Lämppärin puhaltimen säätötransistorin sijainti
Lämppärin puhaltimen säätötransistorin sijainti
Missähän tarkalleen sijaitsee tämä tunnettu vikakohde Toshiba 2SD1525 trankku mallissa 9000i automaatti -90 varustettu ACC:llä ja Saabin omalla bensalämppärillä (jonka toimintaa en ole kokeillut). Ongelma siis ettei sisäpuhallin toimi ollenkaan vaikka sen moottori pyörii jos ottaa virran suoraan akusta. Sisätilan haistelijan propelli pyörii ja säädinpaneelin nappulat ja merkkivalot näyttävät toimivan.
Re: Lämppärin puhaltimen säätötransistorin sijainti
Etsi:llä
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... on+2SD1525
"kuori" siitten jännitteinen, akku irti ennen irroitusta.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... on+2SD1525
"kuori" siitten jännitteinen, akku irti ennen irroitusta.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Lämppärin puhaltimen säätötransistorin sijainti
Minun ACC-tonnarissa tuo kohta näyttää hieman erilaiselta kuin Venäjän sivujen kuvissa. Säätötrankun irroitettavaa kehystä ei näy. Tuo muovinen kytkentärasiakin on eri kohdassa ja vähän eri näköinen. Olisikohan siellä kuivaajan sisällä? Pääseekö aukaisemaan kuvan yläreunan luukkua helposti vai pitääkö purkaa jotain?
http://imageshack.us/photo/my-images/832/saab2h.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/253/saab1.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/832/saab2h.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/253/saab1.jpg/
Re: Lämppärin puhaltimen säätötransistorin sijainti
ok, pahoittelut. Sinun autossasi taitaa olla acc1.
Kuvittelin, että M1990:ssa olis ollu jo acc2.
josko tästä vanhasta linkistä olisi mitään apua.
http://townsendimports.com/Web/climate_ ... desall.htm
Kuvittelin, että M1990:ssa olis ollu jo acc2.
josko tästä vanhasta linkistä olisi mitään apua.
http://townsendimports.com/Web/climate_ ... desall.htm
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Lämppärin puhaltimen säätötransistorin sijainti
On se 90-autossa ACC2, kuten tässä kuvassa olevassa 91-autossakin:

Säädin on höyrystinkotelon etuseinämässä, kuvassa öljyn mittatikun korkin vieressä. Höyrystinkotelo ei ole kuvassa oikealla paikallaan, joten normaalisti säädin ei ole mittatikun kohdalla.
Säätimeen pääsee käsiksi kun irrottaa akvaarion etuseinän. Näillä ohjeilla varmaan onnistuu.
Säätimen sisäkalut taitaa olla aika samanlaiset vuosimallista riippumatta. Ainakin minun 91-ACC-panelini osaa ongelmitta käskeä 96-ilmastoinnin puhallinsäädintä.

Säädin on höyrystinkotelon etuseinämässä, kuvassa öljyn mittatikun korkin vieressä. Höyrystinkotelo ei ole kuvassa oikealla paikallaan, joten normaalisti säädin ei ole mittatikun kohdalla.
Säätimeen pääsee käsiksi kun irrottaa akvaarion etuseinän. Näillä ohjeilla varmaan onnistuu.
Säätimen sisäkalut taitaa olla aika samanlaiset vuosimallista riippumatta. Ainakin minun 91-ACC-panelini osaa ongelmitta käskeä 96-ilmastoinnin puhallinsäädintä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Lämppärin puhaltimen säätötransistorin sijainti
no kappas, noi kuvat näytti aivan erilaisilta kuin tossa M1994 oleva acc2 höyrystinkotelo. Näköjään noitakin on eri revisioita. Eipä tuo painekytkinkään ole tossa kotelon päällä 94:ssä.
No noilla jus:n ohjeilla luulis löytyvän.
Laitetaan silti yksi linkki, niin ei mene pelkiksi omiksi hörinoiksi
http://www.jope.fi/saab/www.quasimotors ... sistor.htm
No noilla jus:n ohjeilla luulis löytyvän.
Laitetaan silti yksi linkki, niin ei mene pelkiksi omiksi hörinoiksi

http://www.jope.fi/saab/www.quasimotors ... sistor.htm
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Lämppärin puhaltimen säätötransistorin sijainti
2sd1525 on hiukan kiven alla nykyään. Jenkeistä saa, mutta postikuluja tulee melkein 40 euroa
Näin ensitestien jälkeen näyttäisi siltä että siihen sopii tilalle myös D2035. (2SD2035)
Eroavaisuudet alkuperäisen ja uuden lähinnä:
HFE min 1000 <-> min 2000
Ice 30A <-> 25A
P 150W <-> 120W
JA tämän uuden jalat on hiukan lyhyet, pitää jatkaa että saa osumaan alkuperäiseen reikään.
Katsotaan käryääkö kuumemmilla keleillä
Edit:
Niin ja hintaa oli noin 9e.

Näin ensitestien jälkeen näyttäisi siltä että siihen sopii tilalle myös D2035. (2SD2035)
Eroavaisuudet alkuperäisen ja uuden lähinnä:
HFE min 1000 <-> min 2000
Ice 30A <-> 25A
P 150W <-> 120W
JA tämän uuden jalat on hiukan lyhyet, pitää jatkaa että saa osumaan alkuperäiseen reikään.
Katsotaan käryääkö kuumemmilla keleillä

Edit:
Niin ja hintaa oli noin 9e.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850