Farkun alusta

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Nypa
"Viggen"

Re: Farkun alusta

Viesti Kirjoittaja Nypa »

Mulla oli auto syksyllä huollossa ja kaveri soitteli sieltä että kääntölaakerit paukkuu, vaihdetaanko. No ilmottelin että ei tarvii koska alusta on vaihtumassa keväällä. No hän siihen, että heillä ois tarjolla saabin sporttialusta huokeaan hintaan ja mun mielestä sanoi hinnaksi jotain reilun 700e ilman asennusta. Tämä siis Tampereen Metro-Autossa. Tietenkään en osaa sanoa oliko hinta sen takia alhaisempi verrattuna tuohon 900 euroon, että auto oli jo siellä huollossa.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Rusakko__
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Rusakko__ »

Tänään oli Koni FSD:iden asennus: ilmoittivat huollosta, että takaiskareiden mukana ei tullut yläpään muttereita (tai alapään, mutta muistaakseni yläpään), ja ovat niin erikoiset, että ei alkuperäisten iskareiden mutterit käy ja uusia ei meinaa löytyä.

Ite oon aivan apina noiden iskareiden kiinnitysten kanssa, enkä kyllä tajua yhtään, että mikä kiikastaa. Onkos kellään ollut ongelmia FSD-Konien takaiskareiden kanssa? En tajua miten muttereita ei ole mukana, mutta fakta on, että auto makaa nosturilla ja huoltoukko etsii muttereita meikäläisen piikkiin jälleen huomenna.

Etupäästäkin puuttui mutterit, mutta siellä jostain syystä kävi vanhat.
Rusakko__
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Rusakko__ »

Dodiin, uudet mutterit löytyi ...jostain. Oli jotain tiheämpi kierteistä tavaraa. Eli vaihdettu 4x Koni FSD:t ja etujouset+kääntölaakerit. Lisäksi koiranluut, ulommat raidetangon päät, ja bumerangit. Auto alle ja ajoksi. Nyt väheni lotina, kumahtelu ja pauke, ja monttuihin ja heittoihin voi ajella huolettomammin. Kaarteissa ja rattia nopeasti heilutelleen huomaa, että alla on uudet iskarit. Lisäksi ohjattavuus parani ja tuntuma rattiin on johdonmukaisempi. Keskialueella ei ole enää niin paljoa epämääräistä.

Mutta nyt kun hiljeni alusta, niin kyllähän tuommoset matalaprofiilinakit jytkähtää ikävästi terävissä asfaltin poikkiurissa. Olen ajellut 2.2-2,8 barin painella, ei suurempaa eroa. Lisäksi kiihdyttäessä alle parin tonnin kierroksilla kuuluu edelleen ärsyttävä ulina jostain etupäästä, jonka luulin johtuvan vetonivelistä, mutta huoltomiehen mukaan ne on kunnossa eikä niille siksi tehty mitään. Nyt epäilen turboa, jotain resonoivaa osaa tai vaihdelaatikkoa, joista viimeisen hajoamista ei meikäläinen saabistina voi enää tässä konkurssissa hyväksyä. Kyllä niin paljon on sijoitettu nyt tähän autoon.

Mutta mutta, pakko nauttia nyt tästä hetkestä! :)
apu,apupoika
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Kannattaa suosiolla pitää se 2.8 paineita. On hyvä henkivakuutus vanteille terävissä kuopiossa jne. Tietysti mitä matalampi profiili ja kumiin nähden leveämpi vanne vaikuttaa vielä asiaan.
Vastaa Viestiin