
Kampiakselin tiiviste
Re: Kampiakselin tiiviste
Se hihnapyörä saattaa päästä kulumaan niin, ettei sitä stefaa saa pitämään... Omassa 9-5 eivät saaneet edes paikallisessa merkkiliikkeessä pitämään stefaa, koska hihnapyörä oli kulunut... Nyt myöhemmin vaihdettu uus stefa ja hihnapyörä... 

900 GL 3D -83
Re: Kampiakselin tiiviste
Kumma kyllä, mutta tiedän oman tapauksen lisäksi toisen, johon laitettiin laadukas tarvike koneremontin yhteydessä, vuoti useita litroja/10tkm, jonka jälkeen laitettiin alkuperäinen, ja öljynkulutus putosi 1/10 osaan. Takana omassa ja kaverin tapauksessa 200tkm, joten ei hinhapyörän tiivistepinnat oleet ihan virheettömiä, mutta orkkis auttoi...
Ostin halvan jä "säästin"
Ostin halvan jä "säästin"

ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Kampiakselin tiiviste
Aikanaan ladan huollossa kiristettiin vuotavia stefoja. Jousi irti, pieni pätkä pois ja takaisin paikoilleen.
Tuolla konstilla loppui moni vuoto uudesta vuotavasta tiivisteestä.
Ihan vain tiedoksi jos joku haluaa askarrella ja kokeilla.
Kannattaa tosiaan huomioida ettei asenna tiivistettä samaan kohtaan jos hihnapyörään on kulunut ura. Ja tietenkin tiivisteen pitää olla varmasti suorassa.
Tuolla konstilla loppui moni vuoto uudesta vuotavasta tiivisteestä.
Ihan vain tiedoksi jos joku haluaa askarrella ja kokeilla.
Kannattaa tosiaan huomioida ettei asenna tiivistettä samaan kohtaan jos hihnapyörään on kulunut ura. Ja tietenkin tiivisteen pitää olla varmasti suorassa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- "Ruisku"
- Viestit: 124
- Liittynyt: Ma Maalis 09, 2009 21:07
Re: Kampiakselin tiiviste
ihan täysin mahdollista että asennuksessa on vika, ja hieman siitä syystä tiedustelen asiaa.
Saman neuvon sain toisaalta että katkasis "vieteriä" 5mm. Jos sitä vielä kokeilis ja sit luovuttas ja veis ammattimiehille..
Saman neuvon sain toisaalta että katkasis "vieteriä" 5mm. Jos sitä vielä kokeilis ja sit luovuttas ja veis ammattimiehille..
Re: Kampiakselin tiiviste
Tänne mainintaa sen verran että MOTONET myy nykyään juurikin payenin tiivistettä tuohon 7,4e hintaan. Kävin piruuttaan kattomassa äskettäin ja yhden koppasin sieltä mukaanikin.
Tosin myyjältä tuli hyvää palautetta kun sanoin että saanko vilkaista sitä tiivistettä kun on niin huonoa mainetta niittänyt. Siihen myyjä tokaisi että jos se vuotoo niin voihan sinne laittaa sikavalmisteita
Tosin myyjältä tuli hyvää palautetta kun sanoin että saanko vilkaista sitä tiivistettä kun on niin huonoa mainetta niittänyt. Siihen myyjä tokaisi että jos se vuotoo niin voihan sinne laittaa sikavalmisteita

Saab 9-5 2.3tA4 stg1 Sedan -98
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
Re: Kampiakselin tiiviste
kokemukseni perustuu vag tekniikkaan, mutta vastaavia oireita..
akseliin oli kulunut ura stefan kohtaan ja siitä välittämättä asensin motonetin tarvikestefan samaan kohtaan, otin mattoveitsellä ylimääräisiä kuminvalusta jääneitä höttöjä pois ja lyhensin vaan hieman jousta ja laitoin paikalleen.. ei vuotoa.
toinen vaihtoehto on ostaa yleismallinen stefa muuten orggis mitoilla, mutta pienemmällä akselireiällä.. kumipörsseistä ainakin ennen sai tilattua.. vink*
akseliin oli kulunut ura stefan kohtaan ja siitä välittämättä asensin motonetin tarvikestefan samaan kohtaan, otin mattoveitsellä ylimääräisiä kuminvalusta jääneitä höttöjä pois ja lyhensin vaan hieman jousta ja laitoin paikalleen.. ei vuotoa.
toinen vaihtoehto on ostaa yleismallinen stefa muuten orggis mitoilla, mutta pienemmällä akselireiällä.. kumipörsseistä ainakin ennen sai tilattua.. vink*
9000cde 2.0t -96
9-5 2.3t SE -97 tomato
9-5 2.3t SE -97 tomato