Mainoksissa yms. on kerrottu, että XWD:n maavaraa on korotettu 3,5 cm tavan malliin verrattuna. Onko kellään tietoa, mikä on maavara auton keskellä tuon korotuksen jälkeen. Entäpä, onko tuntemusta rakenteestä niin paljon että voiko tuota maavaraa vielä korottaa lisää esim. 2 cm. vaikkapa jousien alle sijoitettavien lisäkkeiden avulla???
Auton hankintaa suunnitteleva ja metsäautoteitä ajeleva saabisti!
9-3 XWD
Re: 9-3 XWD
Luepa mun XWD topic. Maavara menee näin:lampuri kirjoitti:Mainoksissa yms. on kerrottu, että XWD:n maavaraa on korotettu 3,5 cm tavan malliin verrattuna. Onko kellään tietoa, mikä on maavara auton keskellä tuon korotuksen jälkeen. Entäpä, onko tuntemusta rakenteestä niin paljon että voiko tuota maavaraa vielä korottaa lisää esim. 2 cm. vaikkapa jousien alle sijoitettavien lisäkkeiden avulla???
Auton hankintaa suunnitteleva ja metsäautoteitä ajeleva saabisti!
Alustan korkeudet MY2010
XWD 9-3X +35mm
XWD 9-3 SS/SC +25mm
FWD 9-3X 1.9TTiD +20mm
----------------------------------------------------------------------------------------
FWD 9-3 vakioalusta 0 (120mm/122mm)
----------------------------------------------------------------------------------------
FWD 9-3 SS/SC Sportalusta -10mm
Eli korkein vakiona on 157mm, ja tuolloin kyseessä 9-3X. Normi XWD:n maavara on siis 147mm Korkeimmasta kohdasta.
XWD:n jakolaatikko on matalin kohta ja on hyvin haavoittuvainen kolhuille. Öljyä siellä on vain 0.8l joten ei kärsi sitten vuotaa. Hyvin sillä pääsee, mutta täytyy olla varovainen. Maavaraa on vähemmän kuin ensimmäisen korimallin perus Avensiksessa esimerkiksi. Ollaan testattu tuokin...Auton hankintaa suunnitteleva ja metsäautoteitä ajeleva saabisti!
Kovin suuriin korotusmahdollisuuksiin en usko, kun vakionakin on säätyvät iskarit. Eli hirveitä heittoja korkeudessa ei sais tulle. Toki pieni nosto onnistuu ulosjouston kustannuksella. Mutta kuitenkaan niin paljon, että sillä ois merkitystä, ei taida onnistua ilman suurempia modifiointeja.
Etenemiskykyä tuossa on vähintään yhtäpaljon kuin missä tahansa toisessa nelivetoisessa. Lukkoja ei ole jos ei ole eLSD versiota. Ja sähköinen "tasauspyörästön lukko jarruja käyttäen" on niin varovainen, ettei sillä voimaa siirretä yhdelle pyörälle. Milloin tuollaista sitten tarvii.. Minä en vielä koskaan.
Eli mitä tässä nyt yritän sanoa; XWD on vetotapana erinomainen, mutta maavaraa on vähän joten maastoautoksi siitä ei ole, eikä varmaan tule.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 9-3 XWD
Ihan tällei sivustahuudellen ja pohtien: onko tuo jakoaski sellaisella kohtaa (palkkien läheisyydessä tms) että siihen onnistuisi tekemään ylimääräistä suojausta erillisellä lisäpanssarilla? Offiväkihän moisia palikoita suojaa jatkuvasti (ja ihan syystä), mutta niiden autojen alla siihen tuppaa olemaan tilaa ja paikkoja mihin kiinnittää. Voisi olla kuitenkin pienempi operaatio kuin uuden jakoaskin metsästys JOS johonkin sattuu vahingossa raapaisemaan.Marko A kirjoitti:XWD:n jakolaatikko on matalin kohta ja on hyvin haavoittuvainen kolhuille. Öljyä siellä on vain 0.8l joten ei kärsi sitten vuotaa. Hyvin sillä pääsee, mutta täytyy olla varovainen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 9-3 XWD
Kyllä ja ei. Eli onnistuisi se jos oikein kunnolla väsää, kun siinä on palkkia sen verran lähellä. Mutta toisaalta maavara kärsisi aikalailla, jos haluaa että se suoja ei ole koppaa vasten. Sanoisin, että käytännössä siis ei.aero kirjoitti: Ihan tällei sivustahuudellen ja pohtien: onko tuo jakoaski sellaisella kohtaa (palkkien läheisyydessä tms) että siihen onnistuisi tekemään ylimääräistä suojausta erillisellä lisäpanssarilla?
Korjataan hieman:aero kirjoitti:Voisi olla kuitenkin pienempi operaatio kuin uuden jakoaskin metsästys JOS johonkin sattuu vahingossa raapaisemaan.
Voisi olla kuitenkin pienempi operaatio kuin uuden jakoaskin metsästys KUN johonkin sattuu vahingossa raapaisemaan. Kokemuksella. Edellinen omistaja oli kyntänyt tuolla meidän ex XWD:llä jäljistä päätellen ja minä kokeilin ihan samaa..

Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 9-3 XWD
Tuntematta rakennetta niin jostain PE-muovista kun tuohon tekee luiskan ni pitäis auttaa huomattavasti. Joku 8-millinenki kestä yllättävän paljon ja on liukasta. Jakaa ainakin voimaa laajemmalle vaikka nojais jakolaatikkoa vasten.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992