Biopower & RE85 (og93/ng900)
Re: Biopower & RE85
paitsi jos napppaa Winterin päälle ja laittaa vaihdekepin 3-asentoon niin koko veto menee kolmosella ...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Biopower & RE85
niinpä muuten olikivesa67 kirjoitti:paitsi jos napppaa Winterin päälle ja laittaa vaihdekepin 3-asentoon niin koko veto menee kolmosella ...


9-3.1972
Re: Biopower & RE85
eiku se kickdown siellä oli onkelmana...vai oliko...en oo aikoihin kokeillu laittaa lappuu lattiaa winterillä
9-3.1972
Re: Biopower & RE85
ei ole kickdown ongelma ku winterillä lähtee liikkeelle kolmosella aina ja turbiini luistaa niin tolkuttomasti alakierroksilla. Sitä en ole varmistanut meneekö lukko päälle loppupuolella winterillä, T5 automaatilla noin 4krpm:n kohdalla lappu lattiassa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Biopower & RE85
Ainakin itselläni vaihtaa kyllä winterilläkin alaspäin kolmoselta jossain vaiheessa, kun motarilla vetelee ja kaasua painaa ronskisti.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Biopower & RE85
Onko etelä-karjalan suunnalla tai lähialueilla tekijää kolkin päivitykselle?
Auto on vm.-02 aero.
Auto on vm.-02 aero.
Pikselikorjausta 9-3
Re: Biopower & RE85
Keneltä onnistuisi Tampereen suunnalla etanoli päivitys?
Auto on kolkki vm. 2002 Turbojubilee 2.0t automaatti.
Auto on kolkki vm. 2002 Turbojubilee 2.0t automaatti.
96 V4 1975
Re: Biopower & RE85
Onnistuu, yhteys YV:llä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Biopower & RE85
myykö joku pelkkää etanolilla toimivaa boksia erikseen, kun mulle riittäis varalle toi vakio jos tulee hätätapaus eikä saa etanolia
satku siis kyseessä, pystyykö sillä muuten ajamaan ollenkaan jos tarvii esim tankille mennä 2km matka kotoa kun vaihtaa boksin? vai voiko vakiosoftalla olevaan tankata tankin täyteen etanolia ja ajaa sitten kotiin vaihtamaan boksia
satku siis kyseessä, pystyykö sillä muuten ajamaan ollenkaan jos tarvii esim tankille mennä 2km matka kotoa kun vaihtaa boksin? vai voiko vakiosoftalla olevaan tankata tankin täyteen etanolia ja ajaa sitten kotiin vaihtamaan boksia
Re: Biopower & RE85
Tarkoitat varmaa ng900 2.0T mallia ? Minulta löytyy boksi ja siihen sopiva softa.
Käytännössä bensaecu ja E85 tankissa ei ole ongelma lämpimällä koneella. Pakkasilla ei saa ilman lohkolämmitintä käyntiin. Kulutus on suurempi kuin optimoidulla E85 softalla. CE vikavalo syttyy melko varmasti jos tankissa on täysin väärää tavaraa mutta ajoa pystyy siltikin jatkamaan.
E85 ecu paikallaan ja bensaa tankissa on sitten kriittisempi yhdistelmä. Sytytysennakko repeää etanolisoftassa ahtopaineen puolella kauas bensalle tarkoitetuista lukemista ja jos ennakon myöhästys trionicin toimesta ei riitä, voi seurata nakutusta. Jos joutuu ajelemaan näin, kannattaa jättää ahtopaineet pois, alipainepuolella sytkä on melko samaa luokkaa. Mitä kylmempi keli, sitä enemmän auto röpöttää ylirikkaalla hetken aikaa, johtuu etanolisoftan ohjaamista paljon reilummista ryypytyksistä. Tässäkin CE valo syttynee seosadaptaation mennessä reilusti laitaan.
Käytännössä bensaecu ja E85 tankissa ei ole ongelma lämpimällä koneella. Pakkasilla ei saa ilman lohkolämmitintä käyntiin. Kulutus on suurempi kuin optimoidulla E85 softalla. CE vikavalo syttyy melko varmasti jos tankissa on täysin väärää tavaraa mutta ajoa pystyy siltikin jatkamaan.
E85 ecu paikallaan ja bensaa tankissa on sitten kriittisempi yhdistelmä. Sytytysennakko repeää etanolisoftassa ahtopaineen puolella kauas bensalle tarkoitetuista lukemista ja jos ennakon myöhästys trionicin toimesta ei riitä, voi seurata nakutusta. Jos joutuu ajelemaan näin, kannattaa jättää ahtopaineet pois, alipainepuolella sytkä on melko samaa luokkaa. Mitä kylmempi keli, sitä enemmän auto röpöttää ylirikkaalla hetken aikaa, johtuu etanolisoftan ohjaamista paljon reilummista ryypytyksistä. Tässäkin CE valo syttynee seosadaptaation mennessä reilusti laitaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Biopower & RE85
Mulle jcarlson teki just biopower päivityksen ecuun ja nyt kun sen laitoin kiinni,
auto pätkii kun sen laittaa käyntiin. Kun painaa tyhjäkäynniltä kaasua, kierrokset laskee johokin 500rpm ja sit rupee nousemaan. Tuo röpöttely kestää noin 10min, kunnes auto lämpenee ja voi ajaa normaalisti. Tuntuu että nyt sateisella kelillä tuo pätkiminen
jonkin verran pahempaa...
Turbo ja suuttimet vaihdettiin samalla kun tuo ecu.
Tankissa ei ole vielä RE85...
auto pätkii kun sen laittaa käyntiin. Kun painaa tyhjäkäynniltä kaasua, kierrokset laskee johokin 500rpm ja sit rupee nousemaan. Tuo röpöttely kestää noin 10min, kunnes auto lämpenee ja voi ajaa normaalisti. Tuntuu että nyt sateisella kelillä tuo pätkiminen
jonkin verran pahempaa...
Turbo ja suuttimet vaihdettiin samalla kun tuo ecu.
Tankissa ei ole vielä RE85...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Biopower & RE85
Mitä näyttää Ad85 arvo eli etanolipitoisuus SID Infossa? Ilmavuoto on todennäköisin kun on noita ropattu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower & RE85
automaatin virisoftis on sit hyvä ottaa pois ne ruksit fast tai veryfast throttle responding 

9-3.1972
Re: Biopower & RE85
Voisiko syy olla koneen päällä menevässä putkessa, joka murtui kiinnityskohdastajcarlson kirjoitti:Mitä näyttää Ad85 arvo eli etanolipitoisuus SID Infossa? Ilmavuoto on todennäköisin kun on noita ropattu.
kun vaihdoin huohotinpäivityssarjan...? Mikä tuolle putkelle on oikea nimi?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3