Audi v BMW
Audi v BMW
Jos keskiluokkaisten ihmisten autovalinnan preferenssejä tutkii, on tulos sama. Halutuin merkki on toinen noista. Kumpi sopisi paremmin sinun pirtaasi?
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Re: Audi v BMW
Bmw ehdottomasti. Seuraava auto itsellänikin tulee todennäkösesti olemaan bemari
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Audi v BMW
Molemmat kelpaa, molempia on ollut. Tällä hetkellä Audeja 3kpl, tärkeimpänä syynä Q, uudempien bemarien xDrive on tosin sekin pätevä. Vaikea sanoa että toinen olisi kokonaisuutena parempi, molemmilta löytyy hyviä ja huonoja puolia ja on melkein malli ja vuosimallikohtaista kumman itse valitsisi. Toissijaisilla asioille kuten merkin tai stereotyyppisen kuskin maineella tms. ei ole minulle painoarvoa, itse auto ratkaisee.
Suomeen tosin en enää vajaavetoista autoa ostaisi joten se on ratkaisevin asia tässä.
Suomeen tosin en enää vajaavetoista autoa ostaisi joten se on ratkaisevin asia tässä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Audi v BMW
Voisiko tästä nyt vetää sen johtopäätöksen, että jc on enemmänkin Audin kannalla, liittyen tällä hetkellä ko. merkin tarjoamaan nelivetotekniikkaan?
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Re: Audi v BMW
Audi miellyittää enemmän.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Audi v BMW
Bemari. Tekniikka on ainakin itelle iskevämpää, eikä mitään paskaremmejä nokka-akseleita pyörittämässä paitsi harvoissa malleissa.
On ne vanhemmat myös huomattavasti komeempiakin, kun vastaavat audit.
Quattro on kyllä jepa talvella, ei siitä mihkään pääse .
On ne vanhemmat myös huomattavasti komeempiakin, kun vastaavat audit.
Quattro on kyllä jepa talvella, ei siitä mihkään pääse .
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Audi v BMW
Sopiviin xDrive malleihin ei ole nyt realistisesti varaa ja uudempien bemarien ulkonäkö miellyttää vähemmän kuin Audien. Niissä B8/C7 korimalleista tykkään, B7/C6 generaation skippaan suosiolla.. Nyt pihasta löytyy -04 A4 B6 1.8TQ ja -01 A6 C5 Allroad 2.5TDIQ. Molempiin erittäin tyytyväinen, ensimmäinen s-line alustalla erinomainen mutkaan ajamisessa ja toisessa ajomukavuus hipoo täydellisyyttä (modernimpi moottori sekä automaattivaihteisto tekisivät täydellisen).Karjay kirjoitti:Voisiko tästä nyt vetää sen johtopäätöksen, että jc on enemmänkin Audin kannalla, liittyen tällä hetkellä ko. merkin tarjoamaan nelivetotekniikkaan?
Bemareissa uusimmat korimallit ei ole mielestäni oikein onnistuneen näköisiä vaikka tekniikka epäilemättä onkin huippuluokkaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1099
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: Audi v BMW
Kahdesta pahasta vaikea valita, mutta kai tuo Audi nyt kuitenkin etuvetonsa takia. Lähinaapurilla on kummatkin, aika tuoreita vuosimalleja, remontteja kuitenkin enempi, kuin meillä, vanhojen SAABien ja Toyotan omistajilla.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Audi v BMW
BMW on takavetoinen, Audi on juppie...anteeksi, menestyneiden bisnesihmisten suosima ylihintainen versio Volkswagenista joka on ylihintainen versio Skodasta. Takaveto on pienempi paha.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Audi v BMW
Itselleni molemmat on kyllä samanveroisia. Nyt on vaihtumassa Audi Bemariin kuukauden kuluttua. Molempiin lisävarusteet maksavat järjettömiä summia. Tuleva auto BMW 525xd on kyllä ihan järjettömän hyvä auto ajaa ja ero 6,5 vuotta vanhaan Audiin on suuri, mutta toisaalta en käynyt ajamassa uutta kutosta. Bemarin kulutus on todella pieni ja koukuttava seurata hienosti toteuttua kulutusgrafiikkaa sekä auton eri valittavat ajo-ohjelmat toimivat kuin unelma.
