykö kaikki tunnistimet ohjelmoida erikseen toimitaan? Autoon tuli lasirikko ja kallistustunnistin. Vaikuttaa siltä, ettei kallistustunnistin syystä tai toisesta toimi, koska autoa saa heilutella vaikka kuinka, eikä hälytys laukea.
Viallisesta tunnistimesta pitäisi ohjekirjan mukaan tulla ilmoitus sidin näytölle, mutta eipä ole tullut. Epäilen vaan, ettei ohjelmointi mennyt ihan oikein.
Jos joku osaisi valaista vähän, että vienkö auton uudelleen ohjelmoitavaksi, vai pitäiskö vikaa etsiä muualta?
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
Re: Hälyttimen ohjelmointi
Wis kertoo...
Anturi reagoi auton kallistumiseen ja antaa hälytyksen, jos autoa nostetaan toiselta puolelta, juuri ennen pyörän nousemista maasta.
Se ei esim reagoi, jos autoon vaikuttaa voimakas tuuli. Anturi pitää kuitenkin kytkeä pois toiminnasta, jos autoa kuljetetaan laivassa, koska varashälytys voi laueta.
Kallistusanturin olemassaolo vahvistetaan ohjelmoinnin yhteydessä.
Matti
Anturi reagoi auton kallistumiseen ja antaa hälytyksen, jos autoa nostetaan toiselta puolelta, juuri ennen pyörän nousemista maasta.
Se ei esim reagoi, jos autoon vaikuttaa voimakas tuuli. Anturi pitää kuitenkin kytkeä pois toiminnasta, jos autoa kuljetetaan laivassa, koska varashälytys voi laueta.
Kallistusanturin olemassaolo vahvistetaan ohjelmoinnin yhteydessä.
Matti
Viimeksi muokannut G-mies, Ti Touko 01, 2012 16:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Hälyttimen ohjelmointi
Huom! että tämä ohjelmointi on tehtävä joko nahkasisustukselle tai kangas sisustukselle, näissä anturoissa on eroa joka on otettava huomioon ohjelmoitaessa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Hälyttimen ohjelmointi
Onko muuten mahdollista poistaa hälyttimen automaattinen uudelleen kytkeytyminen itse, vai tarvitseeko techin? On "hieman" ärsyttävää, että pitää muistaa painaa napista ovet auki kun on käynyt vaikka tankkaamassa eikä ole ovia edes lukinnut välillä.
Re: Hälyttimen ohjelmointi
Jos nyt oikein tän tajusin niin tarkoitatko, että häly on päällä vaikket ole lukinnut ovia lainkaan.
Jos tämä näin on niin siinä tapauksessa on häly väärin asennettu tai ohjelmoitu, ota yhteyttä johonkin tech'in omistajaan.
Jos tämä näin on niin siinä tapauksessa on häly väärin asennettu tai ohjelmoitu, ota yhteyttä johonkin tech'in omistajaan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Hälyttimen ohjelmointi
Tunkilla nostaminen ei laukaissut hälytystä. Otin anturin esille ja hälytin aktivoituna, anturi kiinni johdoissa kääntelin ja ravistelin anturia, eikä tapahtunut mitään.
Anturin osanumero on 5037767, eikä muita vaihtoehtoja epc:n mukaan ole. Lasirikko tunnistimia on useampia sisustuksesta riippuen.
Mitähän tuolle osaisi seuraavaksi tehdä?? Ei oikein uuttakaan anturia viitsi hankkia, kun ei varmaksi tiedä onko vika siinä.
Anturin osanumero on 5037767, eikä muita vaihtoehtoja epc:n mukaan ole. Lasirikko tunnistimia on useampia sisustuksesta riippuen.
Mitähän tuolle osaisi seuraavaksi tehdä?? Ei oikein uuttakaan anturia viitsi hankkia, kun ei varmaksi tiedä onko vika siinä.
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
Re: Hälyttimen ohjelmointi
Tunkilla saa nostaa ihan reilusti, että kallistusanturi reagoi. Kunnon hallitunkilla perästä tai keulasta nostamalla laukee häly, mutta perä tai keula on siinä vaiheessa jo aika korkeella. Joskus on ollut vahingossa hälyt päällä kun on tullut tunkkailtua
Lasinrikkokin tuli testattua, kun jätin 1,5 v tytön ja 3,5 v pojan autoon huoltsikan kassalla käydessäni... ei meinaa joka kerta muistaa kytkee pelkälle ovihälylle.

Lasinrikkokin tuli testattua, kun jätin 1,5 v tytön ja 3,5 v pojan autoon huoltsikan kassalla käydessäni... ei meinaa joka kerta muistaa kytkee pelkälle ovihälylle.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Hälyttimen ohjelmointi
Näissä vanhemmissa(ainakin tonnareissa) alkuperäinen häly kytkeytyi niin valittaessa automaattisesti päälle tietyn ajan jälkeen ja tuota aikaa pystyy siis lisäämään tai vähentämään, mutta ainakin omalla kohdallani otin hälyn automaattisen kytkeytymisen pois päältä. Ohjelmointi on suoritettava Techillä. Melko ärsyttävää, kun häly muutaman kerran kytkeytyi päälle lukkojen ollessa auki ja sitten sai nolona etsiskellä kakea taskusta auton huutaessa vieressä. Ajoneston kytkeytymiseen ei voi vaikuttaa muuten, kuin kytkeytymisaikaa lisäämällä tai vähentämällä.Hessu kirjoitti:Onko muuten mahdollista poistaa hälyttimen automaattinen uudelleen kytkeytyminen itse, vai tarvitseeko techin? On "hieman" ärsyttävää, että pitää muistaa painaa napista ovet auki kun on käynyt vaikka tankkaamassa eikä ole ovia edes lukinnut välillä.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Hälyttimen ohjelmointi
Eli kallistusanturia ei ole ohjelmoitu osaksi hälytintä.alajpa kirjoitti:Tunkilla nostaminen ei laukaissut hälytystä. Otin anturin esille ja hälytin aktivoituna, anturi kiinni johdoissa kääntelin ja ravistelin anturia, eikä tapahtunut mitään.
Anturin osanumero on 5037767, eikä muita vaihtoehtoja epc:n mukaan ole. Lasirikko tunnistimia on useampia sisustuksesta riippuen.
Mitähän tuolle osaisi seuraavaksi tehdä?? Ei oikein uuttakaan anturia viitsi hankkia, kun ei varmaksi tiedä onko vika siinä.
#4481
Re: Hälyttimen ohjelmointi
Siltähän tuo vaikuttaa, että on ohjelmoimatta. Onhan se kuitenkin yllättävän vaikeaa vastata kysymykseen kallistusanturin olemassa olosta "kanssa" tai "ilman" 

9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Hälyttimen ohjelmointi
Hyvä että tuli okeaa tietoa, täytyypä korjata tuo oma aiempi vastauksenikin.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Hälyttimen ohjelmointi
Eipä asentaja kysellyt kallistusanturin olemassaolosta ja pidin itsestäänselvänä, että kaikki anturit pelaa kun hälytin ohjelmoidaan toimintaan.
Ei kai siinä muu auta, kuin käydä uudelleen ohjelmoimassa hälytin.
Tietääkö kukaan Kuopion seudulla techin omistajia?
Ei kai siinä muu auta, kuin käydä uudelleen ohjelmoimassa hälytin.
Tietääkö kukaan Kuopion seudulla techin omistajia?
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87