Mihin meni pitkät valot?
Mihin meni pitkät valot?
Vaikka tuossa satkussa tuo valoteho alkaa olemaan aika heikko muutenkin, niin oli silti vähän ikävää kun tuossa hitsailureissulta palattaessa ei tullukkaan pitkät päälle edes hiukan näyttämään tietä...
Eli viiksestä ei tapahdu mitään - kojelautaan ei syty valo, pitkät ei vaihdu, ei mitään. Kannattaako vikaa lähteä ettimään viiksestä, releestä vai jostain muualta? En ehtinyt vielä siis yhtään tutkiskelemaan ongelmaa. Vilkun viiksi vaihdettu puolisen vuotta sitten purkuautosta, ihan jämäkän tuntuinen.
Eli viiksestä ei tapahdu mitään - kojelautaan ei syty valo, pitkät ei vaihdu, ei mitään. Kannattaako vikaa lähteä ettimään viiksestä, releestä vai jostain muualta? En ehtinyt vielä siis yhtään tutkiskelemaan ongelmaa. Vilkun viiksi vaihdettu puolisen vuotta sitten purkuautosta, ihan jämäkän tuntuinen.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mihin meni pitkät valot?
Jos viiksi ei tunnu mitenkään veltolta tms., ja varsinkin jos pitkät jossain vaiheessa palaavat toimintaan, rele on lähes taattu syyllinen. Kannattaa kokeilla lämpeneekö rele, kun itsellä vanha rele aiheutti lyhyiden palamattomuutta se meinasi itse sytyttää tulipalon sulakeboksiin kun lämpeni niin tuhottomasti...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Mihin meni pitkät valot?
Jos releenvaihto ei auta niin
Mulla meni pitkät ensin, sitten ajovalot eli oli monimaadotukses siellä syylärin alta haperoita liittimiä, jotenka jos vielä lopettaa pyyhkijät toiminnan niin noita maadoituksia alkaa putsaan.
Mulla meni pitkät ensin, sitten ajovalot eli oli monimaadotukses siellä syylärin alta haperoita liittimiä, jotenka jos vielä lopettaa pyyhkijät toiminnan niin noita maadoituksia alkaa putsaan.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: Mihin meni pitkät valot?
Maadotukset on käyty läpi tekniikan vaihdon yhteydessä, mutta liittimissä toki saattaa silti olla feelua. Toivon totisesti että vika löytyisi releestä... Johtosarja kun on itse tehty naittamalla kahden eri auton piuhoista, eikä yhtäkään mystistä sähkövikaa ole toistaiseksi ilmennyt, niin nyt vähän jännittää, että jos vikaa ei niin vaan löydäkään.
Jos ehtisi illalla etsimään.
Jos ehtisi illalla etsimään.
Re: Mihin meni pitkät valot?
Kannataisiko tutkia ne hitsatut alueet ettei vaan olisi palanut johdot/johtosarja?
Joskus ei tarvii kun lämpiää riittävästi niin että pintasuojan sulaessa liimaa piuhat yhteen.
Joskus ei tarvii kun lämpiää riittävästi niin että pintasuojan sulaessa liimaa piuhat yhteen.
Re: Mihin meni pitkät valot?
Hyvä huomio tosiaan, mutta oli takaosassa autoa hitsihommat taas kerran, niin tuo ei oikein oo nyt mahdollista. Enpä tässä kaikenlaisessa hässäkässä taida ehtiä ennen viikonloppua hommaan perehtyä, mutta tallilla ainakin on toinen sähkökeskus jossa ehjiä releitä ja sulakkeita piisaa, jotta pääsee testailemaan. Pistän lisää ihmettelyä, jos ei vikaa löydy. Lähinnä ajattelin jos noissa valoissakin on tuon maadotushomman lisäksi joku tyypillinen vikakohta, josta en ole kuullut, mutta nyt taitaa olla vaan perus hajoaminen kyseessä, joka täytyy vaan ettimällä ettiä.
Re: Mihin meni pitkät valot?
Siellähän takapyöränkaaren yläpuolella kulkee esim. taka-ja kattovalojen ,kajarien,sähköantennien johdot mm.
Re: Mihin meni pitkät valot?
Totta... täytyy tosiaan sitten huomioida toikin, vaikka vähän epätodennäköseltä musta tuntuis, että takavalojen piuhat vaikuttais pitkien toimintaan, mutta en oo kyllä tarkistanu, että takanakaan toimis kaikki niinkun pitää.