PS. Audi A6 3.0TDI quattro on edelleen myynnissä hyvään hintaan, josta laitoin viestiä muut myyntiosastolle
PS. Audi A6 3.0TDI quattro on edelleen myynnissä hyvään hintaan, josta laitoin viestiä muut myyntiosastolle
Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro -06 nykyinen,ex-autot: 9-5 Hirsch Wagon -05, 9-3 Aero -01, 9000 CSE -94.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Re: Audi v BMW
On mukava lukea valistuneiden ihmisten kommentointia asiasta, joka yleensä saa porukan reuhkaamaan ja ottamaan rankkaa kantaa toisen merkin puolesta. Eipä saabistien interssit toki olekaan vauhkoontua moisesta.
Viimeksi muokannut Karjay, Ma Touko 07, 2012 12:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Audi v BMW
Audia minulla ei ole ollut, joten valitisin sen. Toisaalta mietityttää taas eroaako riittävästi Skodasta muuten kuin hinnaltaan.
BMW:llä on liian paha imago-ongelma. Siihen varmasti vaikuttaa ainakin se, että merkki on teinien suosiossa. Kyllä se melko usein onkin Bemari, joka on marketin pihassa inva-paikan ja kaupan oven välissä. Näin ainakin Seinäjoella.
Kokemukseni käytetyistä Bemareista ( 4 kpl ) ovat niin kaukana, että voivathan ne nykyään olla luotettavia. Tähän mennessä kuitenkin epäluotettavimmat kalleimmat ylläpidettävät autot minulla ja muilla perheenjäsenillä ovat olleet bemareita. Silloin olivat 3 - 10 vuotiaita.
Vanhat Audit ovat rumia ja uudet taas kalliita. Bemarilla on taas uudet rumia ja kalliita. Vanhojen bemareiden luotettavuus epäilyttää. Periaatteeni on, että auto on minulle liian kallis, jos hankintaan tarvitaan luottoa, joten vanhoilla ajellaan.
Edellisessä kappaleessa ei sitten ole objektiivisuuden häivääkään.
Paljon saa voimaa olla, että kesällä pito loppuu 2 vetoisilla, joissa on tasauspyörästön lukko. Talviautoksi saattaa neliveto vaihtuakin.
BMW:llä on liian paha imago-ongelma. Siihen varmasti vaikuttaa ainakin se, että merkki on teinien suosiossa. Kyllä se melko usein onkin Bemari, joka on marketin pihassa inva-paikan ja kaupan oven välissä. Näin ainakin Seinäjoella.
Kokemukseni käytetyistä Bemareista ( 4 kpl ) ovat niin kaukana, että voivathan ne nykyään olla luotettavia. Tähän mennessä kuitenkin epäluotettavimmat kalleimmat ylläpidettävät autot minulla ja muilla perheenjäsenillä ovat olleet bemareita. Silloin olivat 3 - 10 vuotiaita.
Vanhat Audit ovat rumia ja uudet taas kalliita. Bemarilla on taas uudet rumia ja kalliita. Vanhojen bemareiden luotettavuus epäilyttää. Periaatteeni on, että auto on minulle liian kallis, jos hankintaan tarvitaan luottoa, joten vanhoilla ajellaan.
Edellisessä kappaleessa ei sitten ole objektiivisuuden häivääkään.
Paljon saa voimaa olla, että kesällä pito loppuu 2 vetoisilla, joissa on tasauspyörästön lukko. Talviautoksi saattaa neliveto vaihtuakin.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: Audi v BMW
Vetotapa ei ole se ratkaisevin mutta Audin ottaisin. En minä Saabiakaan ole vetotavan vuoksi valinnut mutta toki ennemmin ajan etu- kuin takavetoisella. Satkulla varmaan ajelisin vaikka se olisi takavetoinen
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Audi v BMW
BMW:hen kallistuu oma mielipiteeni. Parilla tullut ajettua ja ovat erittäin mukavia ajaa. Autokoulussa jo pääsi ajamaan vuonna 2004 pari vuotta vanhalla E46 320td:llä ja vieläpä talvella. Viime kesänä taasen pääsi heittämään pienen lenkin E39 535i:llä. Soratiellä uskalsi päästellä mutkiin kovempaa kuin og-satkulla. Oma valintani kallistuisi suht varmasti E39 530i/530d.
Audi ei vain oikein jaksa enää innostaa. Ellei sitten jokin UrS4 tahi S2. Kuitenkin Audissa pitäisi olla se klassinen vitoskone ja neliveto.
Audi ei vain oikein jaksa enää innostaa. Ellei sitten jokin UrS4 tahi S2. Kuitenkin Audissa pitäisi olla se klassinen vitoskone ja neliveto.
Re: Audi v BMW
Jossittelua jos saabeja ei olisi enää saatavilla:
Tämä kysymys onkin jossainmäärin mieltä askarruttanut, mutta tosiaan ei kumpikaan noista. Jaguar olisi hyvä ja komea vaihtoehto muttakun ne tuntuvat olevan kaikki vain automaattivaihteisia ja itse en sellaista halua.
Mietiskeltyäni ja pohdiskeltua eri merkkejä jäljelle jää vain Ford. 2 ensimmäistä autoa oli fordeja ehkä se juontaa juurensa sieltä mutta tässä muutama peruste.
Fordin ajettavuus on aina ollut kohdallaan(etuvedot) ja omien mieltymysten mukainen, ja nykyään autot näyttävät varsin hyvältä omaan silmään. Flexifuel mahdollisuus ja viimeaikoina kehittynyt turbotekniikka ja sen käyttäminen automalleissa. Sitten tietysti kustannuspuoli verrattuna audiin tai bmw:hen, huomattavasti edullisempi vaihtoehto kuin kumpikaan noista ja autoa varmasti saa, jos nyt ei aivan yhtäpaljon niin paljon kumminkin.
Audin ja BMW:n huoltaminen on kallista.. Sivusta seuranneena en kyllä voi kuin ihmetellä esimerkiksi audin varaosa- ja huoltohintoja.
Tämä kysymys onkin jossainmäärin mieltä askarruttanut, mutta tosiaan ei kumpikaan noista. Jaguar olisi hyvä ja komea vaihtoehto muttakun ne tuntuvat olevan kaikki vain automaattivaihteisia ja itse en sellaista halua.
Mietiskeltyäni ja pohdiskeltua eri merkkejä jäljelle jää vain Ford. 2 ensimmäistä autoa oli fordeja ehkä se juontaa juurensa sieltä mutta tässä muutama peruste.
Fordin ajettavuus on aina ollut kohdallaan(etuvedot) ja omien mieltymysten mukainen, ja nykyään autot näyttävät varsin hyvältä omaan silmään. Flexifuel mahdollisuus ja viimeaikoina kehittynyt turbotekniikka ja sen käyttäminen automalleissa. Sitten tietysti kustannuspuoli verrattuna audiin tai bmw:hen, huomattavasti edullisempi vaihtoehto kuin kumpikaan noista ja autoa varmasti saa, jos nyt ei aivan yhtäpaljon niin paljon kumminkin.
Audin ja BMW:n huoltaminen on kallista.. Sivusta seuranneena en kyllä voi kuin ihmetellä esimerkiksi audin varaosa- ja huoltohintoja.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89